AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Som overskriften sier: hvordan?? Jeg har siden februar holdt på med en litt eldre mann, og nå kjenner jeg at det begynner bli nok.. Han er snill og grei, men 11 år eldre enn meg, MYE rot med økonomien, drikker en del (mye mer enn hva jeg selv et vant med), og han har i det siste litt "masete" (mulig fordi jeg allerede har begynt å trekke meg litt unna..?) Til helga er vi invitert (som par) til en familiebursdag (på hans side) og jeg kjenner at jeg vegrer meg veldig for å gå dit sammen med han.. "Forholdet" vårt er langt fra offisielt, noe jeg kjenner jeg får hetta ut av bare med tanken!! Jeg har sett på han som en flørt, en "rebound", men han har gjentatte ganger skrevet og sagt til meg at elsker meg og er superforelsket(!!!) Så hva gjør jeg? Gjør jeg det slutt før helgen? Eller venter jeg til over helgen for å se ann alkoholinntaket hans (slik at jeg kan skylde litt på det?) Hvordan avsluttet jeg dette på en mest mulig skånsom måte?? Anonymkode: 5f6e2...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Ikke dra på noe familie greier hvertfall. Si fra til han at du ha kommet frem til at dere ikke passer sammen enten før eller etter helgen. Lurer han på hvorfor du ikke blir med på familie greia kan du jo si det i den sammenhengen. F eks "Har tenkt en del i det siste og kommet fram til at vi to ikke kommer til å vare i fremtida, vi passer ikke sammen/er ikke helt på samme sted, så da er det best for begge at jeg ikke involverer meg i bursdagen, eller deg noe mer. Håper du får det hyggelig og at vi fortsatt kan ha en vennlig tone om vi ses en gang!" Anonymkode: a7ead...b60 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Jeg tror vi må slutte å treffes! Hvorfor det? Fordi jeg er ikke forelsket i deg, derfor velger jeg å gå videre. Anonymkode: 8bd5a...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 Du burde vel kanskje avsluttet det FØR/NÅR det kom til det punktet at han skrev han var forelsket i deg? Allerede da visste du vel at dere var på helt forskjellige sider? Uansett så er jo det forsent nå, men ville møtt han og avsluttet det med en gang! Anonymkode: c23d1...dc1 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 Ojda. Du har driti deg ut. Du har jo holdt han for narr ved å ikke fortelle han at du ikke la noe i dette. Ja du møter han før helgen og legger deg flat og avslutter dette her. Si at du ikke har lagt så mye i dette og at du, for hans del, trekker deg unna. Anonymkode: 0fb1f...e56 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #6 Skrevet 3. juli 2017 Du sier det definitivt før familieselskapet. Og du kan jo si at det er nettopp derfor du avslutter nå - det var først da det begynte å bli seriøst at du innser at du ikke føler det samme som ham, og du har ikke helt forstått det før dere nå kom hit. Anonymkode: 087dd...4db 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #7 Skrevet 3. juli 2017 Fy f' for en møkkakjærring du er som i det hele tatt vurderer å dra for å ha noe å skylde på så du kan føle deg bedre med deg selv. Hva med han, som ikke nok med å miste deg, må si til familien at hun han stolt tok med i helgen har valgt å gå fra han? Anonymkode: 0ba95...482 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #8 Skrevet 3. juli 2017 Du burde vel tenkt litt på det før nå, nå som du tydeligvis skal i familieselskap. Det blir både trist og kleint ovenfor han at han må si i fra at det bare er han som kommer fordi du har gått i fra han. Stakkars mann! Anonymkode: f2925...36e 2
Million Skrevet 3. juli 2017 #9 Skrevet 3. juli 2017 Send han en sms der du skriver rett ut at du har tenkt deg nøye om, og kommet frem til at det er på tide og avslutte det som er mellom dere. Be om at han respekterer din avgjørelse.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #10 Skrevet 3. juli 2017 2 timer siden, Million skrev: Send han en sms der du skriver rett ut at du har tenkt deg nøye om, og kommet frem til at det er på tide og avslutte det som er mellom dere. Be om at han respekterer din avgjørelse. Ekte kvinner møter opp ansikt til ansikt. Anonymkode: 8a108...4a2 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #11 Skrevet 3. juli 2017 Jada jada, ser dere shamer ts for dette men vil minne om at sånn holder menn på hele tiden så shame dere selv og deres brødre også så det blir mindre akseptabelt for menn å gjøre også og dermed mindre fristende for kvinner å gjøre det samme om dere syntes det er så fælt. Ikke kjeft på bare ts bare fordi hun er kvinne. Anonymkode: a7ead...b60 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #12 Skrevet 3. juli 2017 "Jeg beklager virkelig, men jeg er bare ikke forelsket i deg og må bare avslutte dette. Du er eldre en meg, vi har lite til felles og det stresser meg at du drikker for mye og har en rotete økonomi. Jeg ønsker deg alt godt videre. Du er en snill og grei fyr som fortjener en person som er glad i deg tilbake, men jeg kan bare ikke gå videre når jeg ikke har følelser på samme måte som deg. " Anonymkode: 9966d...9ef 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #13 Skrevet 3. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada jada, ser dere shamer ts for dette men vil minne om at sånn holder menn på hele tiden så shame dere selv og deres brødre også så det blir mindre akseptabelt for menn å gjøre også og dermed mindre fristende for kvinner å gjøre det samme om dere syntes det er så fælt. Ikke kjeft på bare ts bare fordi hun er kvinne. Anonymkode: a7ead...b60 Jeg er dame og opplever feige menn som ghoster. Derfor er jeg ekstra påpasselig å aldri synke like lavt, eller oppfordre andre til å gjøre det også. Man løser opp i slikt på en ærlig og redelig måte. Anonymkode: 0fb1f...e56 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #14 Skrevet 3. juli 2017 Ring og si at du vil avslutte forholdet. Om han spør hvorfor har du jo en hel drøss med grunner. Den viktigste er at du ikke har de rette følelsene. Og, du har på ingen måte lurt han! Anonymkode: 38983...ad6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #15 Skrevet 3. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ring og si at du vil avslutte forholdet. Om han spør hvorfor har du jo en hel drøss med grunner. Den viktigste er at du ikke har de rette følelsene. Og, du har på ingen måte lurt han! Anonymkode: 38983...ad6 Såklart du lurer noen når du i ditt hode kun ser på han som en rebound, mens han tror dette er noe ekte. Nå snakker jeg ikke om deg, men om ts. Anonymkode: 8a108...4a2 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #16 Skrevet 3. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er dame og opplever feige menn som ghoster. Derfor er jeg ekstra påpasselig å aldri synke like lavt, eller oppfordre andre til å gjøre det også. Man løser opp i slikt på en ærlig og redelig måte. Anonymkode: 0fb1f...e56 Enig i at man skal være ærlig og redelig. Følelser er ingenting å tulle med! Poenget mitt var at dette er helt vanlig , og helt akseptabel (seg i mellom) oppførsel fra menn. Syntes de det er så ille at ts har vært sånn får de feie for sin egen dør og begynne å stramme opp kameratene sine som bare bruker damer for rebound, flørt eller ligg, også Anonymkode: a7ead...b60 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #17 Skrevet 4. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: "Jeg beklager virkelig, men jeg er bare ikke forelsket i deg og må bare avslutte dette. Du er eldre en meg, vi har lite til felles og det stresser meg at du drikker for mye og har en rotete økonomi. Jeg ønsker deg alt godt videre. Du er en snill og grei fyr som fortjener en person som er glad i deg tilbake, men jeg kan bare ikke gå videre når jeg ikke har følelser på samme måte som deg. " Anonymkode: 9966d...9ef Ikke oppgi grunn før han spør. Si først at du vil avslutte og om han spør hvorfor kan du nevne noen av disse tingene - på en annen måte, selvsagt. Anonymkode: 087dd...4db 1
Prebs Skrevet 4. juli 2017 #18 Skrevet 4. juli 2017 17 timer siden, Million skrev: Send han en sms der du skriver rett ut at du har tenkt deg nøye om, og kommet frem til at det er på tide og avslutte det som er mellom dere. Be om at han respekterer din avgjørelse. Å Herrefred!!! Noen ganger så blir jeg altså så skuffet over menneskeheten..... Til TS: Du avslutter dette på en RIKTIG måte som er om mulig en skånsom måte for den andre parten, med det mener jeg at du veier dine ord og stiller forberedt. Deretter er du fri som fuglen! Ja det kan være en ubehagelig opplevelse, men mange i dagens samfunn ser ut til å ty til enklest mulig måte for seg selv og glemme at det er med mennesker du har med å gjøre ref. sms. Lykke til. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #19 Skrevet 4. juli 2017 Først og fremst synes jeg du skal si net til å bli med i helgen. Dernest må du si ifra at du vil avslutte, helst face to face. Manglende følelser er god nok grunn: jeg ville vist til at han ser ut til å ha mer følelser enn deg, og at du derfor ønsket å avslutte. Du er ikke der, og det er helt greit. Anonymkode: 4e584...2f8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #20 Skrevet 4. juli 2017 Med mindre du har lovet masse om framtiden eller sagt mye som du ikke mente, har du jo ikke lurt noen. Det er sånt som skjer. Og det er mye mer respekt i å gi en ærlig og empatisk avvisning enn alt annet, og det skjønner alle normale mennesker. Tvi tvi! Anonymkode: 1ec74...4c4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå