Gjest chiki Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 3 åringen har sluttet med bleie, og det går ganske bra. MEN når han sitter å tisser på do, så kommer tisset under doringen, slik det renner ned på gulvet. Skikkelig frustrende. Han sitter med knærne samlet så tissen peker nedover. Noe man kan gjøre? Det er ikke noe alternativ å la han stå å tisse
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Legge dopapir under ringen? Anonymkode: 37cde...4ad
Gjest Magnifiq Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Det skjer med minsten her også. Når han husker det dytter han på tissen sin mens han tisser, så den peker nedover
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 De må lære seg å dytte tissen nedover når de tisser. Anonymkode: a2744...3a1 5
Vera Vinge Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 Bruker han dosete? Hvis jeg husker riktig var det en av grunnene til at vi sluttet med det. Det ble liksom for lite plass til å få tissen ordentlig nedi. Nå har han lært å sjekke at tissen er nedi før han tisser, men mye mindre problem uten dosete. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #6 Skrevet 3. juli 2017 Litt OT, men er det virkelig så vanlig at man lærer opp sønnene sine til å sitte og tisse?! Jeg har en gutt på snart fem, og han har stått og tisset helt siden han sluttet med bleie da han var 2,5. Det falt meg faktisk ikke inn på noe tidspunkt å si at han skulle sitte og tisse- pappaen står jo og tisser, og det er jeg også oppvokst med at min far og mine brødre gjorde da jeg var liten. Dere som ber sønnene deres om å sitte og tisse- må mennene deres også sitte og tisse? Og hva i alle dager er i såfall grunnen til dette kravet?? Feministisk likestillingstiltak? Anonymkode: 976b6...712 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #7 Skrevet 3. juli 2017 Det er mye sunnere å sitte og tisse. Man får tømt blæra bedre så det blir mindre resturin. I tillegg blir det mindre søl samt at man slipper å krangle om dolokket. Hadde jeg fått en sønn, skulle jeg lært ham å sitte og tisse. Anonymkode: 37cde...4ad 9
Gjest wildfig Skrevet 3. juli 2017 #8 Skrevet 3. juli 2017 Foretrekker absolutt menn som SITTER og tisser Men ja, du må lære han å dytte tissen sin litt nedover når han tisser, og vise han at det går helt fint an å tørke opp dersom han roter litt
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #9 Skrevet 3. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Litt OT, men er det virkelig så vanlig at man lærer opp sønnene sine til å sitte og tisse?! Jeg har en gutt på snart fem, og han har stått og tisset helt siden han sluttet med bleie da han var 2,5. Det falt meg faktisk ikke inn på noe tidspunkt å si at han skulle sitte og tisse- pappaen står jo og tisser, og det er jeg også oppvokst med at min far og mine brødre gjorde da jeg var liten. Dere som ber sønnene deres om å sitte og tisse- må mennene deres også sitte og tisse? Og hva i alle dager er i såfall grunnen til dette kravet?? Feministisk likestillingstiltak? Anonymkode: 976b6...712 I wish. Mannen her står og tisser, men tar ikke tilstrekkelig ansvar for sølet. At smågutter sitter mens de skal øve på å tisse i toalettet tror jeg er helt vanlig? I starten vil man jo ofte venne barn av begge kjønn til å sitte på do, vente og se om det kommer noe, akkurat som man venner til å gjøre nummer to. Da er det ikke praktisk at de står og virrer. Har man avvenning på varme sommerdager i hagen, vil begge kjønn gjøre tisseerfaringer stående. Anonymkode: 792ac...7bc 1
Forundret.. Skrevet 3. juli 2017 #10 Skrevet 3. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt OT, men er det virkelig så vanlig at man lærer opp sønnene sine til å sitte og tisse?! Jeg har en gutt på snart fem, og han har stått og tisset helt siden han sluttet med bleie da han var 2,5. Det falt meg faktisk ikke inn på noe tidspunkt å si at han skulle sitte og tisse- pappaen står jo og tisser, og det er jeg også oppvokst med at min far og mine brødre gjorde da jeg var liten. Dere som ber sønnene deres om å sitte og tisse- må mennene deres også sitte og tisse? Og hva i alle dager er i såfall grunnen til dette kravet?? Feministisk likestillingstiltak? Anonymkode: 976b6...712 Har lært at det å sitte minsker risikoen for prostata kreft. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #11 Skrevet 3. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt OT, men er det virkelig så vanlig at man lærer opp sønnene sine til å sitte og tisse?! Jeg har en gutt på snart fem, og han har stått og tisset helt siden han sluttet med bleie da han var 2,5. Det falt meg faktisk ikke inn på noe tidspunkt å si at han skulle sitte og tisse- pappaen står jo og tisser, og det er jeg også oppvokst med at min far og mine brødre gjorde da jeg var liten. Dere som ber sønnene deres om å sitte og tisse- må mennene deres også sitte og tisse? Og hva i alle dager er i såfall grunnen til dette kravet?? Feministisk likestillingstiltak? Anonymkode: 976b6...712 Hørt om korte bein?? Anonymkode: f0151...165 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #12 Skrevet 3. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er mye sunnere å sitte og tisse. Man får tømt blæra bedre så det blir mindre resturin. I tillegg blir det mindre søl samt at man slipper å krangle om dolokket. Hadde jeg fått en sønn, skulle jeg lært ham å sitte og tisse. Anonymkode: 37cde...4ad 18 minutter siden, Forundret.. skrev: Har lært at det å sitte minsker risikoen for prostata kreft. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/bor-menn-tisse-sittende/ "Det er ingen sammenheng mellom prostatakreft og stilling ved vannlating. Det er heller ingen dokumentasjon for at blæren tømmes mer effektivt når man sitter. Det er tvert imot studier som viser at blæren tømmes like bra enten man sitter eller står, og det gjelder også ved forstørret prostatakjertel" Anonymkode: bdfe4...3cb
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #13 Skrevet 3. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/bor-menn-tisse-sittende/ "Det er ingen sammenheng mellom prostatakreft og stilling ved vannlating. Det er heller ingen dokumentasjon for at blæren tømmes mer effektivt når man sitter. Det er tvert imot studier som viser at blæren tømmes like bra enten man sitter eller står, og det gjelder også ved forstørret prostatakjertel" Anonymkode: bdfe4...3cb Jaja, det gjør i alle fall underverker for renholdet 😊 Anonymkode: 37cde...4ad 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #14 Skrevet 3. juli 2017 Renslighet er hovedgrunnen til at alle gutter og menn hos oss sitter på do. Om noen skal stå, så får de vaske rundt toalettet etter hver gang, det er sinnsykt hvor mye som spruter rundt. Fatter ikke at noen skal lage det til en mannemann-ting. Anonymkode: 3b178...648 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #16 Skrevet 4. juli 2017 Da stiller jeg faktisk litt spørsmål ved hygienen og ordenssansen til disse mennene og sønnene deres Hos oss tisser som sagt både femåringen og pappaen hans stående, og vi har aldri hatt problemer med søl eller gris av tiss. Men mine er kanskje mer oppegående enn en gjennomsnittlig mann da, siden de tydeligvis fint greier å sikte på doskåla. De greier selvsagt også fint å legge ned dolokket etter bruk (og å legge ned dolokket gjelder jo like mye damer som menn, det ser både rotete og uappetittelig ut med dolokket stående på vidt gap!) Anonymkode: 976b6...712
Gjest Magnifiq Skrevet 4. juli 2017 #17 Skrevet 4. juli 2017 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt OT, men er det virkelig så vanlig at man lærer opp sønnene sine til å sitte og tisse?! Jeg har en gutt på snart fem, og han har stått og tisset helt siden han sluttet med bleie da han var 2,5. Det falt meg faktisk ikke inn på noe tidspunkt å si at han skulle sitte og tisse- pappaen står jo og tisser, og det er jeg også oppvokst med at min far og mine brødre gjorde da jeg var liten. Dere som ber sønnene deres om å sitte og tisse- må mennene deres også sitte og tisse? Og hva i alle dager er i såfall grunnen til dette kravet?? Feministisk likestillingstiltak? Anonymkode: 976b6...712 På doen til klassen til søsteren min ble det forbud mot å stå når de tisset, pga lærerene var lei av å bruke tiden sin på å vaske tiss fra gulvet. Her i huset både står og sittes det. Er da ikke noe nytt at menn også sitter når de tisser. Og faktisk vil jeg vel si at om mennene i din familie deffineres som mann kun ved at de står når de tisser, så er de nok ikke så oppegående som du ønsker å tro. Endret 4. juli 2017 av Magnifiq
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #18 Skrevet 4. juli 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da stiller jeg faktisk litt spørsmål ved hygienen og ordenssansen til disse mennene og sønnene deres Hos oss tisser som sagt både femåringen og pappaen hans stående, og vi har aldri hatt problemer med søl eller gris av tiss. Men mine er kanskje mer oppegående enn en gjennomsnittlig mann da, siden de tydeligvis fint greier å sikte på doskåla. De greier selvsagt også fint å legge ned dolokket etter bruk (og å legge ned dolokket gjelder jo like mye damer som menn, det ser både rotete og uappetittelig ut med dolokket stående på vidt gap!) Anonymkode: 976b6...712 Jeg opplever at tisset/dovannet kommer i retur når mannen og guttungen står å tisser. Det spruter opp og under doskåla, og helt sikkert også på vegg og gulv, som er mer vrient å se. Mannen tørker det bort med papir, men det synes jeg ikke er tilstrekkelig i det hele tatt. Man fjerner flekken, men bakteriene sitter igjen. Guttungen tørker det bort iblant når han ser det, men ofte har han ikke "tid" til å se det. Han er 5. Jeg er drittlei og vil aldri lære yngstemann til å stå. Står han av seg selv, så kan jeg ikke nekte ham, men jeg vil overhodet ikke oppmuntre til det. Mannen er faktisk enig der, fordi det er så grisete. Anonymkode: 6be95...ca1 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #19 Skrevet 4. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg opplever at tisset/dovannet kommer i retur når mannen og guttungen står å tisser. Det spruter opp og under doskåla, og helt sikkert også på vegg og gulv, som er mer vrient å se. Mannen tørker det bort med papir, men det synes jeg ikke er tilstrekkelig i det hele tatt. Man fjerner flekken, men bakteriene sitter igjen. Guttungen tørker det bort iblant når han ser det, men ofte har han ikke "tid" til å se det. Han er 5. Jeg er drittlei og vil aldri lære yngstemann til å stå. Står han av seg selv, så kan jeg ikke nekte ham, men jeg vil overhodet ikke oppmuntre til det. Mannen er faktisk enig der, fordi det er så grisete. Anonymkode: 6be95...ca1 Kan også legge til på slutten der at mannen jo synes det er grisete å stå, men ikke tro han vil sitte selv. Anonymkode: 6be95...ca1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå