AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Tar dette som anonym fordi jeg er flau.. Jeg har fått noen uforutsette utgifter og har derfor kun 200 kr igjen til lønn om 9 dager. Jeg har aldri vært i denne situasjonen før, så aner ikke om det er mulig å få mat for så lite penger for denne perioden. I kjøleskapet har jeg margarin, ketchup og salami og 2 tomater. I fryseren har jeg ca. 10 rundstykker, 1 brød og 2 fiskekaker. Jeg har også to pakker knekkebrød, ris og 1 lime. Noen som kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan klare dette? Anonymkode: 27c4b...857
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Jeg hadde lett overlevd på det du allerede har og 200 kr i 9 dager, men jeg spiser ikke så mye. Kjøp havregryn/ris/poteter/pasta o.l og drikk vann:)) Anonymkode: 6f664...1ae
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Begynn med dumpstring Anonymkode: 1842d...b86 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 Selvfølgelig er det mulig. Du kan til og med spise kjøtt noen av dagene om det er ønskelig. Men det finnes mange billige vegetarretter som holder deg mett i disse dagene. 200 kr på en drøy uke er ikke ekstremt lite. Anonymkode: 169c9...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #5 Skrevet 4. juli 2017 200 kr på 9 dager, med alt det du har fra før? Luksus jo! Anonymkode: afa1c...0a2 1
rikoChett Skrevet 4. juli 2017 #6 Skrevet 4. juli 2017 Det skal gå fint, men noen kjøttrike middager blir det nok ikke. Pass på at du har nok dopapir og evt mens-produkter,og så må du nok se på pasta og noe pålegg. Supper fra toro koster ikke så mye,heller. Pass på at du ikke tar supper som trenger melk, ekstrautgift.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #7 Skrevet 4. juli 2017 De store spørsmålene er: Har du dopapir? Såpe? Vaskepulver? Shampo? Bind? Du skjønner greia. Har du bursdager, arrangementer e.l. som du er nødt til å møte opp på? Har du bensin/busskort eller kan du gå, eller trenger du noen av pengene til transport? Dersom du kun trenger å kjøpe mat/drikke går dette kjempebra og jeg kommer gjerne med forslag, men trenger du noen av pengene til andre ting, blir det en større utfordring. Men alt er mulig Anonymkode: c6301...00f 1
Gjest NotNaomi Skrevet 4. juli 2017 #8 Skrevet 4. juli 2017 Det klarer du. Viktigst er såpe og toalettpapir. Så kjøper du pålegg til brød,rundstykker og knekkebrød du allerede har. Det går fint det vel?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #9 Skrevet 4. juli 2017 First price tomatsuppe koster 5,90,- for to poser 👍 Anonymkode: 7caf5...74a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #11 Skrevet 4. juli 2017 På 3.7.2017 den 16.00, AnonymBruker skrev: Tar dette som anonym fordi jeg er flau.. Jeg har fått noen uforutsette utgifter og har derfor kun 200 kr igjen til lønn om 9 dager. Jeg har aldri vært i denne situasjonen før, så aner ikke om det er mulig å få mat for så lite penger for denne perioden. I kjøleskapet har jeg margarin, ketchup og salami og 2 tomater. I fryseren har jeg ca. 10 rundstykker, 1 brød og 2 fiskekaker. Jeg har også to pakker knekkebrød, ris og 1 lime. Noen som kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan klare dette? Anonymkode: 27c4b...857 Planlegg alle middager, og handle billigvarianter, så skal det gå fint :-) Jeg ville levd på knekkebrød til frokost og kvelds. Kanskje kjøpt en boks leverpostei til pålegg, slik du evt kan bruke noe salami i en middag. Jeg ville kjøpt: 1 boks leverpostei (15kr), 1 pk egg (20kr?), 2 poser tomatsuppe (evt løk og to bokser hakket tomat 15-20kr ), 1pk grønnsaksblanding (15-20kr?) lapskausblanding (15kr), 1 pk pølser (30kr), frossen sei eller en boks med tunfisk (20kr). Resten av pengene ville jeg brukt på grønnsaker som feks kålrabi, brokkoli eller salat til middagene. Til middag i 9 dager kan du feks ha: 2*Tomatsuppe med egg+ rundstykke, 2*omelett med salami og tomat, fiskekaker med ris og ketchup eller saus (løk, egg, margarin, krydder) 2*lapskaus med pølse+ rundstykke, 2*wok med grønnsaker, ris (og tunfisk/sei, 1 egg eller vegetar) Sånn har jeg selv gjort det hvis lommeboken har vært tynn 😊 Anonymkode: b75c5...3a7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #12 Skrevet 4. juli 2017 Se i 50% disken på kiwi på kveldene! I dag kjøpte jeg masse grillkjøtt og koteletter som gikk rett i fryseren. Anonymkode: cb5e8...646
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #13 Skrevet 4. juli 2017 Havregryn er gull verdt. Anonymkode: 55fa2...7a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå