AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Jeg var i et bryllup i helgen til noen venner av samboeren. Til middag og fest som vi hadde begge blitt invitert til. Vi har vært sammen i 2,5 år, så jeg kjente mange i bryllupet og mange av de inviterte er også blitt mine venner - inkludert brudeparet. Men samboer jobber turnus og hadde ikke mulighet til å delta, derfor syntes han (og jeg) at det var hyggelig at jeg kunne dra for å "representere" både han og meg. Om det gir mening? Han hadde så utrolig dårlig samvittighet for at han ikke fikk fri siden brudgommen er en god kompis, så han ville at jeg i det minste skulle dra. De var også klar over at jeg kom alene uten samboer. Uansett da, så har jeg en god tone med de som giftet seg, men hver gang jeg pratet med andre gjester som jeg ikke kjente så ble de utrolig overrasket for at jeg kom i et bryllup uten samboeren min. "Oi, så tøft du er som kommer alene!" "Ahhh, så du kjenner egentlig ikke brudeparet?" Lista er egentlig mye lenger enn de to kommentarene, og jeg følte egentlig at jeg ble hun frekke som dukket opp i et bryllup som jeg egentlig bare var plus one til. Nå kjenner jeg jo brudeparet gjennom samboer, og jeg hadde mange gode venninner der så jeg følte at det gikk greit og det var en utrolig morsom kveld. Men er det jeg som er frekk og spesiell, eller hva er greia? Litt kjekt å vite hva andre tenker om saken, for det siste jeg vil er jo å tråkke brudeparet på føttene. Anonymkode: d821b...573
Simbyxor Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Hæ.. synes det var helt greit at du dro! Du er jo ikke bare følget til samboeren din, som du sier kjenner du brudeparet. Hva feiler det folk, sier jeg.. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Jeg ville tenkt at det var litt merkelig. Men det har jo litt å si hvilket forhold du har til dem. Er du såpass god venn med dem at dere har kontakt bare dere uten samboeren til vanlig? At de kanskje sender meldinger og sånt til deg? I såfall er jo de dine venner også. Men om det ikke er sånn, og dere kun har kontakt via samboer ellers, ville jeg tenkt at det var litt rart og kanskje litt frekt å komme i bryllupet. Anonymkode: 233e6...d9b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tenkt at det var litt merkelig. Men det har jo litt å si hvilket forhold du har til dem. Er du såpass god venn med dem at dere har kontakt bare dere uten samboeren til vanlig? At de kanskje sender meldinger og sånt til deg? I såfall er jo de dine venner også. Men om det ikke er sånn, og dere kun har kontakt via samboer ellers, ville jeg tenkt at det var litt rart og kanskje litt frekt å komme i bryllupet. Anonymkode: 233e6...d9b De er en veldig stor vennegjeng, så umulig å ha kontakt med alle da vi ikke bor i samme by som de som giftet seg. Men når det ble klart at samboer ikke kunne komme så var bruden veldig klar på at jeg måtte komme fordet, og sendte meg melding at hun gledet seg til å se meg, så vil jo tro at for deres del så gikk det veldig greit og at de faktisk syntes det var hyggelig at jeg kom Anonymkode: d821b...573 4
Synne-Marie Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 Kan ikke helt se det frekke og spesielle i at du møter opp i et bryllup du har blitt invitert til. Folk er rare og snakker uten å tenke seg om. Det de mener/mente er kanskje at de selv ville syntes at det var litt skummelt å møte i et bryllup til slekt/venner av partneren på egen hånd, ikke at det er noe frekt/spesielt i at andre gjør det. 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #6 Skrevet 3. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er en veldig stor vennegjeng, så umulig å ha kontakt med alle da vi ikke bor i samme by som de som giftet seg. Men når det ble klart at samboer ikke kunne komme så var bruden veldig klar på at jeg måtte komme fordet, og sendte meg melding at hun gledet seg til å se meg, så vil jo tro at for deres del så gikk det veldig greit og at de faktisk syntes det var hyggelig at jeg kom Anonymkode: d821b...573 Om paret selv er klar på at du er hjertelig velkommen alene, er du ikke frekk som kommer. Men det er jo ikke sikker de andre gjestene er klar over, og derfor tenker de det er rart. Det kan også være de ikke mener at du var frekk, men mer at de selv ikke ville følt seg komfortabel med å være alene med mannens vennegjeng (jeg ville absolutt ikke følt meg komfortabel rundt min samboers vennegjeng uten ham som "buffer"). Anonymkode: 233e6...d9b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #7 Skrevet 3. juli 2017 Selvfølgelig er det OK, hvis du er komfortabel med det. Mer merkelig var hun som kom i vårt bryllup. Hun var riktignok invitert i utgangspunktet, men vi hadde bare truffet henne en gang - og etter at invitasjonene var sendt ut hadde hun og mannen hennes (som da er min manns kamerat) flyttet fra hverandre. En litt spent situasjon kan man si. Anonymkode: 9b08d...9df
Sirah Skrevet 3. juli 2017 #8 Skrevet 3. juli 2017 Hadde jeg vært bruden hadde jeg bare syntes det var hyggelig at du kom! Du var jo invitert du også! Brudeparet viste jo også om dette på forhånd og hadde jo godkjent dette. Hev deg over kommentarene, her har du IKKE gjort noe galt.
Poserose Skrevet 7. juli 2017 #9 Skrevet 7. juli 2017 Jeg syns ikke det var frekt eller rart! Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg gjort det samme. Tipper folk bare mente at du var tøff som satt deg selv i en slags sårbar situasjon hvor du ikke kjente å mange, selv om det ikke egentlig var tilfellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå