AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Hei! Har forstått det slikt at man ikke får søke om lån fra Lånekassen om du ligger 60 studiepoeng bak. I fjor høst søkte jeg om lån fra Lånekassen for ett års studium på en bachelor-linje. Man kunne oppnå 60 studiepoeng, men jeg har kun oppnådd 15 studiepoeng hittil og stryket resten. Så jeg har 45 studiepoeng jeg har søkt lån om som jeg ikke har klart, pga jeg ikke har bestått eksamen. Men fag jeg strøk i første semester, tok jeg opp på nytt til andre semester, men strøk dessverre igjen. Er det nå slikt at jeg ligger 45 + 45 studiepoeng bag? Altså 90? Siden jeg strøk ett fag to ganger. Blir det telt to ganger? Anonymkode: d7c2a...dc3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Nei, det telles ikke mer enn én gang. Forsinkelsen vil være der helt til du består fagene eller tar noen andre studiepoeng uten støtte. Anonymkode: 03079...6b5
Gjøksuppe Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Du ligger bare 45 studiepoeng bak så lenge du ikke har motatt stipend og lån for det samme emnet/ene to ganger. Om du tipper 60 kan en fremdeles søke om å få stipend og lån om det ligger tungtveiende grunner bak.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 1 minutt siden, Gjøksuppe skrev: Du ligger bare 45 studiepoeng bak så lenge du ikke har motatt stipend og lån for det samme emnet/ene to ganger. Om du tipper 60 kan en fremdeles søke om å få stipend og lån om det ligger tungtveiende grunner bak. Det kan man ikke gjøre. Anonymkode: 03079...6b5
Gjøksuppe Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan man ikke gjøre. Anonymkode: 03079...6b5 Helt korrekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå