AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Hei Dersom man går på et studie som ikke har obligatorisk oppmøte, er det da mulig å rett og slett "ta seg fri"? Det er ikke snakk om å ta seg fri for egen fornøyelse, men nå har det seg slik at jeg har blitt invitert til en rund dag i høstferien (noe som jeg ikke har) og må ta fly for å komme meg ned. Kommer selvsagt ikke til å ta meg fri dersom jeg ikke er à jour med studier. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 6c996...6f8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Selvsagt. Er det ikke obligatorisk oppmøte, så er det som navnet tilsier, ikke obligatorisk.. Da er det helt fritt frem å møte opp eller ikke. Anonymkode: 99d0b...8a9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Selvsagt. Og min erfaring er at mange av forelesningene osv. er lite effektiv tidsbruk. Les og gjør oppgaver før du drar først, så er det ajour selv om du skal på tur Anonymkode: bb7e2...43a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt. Og min erfaring er at mange av forelesningene osv. er lite effektiv tidsbruk. Les og gjør oppgaver før du drar først, så er det ajour selv om du skal på tur Anonymkode: bb7e2...43a Er det virkelig så enkelt? Er redd for å få fryktelig dårlig samvittighet Ts Anonymkode: 6c996...6f8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 Hvis det ikke er obligatorisk oppmøte kan du ta fri når du vil og så mye du vil. Du trenger ikke engang møte på en eneste forelesning, ikke at det er å anbefale. Anonymkode: 9bd74...b0d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #6 Skrevet 3. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig så enkelt? Er redd for å få fryktelig dårlig samvittighet Ts Anonymkode: 6c996...6f8 Om det er så enkelt eller ikke vet jo bare den som går på det aktuelle studiet. Om det ikke er obligatorisk å møte, så må man jo ikke. Om det er lurt å droppe forelesning eller ikke kommer jo an på hvordan man selv lærer best, hva slags type fag det er osv. Min personlige erfaring fra tidligere studier var at jeg hadde mindre igjen for forelesninger, men mer igjen for selvstudier + gruppeøvinger. Skal jeg studiere noe annet i samme gate igjen, så hadde jeg dermed ikke hatt dårlig samvittighet for å kjøre samme strategi igjen. Men dette er noe hver og enkelt må vurdere for selv, hvordan man lærer best, hva som er viktig og hva som er mindre viktig. Anonymkode: bb7e2...43a
Gjest Linaria Skrevet 3. juli 2017 #7 Skrevet 3. juli 2017 Selvfølgelig. Jeg gjør det hele tiden. Bare pass på at det ikke er noe obligatorisk som gruppeoppgave eller framføring akkurat da.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #8 Skrevet 3. juli 2017 Jeg gjør det også hele tiden. Jeg går ikke i forelesninger, og det er ellers lite obligatorisk så tidlig i studiet, så da utnytter jeg friheten. Anonymkode: 14564...6ab
Cavia Skrevet 3. juli 2017 #9 Skrevet 3. juli 2017 Det er helt vanlig at det ikke er 100% oppmøte på forelesninger som ikke er obligatoriske. Du kan ta igjen det tapte med så lese og se på slides eller podcast/opptak (hvis de legger det ut)
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #10 Skrevet 3. juli 2017 du må være veldig pliktoppfyllende ts! Men det er jo bra da det går fint å droppe noen forelesninger og lese seg opp på egen hånd. Ta deg en liten høstferie og les litt på flyturen evt. Anonymkode: 8b767...360
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå