Gå til innhold

Dersom jeg ønsker å tørke fisk på terrassen min...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen lover og regler som forbyr meg det? Sånn i forhold til lukt (stank), det lukter jo litt sterkt av tørrfisk. Særlig om vinden blåser mot deg. 

Anonymkode: 6f196...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naboloven, paragraf 2: § 2 fastslår at ”ingen må ha, gjera, eller setja iverk noko som urimeleg eller uturvande (unødvendig) er til skade eller ulempe på granneeigedom”.

Det er denne loven som tas i bruk når naboen plager deg med støy (og lukt er en form for støy, støy er ikke bare lyd slik mange later til å tro), hekken som henger over din hekk, osv. 

Men jeg vil tro fugler, katter og annet dyreliv vil være til større hinder for deg enn naboer som ikke liker lukten. 

Anonymkode: eb4f8...93c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du har svaret selv siden du må spørre. Ingen ville ha satt pris på en slik nabo. :nei: 

Anonymkode: a993f...377

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden av året man tørker fisk så er det svært få som tilbringer mye tid ute, så problemet er vel ikke voldsomt stort. Og den henger jo ikke akkurat i all evighet.

Endret av asterix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørk i vei, men tilkaller tørkingen seg skadedyr som f.eks rotter så må du nok kutte ut. 

Anonymkode: 0b3fb...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rakfisk er gjerne litt mer nabovennlig om du er sånn en sann fiskeelsker?

Anonymkode: dd372...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, er det du som var så ubegrenselig irritert for at naboen din røyka på verandaen, og ikke skjønte at det ikke var noe du kunne gjøre med det?

Vel, en røyk på fem minutter der røyken umiddelbart siver vekk og løser seg opp, og fiskestank som oser i mange timer eller døgn kan fortsatt ikke sammenlignes.

Anonymkode: 331d5...e20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, er det du som var så ubegrenselig irritert for at naboen din røyka på verandaen, og ikke skjønte at det ikke var noe du kunne gjøre med det?

Vel, en røyk på fem minutter der røyken umiddelbart siver vekk og løser seg opp, og fiskestank som oser i mange timer eller døgn kan fortsatt ikke sammenlignes.

Anonymkode: 331d5...e20

Eh, nei. Nærmeste nabo er 40m unna.

Anonymkode: 6f196...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen lover og regler som forbyr meg det? Sånn i forhold til lukt (stank), det lukter jo litt sterkt av tørrfisk. Særlig om vinden blåser mot deg. 

Anonymkode: 6f196...cb2

Hvor er terrassen din? I en enebolig kan du gjøre hva du vil. I boliger der du bor tett innpå andre, må du ta hensyn til andre. 

Anonymkode: a2463...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nordnorge er da flere som har hengende under taket på sine hus...selv med naboer. Og det er en tid på året da det ikke er noe uteliv.så mye lukt er det ikke av en eks torsk.

Anonymkode: c5f7c...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ha tørrfisklukt enn røyklukt, så tørk i vei😊

Anonymkode: 26a6b...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...