AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Del Skrevet 3. juli 2017 Ei venninne var på besøk i helgen med sin 2 års gamle sønn. Veldig koselig, og jeg regner med at det blir både litt mer bråk, litt mer rot og litt mer søl med barn på besøk. Men er det ikke en selvfølge at foreldre tar tak i rotet selv og hjelper til å rydde opp? Jeg måtte på jobb i dag, og hun skulle ikke reise før etter jeg var reist. Men jeg kom hjem til en leilighet som så enda verre ut enn hva jeg forlot. De har både spist frokost og lunsj utover halve huset, uten å feie eller støvsuge opp rester, og ting var dratt ut av skuffer og skap både her og der. Det er første gang jeg har barn på besøk, så det falt meg ikke inn å måtte fortelle henne at jeg tok det som en selvfølge at folk rydder noe opp etter barna sine (vi snakker ikke om storrengjøring, men noe så enkelt som å fjerne matrester fra gulv og møbler i hvert fall). Eller er det så urimelig å forvente? Hva gjør dere når dere er på besøk med egne barn? Eller har besøk av barn? Anonymkode: fed7e...036 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 3. juli 2017 #2 Del Skrevet 3. juli 2017 Vi spiser ved bordet slik at det er en smal sak å tørke vekk smuler, og vasker hendene etterpå, så vi slipper matsøl i resten av huset. Dette er rutine, for vi gidder faktisk ikke å tråkke i smuler hjemme, heller. Vi ville samlet sammen lekene og satt dem på plass hvis vi visste hvor de skulle være. Det ville ikke falt oss inn å begynne å dra ut av skuffer og skap i første omgang. Vi hadde sikkert glemt å vaske av fingermerker på eventuelle lave vinduer, men ellers skulle du kjent igjen leiligheten din rimelig greit. Jeg synes ikke du forlanger for mye. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vakkertliv Skrevet 3. juli 2017 #3 Del Skrevet 3. juli 2017 Åh, herlighet! Selvfølgelig burde hun ha ryddet opp! Det er normal folkeskikk når man er på besøk hos noen! tror ikke jeg ville ha valgt å ha de på besøk igjen, hvis det så ut som en grisebinge etter dem. Jeg erfart til foreldre som rydder opp etter barna sine før de drar, hvis ikke jeg slev har sagt at jeg kan ta det:) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 3. juli 2017 #4 Del Skrevet 3. juli 2017 I alle dager! Du er hvertfall ikke urimelig. Man rydder da opp etter seg, og dersom det mot formodning skulle være en eller annen nødsituasjon så de måtte dra avgårde kjapt og ikke rakk å rydde, så sender man hvertfall en heads up og skikkelig beklagelse på sms. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #5 Del Skrevet 3. juli 2017 Jeg har egne barn, og jeg lar da ikke dem grise og smule utover hele huset. Kun ved spisebordet de skal spise ved, og leker/rot skal alltid ryddes før sengetid. Mulig jeg er striks, men man behandler da verken sitt eget hjem eller andres hjem som ei hule. Selv på hotell rydder vi opp etter oss hver dag og ved avreise. Jeg har hatt venninner som har bråkete, ustyrlige og grisete barn, og da har det blitt til at jeg ikke orker å ha besøk av dem. Enten kun treffe venninnen min, eller ikke treffes i det hele tatt. Igjen, jeg vet jeg er striks, men mitt hus er ikke et sted hvor man står på bordet, river ned lamellene eller knuser vaser. Om jeg har klart å oppdra mine egne barn til å oppføre seg pent, mener jeg at andre burde klare det også. Og om et barn er for lite til å rydde opp etter seg, er det da den største selvfølgelse at moren eller faren tar ansvar for det. Men tydeligvis ikke noe som er standarden blant folk. Anonymkode: a339b...745 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #6 Del Skrevet 3. juli 2017 Takk! Trur jeg skal ta en liten prat med henne. Eller mer kommentar om at det var mer å gjøre hjemme enn hva jeg antok etter de. Det frister ikke å ha de på besøk med det første, men neste gang får jeg nok si hva jeg forventer at skal gjøres før hun reiser... Anonymkode: fed7e...036 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #7 Del Skrevet 3. juli 2017 Slik har ikke min 2-åring lov å oppføre seg på besøk eller i butikker. Og skjer det uhell eller han har "trass"-bye rydder jeg selvsagt opp. Du har helt rett i at det er en selvfølge TS! Anonymkode: 61c11...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peaches Skrevet 3. juli 2017 #8 Del Skrevet 3. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk! Trur jeg skal ta en liten prat med henne. Eller mer kommentar om at det var mer å gjøre hjemme enn hva jeg antok etter de. Det frister ikke å ha de på besøk med det første, men neste gang får jeg nok si hva jeg forventer at skal gjøres før hun reiser... Anonymkode: fed7e...036 Det er lurt å være ærlig og si ka du forventer av henne når hun er på besøk istedenfor å irritere deg over det. Bare si det som om det er en selvfølge at hun skal følge dine husregler når hun er hos deg😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #9 Del Skrevet 3. juli 2017 Wow. Jeg var på besøk hos en venninne, og vi hadde overnattet. Dro etter hun var dratt på jobb. Jeg vasket nesten hele leiligheten! Den var spotless da vi dro! Fikk SMS senere med stor takk. Men jeg mener det skulle bare mangle. Hadde ikke falt meg inn å forlate huset rasert etter at vi hadde vært på besøk! Anonymkode: 3c459...f35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #10 Del Skrevet 9. juli 2017 Å vaske andres hus hadde jeg akdri gjort men hadde nok feid opp Anonymkode: 1616a...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå