Gå til innhold

Er det lettere å få orgasme med en stor klitoris enn en liten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor raskt får dere orgasme og hvor stor klitoris har dere?

Kan det være en sammenheng?

Anonymkode: 9bb0a...09b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor følsom klitoris er varierer fra kvinne til kvinne. Men det er nok lettere for de med stor klitoris å få orgasme enn de med liten, om man skal tenkte at følsomhetsnivået hadde vært helt likt. En stor klitoris har lettere for å bli berørt av støt under samleie for eksempel, og lettere å finne for menn som ikke helt vet hvordan en klitoris ser ut.

Men det som stimulerer klitoris mest (uten direkte stimuli med fingre eller vibrator såklart) er store og lange kjønnslepper, da de starter oppe ved klitoris og følger skjede inngangen på langs nedover. Hver gang penis trekker seg ut og inn da, så blir kjønnsleppene dratt litt i  , og dermed gir klitoris stimuli lenger opp igjen.
I afrika er det vanlig at kvinner strekker ut kjønnsleppene sine, sånn man kan prøve å strekke ut et øre ved å dra mye i det og henge vekter/tunge øredobber i det,  for å få de enda større, for å øke den seksuelle nytelsen.

Anonymkode: a154b...6c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel like mange nerver i en stor som en liten klitoris? Eller kan det være genetiske forskjeller? Det blir jo som å si at en mann med stor penis er mer følsom enn han med gjennomsnittlig størrelse. Men vil tro det også har en psykolgisk faktor siden mange kvinner får lettere orgasme alene enn sammen med partner. Jeg har liten klitoris og har orgasmerekord på 10 sekunder uten å være sprengkåt på forhånd.

Anonymkode: 10766...478

• Liker 1
Skrevet

Må innrømme at jeg aldri har sittet i sirkel med andre kvinner og sammenlignet klitorisstørrelsen min. Har heller aldri reflektert over størrelsen, all den tid den er relativt lite synlig fra min synsvinkel. 

Av alle ting man kan være opptatt av, så hadde jeg aldri kommet på at klitorisstørrelse var en dem?

Det viktigste er vel at den fungerer som den skal. 

• Liker 3
Skrevet

Når det gjelder menn så er deres størrelse på penis motsatt proporsjonal med følsomheten/utholdenheten. Det skyldes at en liten og en stor penis har like mange nervebaner. Dette medfører at han med liten har flere nervebaner pr areal enn en med stor. Så logisk nok vil en stor være mer robust og mindre følsom, noe som medfører at kvinner vil nok erfare at de med stor jevnt over holder lenger. Det i seg selv kan jo være en fordel eller definitivt ikke. For han med liten betyr det at han må søke andre ferdigheter. For han med stor - du ikke bli tolket som fantastisk hvis han bare er inn og ut. 

Det skal og sies at under opphisselse så er kvinnens indre del av skjeden mer åpen, da livmoren ved opphisselse skifter stilling. Det at livmoren skifter stilling gjør at menn med lang som da befinner seg lenger inne i skjeden med sitt følsomme penis hode ikke befinner seg i det trange partiet som er hvor de fleste kvinner er trangere, altså i området som svulmer opp og har mest muskler - som er delvis viljestyrt. 

Så i sum er det 4 faktorer som taler for at størrelsen har betydning ved samleie:

1. Antall nerver pr areal.

2. Penis hodets plassering under samleiet.

3. Penis størrelses påvirkning på kvinnens nerver og her tas med påvirkning av klitoris ytre og indre deler, G-punkt og A-punkt.

4. Det mentale - det å vite at penis enten er stor eller liten -  for hva kvinnen betinger med det. For mannen om han ikke har kontroll - er overgiret.

Punktene over kan nok oppleves forskjellig, men de er av betydning objektivt, mens den subjektive opplevelsen påvirkes av erfaring og individuelle forskjeller. 

Så samlet vil du som leser lande på dine svar, og du vil sikkert som KG medlem forsvare dine tanker og erfaringer, selv på et vagt grunnlag som jo er din egen lille verden av erfaringer. Men uansett så ender det jo opp med at vi mennesker skal jo ha sex, så da er jo ditt sexliv av betydning som et lite pip i den store forsamlingen. Jeg sier bare pip jeg også. Pip pip pip så ofte jeg kan. Pip.

• Liker 1
Skrevet

Etter det jeg har forstått mener mange eksperter at vaginale orgasmer skjer ved at klitoris som er ganske mye større innvendig enn utvendig blir stimulert via skjeden. 

Spørsmålet er da om en liten utvendig klitoris har noen som helst sammenheng med den indre størrelsen, og videre om sammenhengen er jo mindre utenfor jo større innvendig eller omvendt.

Min erfaring er at de med veeeldig liten klitoris har vanskeligere for å få klitoris orgasme. Ei jeg var med for endel år tilbake hadde så liten at jeg ikke fant den, jeg bare visste hvor den var. Hun kunne fortelle at oralsex osv var godt, men ikke noe hun kom av. Eneste måten hun kom på var ved å bruke vibrator av typen "magic wand". Jeg ser da for meg at denne typen vibrator som både er stor og kraftig stimulerer dypere så utvendig/innvendig størrelse ikke spiller like stor rolle.

Observasjon nr 2 er at de med uvanlig stor utvendig klitoris foretrekker veldig kraftig og direkte stimulering. Noe som i så fall stemmer med overnevnte innlegg ang penisstørrelser. 

Skal nevnes at jeg ikke har hatt sex med mange nok til å kunne slå fast noe som helst med sikkerhet og alt kan langt på vei være rene tilfeldigheter.

Skrevet

Nei, størrelse på klitoris skal ikke ha noe å si på evnen til å få orgasme. Avstanden mellom urinrør og klitoris derimot, har visstnok noe å si for vaginale orgasmer. Jo lenger avstand, jo vanskeligere skal det visstnok være. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I afrika er det vanlig at kvinner strekker ut kjønnsleppene sine, sånn man kan prøve å strekke ut et øre ved å dra mye i det og henge vekter/tunge øredobber i det,  for å få de enda større, for å øke den seksuelle nytelsen.

Dette skulle jeg likt å sett dokumentasjon på. I Afrika er det IKKE "vanlig" at kvinner skal få ha noen seksuell nytelse overhodet. Derfor omskjæres kvinner helt, og i mange tilfeller sys de igjen, bare en bitteliten åpning til menstruasjonsblod etterlates. Denne penetrerer så ektemannen og flerrer opp igjen. Forestill deg den smerten kvinnen må gjennom.... her er det ikke snakk om at kvinner skal få noen som helst seksuell nytelse. De skal lide, og ikke ønske sex overhodet, for på den måten fristes ikke kvinner til utroskap. Mannfolka kan være ganske sikre på at kvinner ikke trakter etter sex.

Kvinner i Afrika i nærmere 30 land blir utsatt for kjønnslemlestelse. Millioner av afrikanske jenter utsettes for dette HVERT ÅR. Det er ikke vanlig praksis å strekke noen kjønnslepper for å øke den seksuelle nytelsen, nei. Det har jeg aldri hørt om, og vil derfor gjerne at du legger ut noen linker som dokumenterer dette.

Anonymkode: 570f1...9cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enda en ting til å få kvinner og jenter til å lure på om de er normale eller bra nok... 

"Nei, beklager altså! Du har jo en liten klitoris så du kjenner ganske så sikkert nesten ingenting!"

:klaske:

Anonymkode: def51...249

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har liten klitoris og har null problemer med å få klitorisorgasme iallefall. 

Anonymkode: 4cca7...136

• Liker 1
Skrevet

Så var det innlegget mitt om størrelse og om følsomhet skrevet over her. Gjelder også klitoris. En liten ytre klitoris forteller ingenting om hvor dypt den stikker. En klitoris er som et isfjell, lite sitter utenpå. Lett og du skal finne. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, innsats skrev:

Så var det innlegget mitt om størrelse og om følsomhet skrevet over her. Gjelder også klitoris. En liten ytre klitoris forteller ingenting om hvor dypt den stikker. En klitoris er som et isfjell, lite sitter utenpå. Lett og du skal finne. 

