Gå til innhold

Sender dere mange meldinger til barna...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når de er hos den andre foreldren? Her går det i både god morgen og god natt meldinger, kjærlighetserklæringer, savn-meldinger, masse bilder og snapchats...

Det har tatt av i det siste og jeg ser at barna blir små urolige av det og savner moren enda mer.

Hun synes at det er bare koselig med kontakt og sms.

Er dette vanlig?

Anonymkode: 8e8f8...4d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig nei. Det gir barna dårlig samvittighet for at de er hos den andre selv om det ikke er ment slik. Det kan gjøre at de vegrer seg mer for å dra bort etter hvert. På tide å kutte navlestrengen når det blir så mye av det. 

Anonymkode: d863b...b33

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sender ingenting, men min eks sender hele tiden. 

Anonymkode: ceed5...620

Gjest NotNaomi
Skrevet

Greit med en optimistisk meld som :-vet du/dere har det fint. Så bra! :-)

Men utover det blir det vel bare stress for ungene eller? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de er hos den andre foreldren? Her går det i både god morgen og god natt meldinger, kjærlighetserklæringer, savn-meldinger, masse bilder og snapchats...

Det har tatt av i det siste og jeg ser at barna blir små urolige av det og savner moren enda mer.

Er dette vanlig?

Slutt med det. Dette er mors behov. At hUn skriver savnermld skaper dårlig samvittighet hos barna. Skal det være noe ekstra med ungene,tar de voksne den  kontakten. Om ungene vil sende,er det greit. De skal ikke ha dette hengende over seg at de må svare osv. Så gå mor til å slutte. La det bli på ungenes premisser.

Anonymkode: 1748a...ca5

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette vanlig?

Hvor gamle er barna? Har du mulighet til å ta fra dem mobilen når de er hos deg slik at det bare blir fokus på deres tid sammen, og ikke stadige forstyrrelser og avbrytelser fra en sms-tikkende mobil? 

Gjest NotNaomi
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette vanlig?

Det er terror. Unnskyld meg. Men den forelderen trenger litt innsikt. Stakkars unger som må forholde seg til alt på en gang! En mor/får som invaderer den,og presset på å forholde seg til det. Ikke bra. La ungene være i nuet uten uroligheter. Send en positiv meld ibland er ok. Men la de være mer fokusert på livet de er og lever i der og da :-) stakkars unger.

Skrevet

Egoistisk gjort av mor i dette tilfellet. Borna treng ikkje stadige påminningar om at mor er ein annan stad.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barna er 9 og 13.Det som overrasker meg er snapchat. Der er det ingen filter heller. Barna fristes med matbilder, strand, aktiviteter. 

Takk for svarene. Jeg skal prøve å få de til å legge vekk telefonene sånn at vi kan kose oss i ro og fred 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er barna like mye hos begge foreldrene,TS?

Dette med meldinger (og telefoner) er et problem her og,men her bor de hos meg. Er sjelden hos far,kanskje fem ganger i året max.

På papiret mer,men han avlyser stadig vekk. 

Synes dette er skrekkelig vanskelig selv,men her vil de ikke til far når han "maser sånn"-det er deres ord.

Uff,er så vanskelig. Hva sier du til

dem,TS? 

Anonymkode: 2a37e...bc3

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette vanlig?

Jeg tenker det kommer ann på hvert enkelt barn. Min datter er hos pappa sin annenhver helg. Hun pleier av og til å ringe/sende sms (med hjelp av pappa) iløpet av den helgen. Hun er 5 år :) Av og til ønsker hun å snakke med meg på telefonen på dagtid, eller si god natt osv. Pappaen sender ofte mld om hva de har gjort osv. Vi har det veldig fint sånn. Barnet vårt er en tøff og trygg jente som har det like godt hos mamma som hos pappa. Når hun er her hjemme, ringer hun, sender snapchat til pappa en del (med hjelp av meg så klart):) Da får vi deltatt i livet til gullet vårt, selv om en av oss ikke er tilstede. Og det fungerer kjempefint enn så lenge :) 

Hvis barna blir urolige, burde man kutte ned på det... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, Minlillesky skrev:

Jeg tenker det kommer ann på hvert enkelt barn. Min datter er hos pappa sin annenhver helg. Hun pleier av og til å ringe/sende sms (med hjelp av pappa) iløpet av den helgen. Hun er 5 år :) Av og til ønsker hun å snakke med meg på telefonen på dagtid, eller si god natt osv. Pappaen sender ofte mld om hva de har gjort osv. Vi har det veldig fint sånn. Barnet vårt er en tøff og trygg jente som har det like godt hos mamma som hos pappa. Når hun er her hjemme, ringer hun, sender snapchat til pappa en del (med hjelp av meg så klart):) Da får vi deltatt i livet til gullet vårt, selv om en av oss ikke er tilstede. Og det fungerer kjempefint enn så lenge :) 

Hvis barna blir urolige, burde man kutte ned på det... 

De fleste barn har nok et bedre forhold til faren enn det mine barn har,desverre.

Så fint for datteren din,det må gjøre det mye lettere :) 

Det blir ikke bedre av denne konstante masingen på SMS/telefon. En av mine spurte om jeg kunne vise henne hvordan man blokkerte,og om hun kunne gjøre det med ham😭

Det er ikke ufine meldinger,bare så mange av dem,og han forventer referat fra hva de gjør omtrent daglig. 

Skal si det til ham,men gruer meg,han blir så rasende 

Anonymkode: 2a37e...bc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette vanlig?

Det er da ganske vanlig, og når mor og far så og si ved 50/50 bor i samme nabolag så er da dette innenfor. Man er da en familie selv om man har to boliger.

Anonymkode: fa2f9...be9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...