Gå til innhold

Hva blir timelønnen min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sommerjobb, og i kontrakten står det at årslønnen er på 282 000. Begynte å jobbe 26. juni og skal jobbe til 18. august. Jobber sju og en halv time hver dag, fem dager i uka. Matte er ikke min sterkeste side, så hva blir timelønnen min? :laugh:

Anonymkode: f3b45...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom kalkulatoren stemmer og kontrakten baserer årslønnen utifra 37,5 t uker så har du omtrent 149,5 kr timen sier kalkulatoren. Du jobber ikke noe turnus? Bare dagtid hver dag? 

Timesantallet ditt per uke blir 37,5 x antall uker, x 8. Dette blir 300 t. Dersom timelønnen din da er 149 kr-ish så blir det rundt 45 000 kr før skatt. 

Er du under 20 siden timelønnen er såpass lav?

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillsunshine skrev:

Dersom kalkulatoren stemmer og kontrakten baserer årslønnen utifra 37,5 t uker så har du omtrent 149,5 kr timen sier kalkulatoren. Du jobber ikke noe turnus? Bare dagtid hver dag? 

Timesantallet ditt per uke blir 37,5 x antall uker, x 8. Dette blir 300 t. Dersom timelønnen din da er 149 kr-ish så blir det rundt 45 000 kr før skatt. 

Er du under 20 siden timelønnen er såpass lav?

Fyller 20 denne måneden, men jobber i kommunen og da er 282 000 i året er visstnok det man får som ufaglært uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

144,62, du må dele årslønn på 1950.

Anonymkode: 121f1...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyller 20 denne måneden, men jobber i kommunen og da er 282 000 i året er visstnok det man får som ufaglært uansett.

Bruker ofte å være et lønnstrinn for de ufaglærte over og under 20 skjønner du, og det bruker å være litt forskjell når man bikker 20. Jeg spør fordi jeg selv jobber i kommunen, så at det står 282 000 er veldig uspesifikt dersom det gjelder alle som jobber innenfor kommunen. Jeg jobber i helse og vi operer med 35,5 t arbeidsuke pga. turnus. Derfor vil ikke en årslønn på 282 000 kr på 35,5 t arbeidsuke ha samme timeslønn om det er en årslønn som baserer seg på 37,5 t uke :) Jeg hadde 159 kr og noe i timen, jeg er også ufaglært i kommunen, men jeg er over 20 år. På kontrakten min i fjor stod det 294 000. Når jeg skriver dette inn i kalkulatoren så sier den at jeg har en timeslønn på 155 kr. Altså er det ikke riktig, sannsynligvis fordi den baserer seg på 37,5 t uke. I år er årslønna mi på noe over 300 000 t på kontrakten, så jeg regner med at jeg har steget til over 160 kr t.

Det bruker ikke å være så stor forskjell på lønn mellom kommunene. Dersom vi virkelig er på samme lønnstrinn så er det jo litt merkelig at jeg skal ha over 10 kr mer enn deg i timen.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...