Gå til innhold

Når pleier posten som regel å komme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når pleiet postmannen å komme med posten? Er det noe bestemt tid eller kommer han når enn han føler for? Jeg bor i Oslo

Anonymkode: dd168...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer da helt an på hvor du befinner deg i postmannens rute. I min forrige bolig kom posten før 8 hver dag, her kommet den i 12-12:30-tiden.

Anonymkode: 7d688...a73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Postmennene jobber jo gjerne i flere timer langs en rute, så det spørs helt hvor i postruten du bor. Men de pleier å ta ruten etter omtrent samme mønster de flere dager, så du gjerne får et slags inntrykk av når den pleier å dukke opp etter hvert. 

Der jeg bodde før fikk jeg den i 11-tiden, her (fem minutters spasertur unna der jeg bodde før) kommer den ikke før rundt 14:30 de fleste dager. Begge deler er i Oslo. Innbiller meg at leveringsfristen normalt er kl. 16:00, men helt sikker er jeg ikke.

Anonymkode: a1405...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan ser du for deg at postmannen leverer til hele oslo på nøyaktig samme tidspunkt? Tror du det er 1 million postmenn som leverer til 1 postkasse på samme tid?

Anonymkode: bfa34...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg bor nå kommer den i 15-tiden. 
Bodde 800m unna tidligere, der kom den rundt 10-11. 
Der jeg bodde før det, kom den i 14tiden. 
Foreldrene mine får posten rundt 12. 

Så nei, postbudet kommer ikke når hen vil, hen leverer etter en bestemt rute, en eller annen gang i løpet av arbeidsdagen. 

Anonymkode: 96ba4...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når pleiet postmannen å komme med posten? Er det noe bestemt tid eller kommer han når enn han føler for? Jeg bor i Oslo

Anonymkode: dd168...ee0

Sånne dumme spørsmål gjør at kg er som en lekeplass for komikere og andre. De gjør stadig narr av sånne helt idiotiske spørsmål. 

Anonymkode: 3e985...386

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser du for deg at postmannen leverer til hele oslo på nøyaktig samme tidspunkt? Tror du det er 1 million postmenn som leverer til 1 postkasse på samme tid?

Anonymkode: bfa34...f58

Det hadde vært jævlig spektakulært, om ikke annet. En postmann ved hver postkasse i Norge som fikk et "Go!" på øret og slapp posten nedi. 

Anonymkode: a1405...9e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn imellom 12 og 1830 en gang.

Anonymkode: 680c8...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Drammen og her kommre posten mellom 9 og 15, så det kan virke som det varierer noe veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...