Gå til innhold

Lavkarbo på sykehus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med lavkarbo på sykehus? I tråden om vegansk mat på sykehus, nevnes det at det i hvert fall på Ullevål tilpasses ganske mye, med laktosefritt, glutenfritt, halal og vegansk/vegetarisk til de innlagte. Jeg skjønner at det nok er store forskjeller fra sykehus til sykehus, så erfaringer mottas med takk.

Anonymkode: eed85...072

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå følger ikke eg lavkarbo slavisk, men prøver å holde meg unna så langt som overhodet mulig. Sist jeg var innlagt på sykehus for par mnd siden (Drammen), så hadde jeg med noen hjemmelagde lavkarbo knekkebrød hjemmefra. Spiste disse med lavkarbovennlig pålegg, dvs kjøtt, ost, smør, grønnsaker, egg. Til middag så ba jeg bare om ekstra grønnsaker istedenfor potet. Hadde også noen Atkinsbarer med meg, men matlysten var på bunn etter operasjon så hadde ikke bruk for disse. Min erfaring er, så lenge en ikke skal holde seg under 10-20 karbs om dagen, men holder heller grovkarbo 50-100gram så er ikke det noe problem. Som nevnt dette var på Drammen sykehus og her er det buffe, vet ikke om det er som overalt, men da er det ikke verre enn å spørre om å få kun pålegg tipper jeg. Lykke til!

Anonymkode: 3ad66...b40

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke tilpasset mat på sykehus med mindre du har allergier. Det er et behandlingssted ikke en restaurant. Da får du evn takke nei til maten de tilbyr deg og ha med egen mat. 

Anonymkode: 1d1fd...a3a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss tilpasser ikke for lavkarbo. Vi tilpasser kost som er nødvendig ifht diagnose, som flytende, fettfattig, moset, klare væsker, glutenfri, laktosefri og ifht allergier som f.eks sitrus, skalldyr eller eple,  samt vegetar (ikke veganer) og halal. 

Anonymkode: 9be9e...af2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss tilpasser ikke for lavkarbo. Vi tilpasser kost som er nødvendig ifht diagnose, som flytende, fettfattig, moset, klare væsker, glutenfri, laktosefri og ifht allergier som f.eks sitrus, skalldyr eller eple,  samt vegetar (ikke veganer) og halal. 

Nå er dte anerkjent som et livssyns så det er faktisk ikke lov å nekte

Anonymkode: f83c0...84a

AnonymBruker
Skrevet

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke tilpasset mat på sykehus med mindre du har allergier. Det er et behandlingssted ikke en restaurant. Da får du evn takke nei til maten de tilbyr deg og ha med egen mat. 

Anonymkode: 1d1fd...a3a

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har diabetes, og klarer å regulere blodsukkeret mye bedre dersom det ikke er altfor mange karbohydrater i maten. Hvit ris til middag er det absolutt verste; hadde det vært mulig å få byttet det ut med f.eks stekte grønnsaker, en klatt hummus  e.l, er jeg happy. 

AnonymBruker
Skrevet
På 7/3/2017 den 10.14, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har erfaring med lavkarbo på sykehus? I tråden om vegansk mat på sykehus, nevnes det at det i hvert fall på Ullevål tilpasses ganske mye, med laktosefritt, glutenfritt, halal og vegansk/vegetarisk til de innlagte. Jeg skjønner at det nok er store forskjeller fra sykehus til sykehus, så erfaringer mottas med takk.

Om du sier det er pga vekten,tar de hensyn. Og om du har vektproblem

Anonymkode: 8920d...994

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...