Gå til innhold

6mnd, forsatt kjærlighetssorg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

"Jeg vil ikke dra deg inn i miljøet jeg er i, du fortjener bedre" sa han. I desember i fjor hadde jeg en greie med en fyr, vi var så og si sammen. Etter 3 mnd åpnet jeg meg opp for han om mine psykiske problemer. Dette var ekstremt vanskelig for meg å fortelle han. Etter jeg fortalte han om det så åpnet han seg tilbake og fortalte om at han ruset seg veldig mye. Og etter noen dager stopper han helt å ta kontakt. Og han var ruset konstant så det var ikke mulighet å snakke med han fordi han var så fjern. Så etter noen dager igjen ringte han å sa det ikke funket mer, at han ikke vil dra meg inn i miljøet sitt. Jeg skjønte ikkenoe fordi jeg nettopp hadde funnet ut av at han ruste seg. Vi hadde det bra fra før av så alt virket uvirkelig. Jeg prøvde å overbevise han om at jeg likevell ville ha han og at jeg gjerne vil hjelpe han ut av det. Han sa han måtte tenke litt og la på. Så ringte han en uke senere og skulle si han ville gi det en sjanse likevell (ganske rusa i tlf.) Men jeg hadde et krav "hadde du valgt meg eller rusen?". "Rusen" svarte han ganske kjapt. Jeg skjønte at det ikke var verdt å prøve engang. Noen dager senere ringte jeg å sa jeg ville prøve likevell. Da ville han ikke likevell fordi han ikke ville dra meg inn i miljøet og mente jeg fortjente bedre enn han. Så han sluttet helt å snakke med meg. 

Dette er 6mnd siden nå og jeg har ikke møtt han siden.. Han har blitt værre med rusen og jeg vet han ikke er bra for meg. Men jeg klarer ikke gi slipp. Han har blitt samboer med en jente nå og de ruser seg begge to. Dette er sårt... har lyst til å sende han meldinger heletiden, men klarer heldigvis la være.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan komme meg over han? Det har gått 6mnd og jeg er sliten av å være lei meg over han. Trenger alt av tips.

Endret av ubrukeligbruker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du innrømmer at du har(?) psykiske problemer, burde du ikke fokusere på deg selv og bli bedre? Tror du en mann som ruser seg konstant har en positiv innvirkning på problemene du har? Hvordan kan du hjelpe noen, når du trenger hjelp selv? Ville hans rusmiljø være en positiv innvirkning? 
Dette er noen spørsmål jeg ville ha stilt meg selv. Du kan hjelpe mannen i en grad, men den virkelige hjelpen, tror jeg, er fra helsevesenet og en rehab. 

AnonymBruker
Skrevet

Vær veeeeeldig glad for at du slapp unna og selv om det er kjipt, vit at plutselig har det gått over 😊

Anonymkode: c2772...9a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...