Ja, som du sier.

Sånn ca sånn er jo en klitoris av størrelse: klitoris-i-gull-laget-av-Stine-K%C3%BChl

For å stimulere er det ikke bare selve hodet, men man kan bruke en omvendt V og stimulere sidene. De er like følsomme de. 

Anonymkode: def51...249

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skulle jeg likt å sett dokumentasjon på. I Afrika er det IKKE "vanlig" at kvinner skal få ha noen seksuell nytelse overhodet. Derfor omskjæres kvinner helt, og i mange tilfeller sys de igjen, bare en bitteliten åpning til menstruasjonsblod etterlates. Denne penetrerer så ektemannen og flerrer opp igjen. Forestill deg den smerten kvinnen må gjennom.... her er det ikke snakk om at kvinner skal få noen som helst seksuell nytelse. De skal lide, og ikke ønske sex overhodet, for på den måten fristes ikke kvinner til utroskap. Mannfolka kan være ganske sikre på at kvinner ikke trakter etter sex.

Kvinner i Afrika i nærmere 30 land blir utsatt for kjønnslemlestelse. Millioner av afrikanske jenter utsettes for dette HVERT ÅR. Det er ikke vanlig praksis å strekke noen kjønnslepper for å øke den seksuelle nytelsen, nei. Det har jeg aldri hørt om, og vil derfor gjerne at du legger ut noen linker som dokumenterer dette.

Jepp, fordi Afrika er ett land, med bare en eneste kultur. :klaske:

Anonymkode: b0546...8ae

• Liker 3
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, fordi Afrika er ett land, med bare en eneste kultur. :klaske:

Anonymkode: b0546...8ae

Prøv å være saklig nå. Dette at noen kaller Afrika et land og som en kultur er det ingen som har skrevet. Heller generalisert at dette er gjennomgående for hele verdensdelen. Lavmålet er når du opptrer som en ignorant og påstår at andre tror at Afrika er et land med en kultur. Leste du teksten? I 1983 begynte 2 jenter i klassen min. Begge fra Etiopia. Omskjærte under overgangsriter i en alder av 11 år. Den ene ble syk av overgrepet som ble utført med en skiten kniv. Fornektelse og ignoranse endrer ikke faktum. Hun og søsteren var glade de overlevde. Flotte kvinner frarøvet noe av det beste med livet, å fungere 100% seksuelt. Kan KG tillate innlegg som undergraver faktiske forhold? Ditt innlegg er av typen som KG aktivt bør vurdere å fjerne. Du undervurderer andre og viser klare tegn til å kverulere på usaklig grunnlag bare for å kverulere. 

Endret av innsats
Utvidelse av tekst
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor følsom klitoris er varierer fra kvinne til kvinne. Men det er nok lettere for de med stor klitoris å få orgasme enn de med liten, om man skal tenkte at følsomhetsnivået hadde vært helt likt. En stor klitoris har lettere for å bli berørt av støt under samleie for eksempel, og lettere å finne for menn som ikke helt vet hvordan en klitoris ser ut.

Men det som stimulerer klitoris mest (uten direkte stimuli med fingre eller vibrator såklart) er store og lange kjønnslepper, da de starter oppe ved klitoris og følger skjede inngangen på langs nedover. Hver gang penis trekker seg ut og inn da, så blir kjønnsleppene dratt litt i  , og dermed gir klitoris stimuli lenger opp igjen.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skulle jeg likt å sett dokumentasjon på.

Første gang jeg leste om dette var via en norsk gynekolog i en eller annen artikkel for mange år siden som skrev om de seksuelle fordelene med lange kjønnslepper siden de vil stimulere klitoris mer under samleie siden de er festet der oppe og berøres/dras i under penetrering, og for menn pakker/griper seg rundt penis og gir følelse av økt stimuli for de også. Finner ikke igjen akuratt den artikkelen nå, men her har du lesestoff og dokumentasjon på denne effekten og praksisen både i vesten og i mange deler av Afrika.

Wikipedia
Labia stretching also referred to as labia elongation or labia pulling, is the act of lengthening the labia minora through manual manipulation (pulling) or physical equipment (such as weights). It is a familiar cultural practice in parts of Eastern and Sub-Saharan Africa, and a body modification practice elsewhere. It is performed for sexual enhancement of both partners. Elongated inner labia are perceived to facilitate orgasm and female ejaculation, and are considered to enhance sexual pleasure for both partners
https://en.wikipedia.org/wiki/Labia_stretching

It started as a cultural tradition in parts of ancient Africa, Asia, and the South Seas, but has since been adopted by some Western cultures, though on a much smaller scale. It is primarily done for appearances and sexual enhancement.
http://www.wisegeek.org/what-is-labia-stretching.htm

Every girl who has grown up on Zimbabwean terrain has at least heard about labia elongation while others have experienced and practiced it.

Videre kan man finne litt dypere lesestoff om emnet, som blandt noen er kontroversielt og blir sett på som press fra en mannsdominert kultur, menn går så langt som å si at en "ekte" kvinne må ha dem ("flaps"=lange indre kjønnslepper) for å bli gift og for at mannen ikke skal være utro og ekteskapsrådgivere anbefaler damen å praktisere dette med urter og vekter. Barn blir fortalt av bestemødre at dette må de gjøre med en gang de kommer i puberteten.
I Rwanda sitter jentene i gruppe å praktiserer labia stretching som gir dem en følelse av at seksuell nytelse ikke er noe å skamme seg for. Det hevdes også at det kan motvirke barnløshet, siden spermen har lettere for å holde seg innenfor vagina istedet for å renne ut.

Every day for 10-20 minutes girls pull all along the length of the labia from top to bottom so that after a while their general shape remains unchanged, but their protrusion beyond the outer labia increases; this daily ritual may go well into adulthood, some even carrying on when they are married.
Contrary to the belief that in Africa, sex is usually the man climbing on top of the woman to do his business and snore once its over; but in Rwanda sex is a process and men are expected to make their wives orgasm.  Labia elongation is supposed to make this easier to achieve because when the lips are long they are easier to grab and play with during foreplay, they fully cover the penis and cause more friction during penetration and for the women, that area becomes even more sensitive due to the pulling and thus, the act of tapping the penis on her lips will allow her to ejaculate. http://www.orijinculture.com/community/african-sex-series-labia-elongation/

One of the men interviewed even went as far as saying that labia stretching is a requirement for Zambian women because African men like it when the vagina wraps around the penis. In Malawi the stretching of labia is also tradition, but tradition that benefits both parties. One of the women interviewed spoke of how stretched labia stimulates sexual arousal, making intercourse more pleasurable for women. Apparently you become extremely lubricated and it feels like the penis never really withdraws from the vagina since it stays enveloped by the stretched labia. http://www.w24.co.za/Wellness/Mind/Cultural-practices-Stretching-your-labia-minora-20131031

Few men are willing to speak openly about the practice, but some do say that women must stretch their labia if they desire to marry.  “I know that there is some Western culture that girls are following now,” he says. “But as African men, we like those things. So this is what I will tell you, my sister: A real woman must have them.” Men do desire elongated labia on women, he says. But from his knowledge, the practice enhances sexual pleasure for women as well. Women who do not stretch their labia are more likely to have unfaithful partners or husbands, says housewife and former police officer Inonge Manda, 33. She will instruct her daughters to pull their labia when they are older. Marriage counselors sometimes give traditional herbs to girls to apply directly to the labia minora, which prevents the labia from shrinking, Phiri says.

Although some cultural practices change with time, Phiri says that the practice will never end. Rather, Zambian women will continue to take pride in pulling their labia as a sign of true womanhood. https://globalpressjournal.com/africa/zambia/zambian-girls-stretch-labia-to-avoid-infidelity/

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...