Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg fikk en jobbtelefon, som jeg begynte etterhvert å bruke som vanlig. Noe som gjorde at den ble privat!

idag sa en kollega til meg at alt i mobilen blir lagra til server. (Logg, bilder Osv) -at sjefen ser "alt"

jeg lurte på om det er sant? Eller ikke?

Anonymkode: 5acf9...7ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen anelse

AnonymBruker
Skrevet

Hva står i telefon-avtalen? 
Nåværende avtale jeg har, så er telefonen koblet til server slik at dem kan fjernslette alt innhold ved behov, men dem har ikke tilgang til filene mine. Alt vil bli slettet ved opphør av avtale/arbeidsforhold.
Den gamle avtalen eide jeg alt innhold, og var ansvarlig ved eventuelt tap av kundeinformasjon. Telefon var ikke koblet til server. 
Hadde også Ipad, som var koblet til arbeidstakers iCloud, hvor alt ble lagret. 

Anonymkode: 69862...b75

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva står i telefon-avtalen? 
Nåværende avtale jeg har, så er telefonen koblet til server slik at dem kan fjernslette alt innhold ved behov, men dem har ikke tilgang til filene mine. Alt vil bli slettet ved opphør av avtale/arbeidsforhold.
Den gamle avtalen eide jeg alt innhold, og var ansvarlig ved eventuelt tap av kundeinformasjon. Telefon var ikke koblet til server. 
Hadde også Ipad, som var koblet til arbeidstakers iCloud, hvor alt ble lagret. 

Men har sjefen rett for å se bildene mine? Eller søkerloggen? Sånn uten grunn? Eller må det være grunn

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men har sjefen rett for å se bildene mine? Eller søkerloggen? Sånn uten grunn? Eller må det være grunn

Det kommer an på hva som står i avtalen.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hva som står i avtalen.

Jeg fikk ingen avtale så?

Gjest Evelynita
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen anelse

Ja vi vet det, du stilte jo spørsmålet.. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvordan det gjøres, noen bedrifter som hos oss har mulighet til fjernsletting, men tar ikke kopi av selve innholdet på server. Andre bedrifter kan tenkes å ta backup av innholdet også. Arbeidsgiver kan ikke uten videre snoke i sakene, men er det gyldig grunn til det (mistanke om misbruk, datainnbrudd etc.) så kan de få tillatelse til det. De fleste oppegående arbeisgivere bryr seg fint lite om det skulle havne noe privat innhold på telefonen i praksis, men personlig ville jeg nok selv ikke ha brukt en ren jobbtelefon som privat telefon uansett. Ikke bare med tanke på dette med tilgang til innhold, men når man har en jobbtelefon er man plutselig tilgjengelig hele døgnet, og siden jobben betaler telefonen og abonnementet er det gjerne lavere terskel for å ta kontakt med deg i tide og utide. 

Anonymkode: d8586...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...