Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2005 #1 Skrevet 6. januar 2005 Inspirert av en tråd på reiseforumet hvor en person ville gå for størst mulig seng i valg av hotellrom: Etter å ha lengtet etter en stor seng i flere år som fattige studenter i andres ekle senger, er jeg nå kommet frem til at den ideelle sengestørrelsen for et par (eller oss da!) er en vanlig dobbelseng (150 cm). Vi har nå en King size og det er bare altfor mye seng! Det er jo et hav av seng, madrass og dyne mellom oss. Nå drømmer jeg om den dagen vi kan kjøpe oss ny og mindre seng. Er jeg helt sær eller har andre opplevd ut det samme? Ligger dere i enkel, dobbel eller king og hvordan funker det?
Minerva Skrevet 6. januar 2005 #2 Skrevet 6. januar 2005 180 cm er perfekt God plass, men likevel ikke så stor plass at det tar et kvarter å rulle seg fra den ene til den andre siden.
Gjest Chica Skrevet 6. januar 2005 #3 Skrevet 6. januar 2005 120 er koselig, men når man er f.eks er syk kunne det vært godt å trekke seg litt unna. Hadde 180 seng en plass vi bodde, men brukte jo bare halvparten...
Gjest gjest 0 Skrevet 6. januar 2005 #4 Skrevet 6. januar 2005 Jeg har 150 cm seng og de kan bli litt lite for kjæresten min bruker forferdelig stor plass når han sover! Ikke digg når jeg får albuer i hodet, knær i ryggen osv.. Men bortsett fra det har jeg syntes at 150cm er akkurat passe. (iallefall med mine eks-kjærester) Pam
Gjest Catwoman Skrevet 6. januar 2005 #5 Skrevet 6. januar 2005 180 cm er det ideelle synes jeg. Da har man muligheten til å sove med litt luft rundt seg hvis man vil det, og om man vil ligge tett ruller man sge bare bort il den andre parten, gjør jo ikke noe om det er litt ledig seng?
Gjest Madam Felle Skrevet 6. januar 2005 #6 Skrevet 6. januar 2005 Vi har 180 cm, og den er passelig til oss + småen, når han kommer på sine nattlige besøk. Hadde holdt med 150 cm, om ikke småen kom.
sirka Skrevet 6. januar 2005 #7 Skrevet 6. januar 2005 Jeg er glad i King Size sengen min, jeg. Trenger litt plass for meg selv innimellom altså.. Mannen min er sånn som helst vil ligge mest mulig trangt, mens jeg sover best med god plass. Jeg er vel litt sånn Chandler i den Friends-episoden hvor han prøver å rulle seg vekk fra Janice uten at hun oppdager det....:oops:
LilleBille Skrevet 6. januar 2005 #8 Skrevet 6. januar 2005 Jeg har alltid mislikt å sove trangt .. så jeg elsker min store seng... 200x220
Arkana Skrevet 6. januar 2005 #9 Skrevet 6. januar 2005 For meg er 160 et minimum (skjønt jeg kan helt fint overleve i en vanlig dobbeltseng) og 180 det perfekte. ) (En liten digresjon, jeg trodde 140 var vanlig dobbeltseng. En enkeltseng er jo 70 så da må jo en dobbeltseng være 140 siden det går to vanlige madrasser i den?)
Gjest Daniella_ Skrevet 6. januar 2005 #10 Skrevet 6. januar 2005 Vi har nå 180, men sambo har bestilt en slags hotellseng (en venn av han selger unna billige hotelsenger for et hotell som er konk) som visstnok er KING så det holder. Gleder meg, elsker store senger med masse dyner og puter! Det er deilig å kunne sove litt for seg selv innimellom også.
maiia Skrevet 6. januar 2005 #11 Skrevet 6. januar 2005 Vi har 180 og jeg syns det er passe. Jeg må ha litt plass rundt meg for å sove. I tillegg ligger sambo så urolig at det er godt å ha litt plass i mellom i fare for å få en blåveis eller måtte rømme på sofaen
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #12 Skrevet 6. januar 2005 (En liten digresjon, jeg trodde 140 var vanlig dobbeltseng. En enkeltseng er jo 70 så da må jo en dobbeltseng være 140 siden det går to vanlige madrasser i den?) Handler du på IKEA? En vanlig madrass er 75 cm, og en "normal" dobbelseng er 150 cm. IKEA har sine egne mål.
Cathie Skrevet 6. januar 2005 #13 Skrevet 6. januar 2005 IKEA har 80 og 90 enkeltmadrasser.. Og noen 140 "dobbeltmadrasser" Har selv 160 seng, dvs 2 80 madrasser..
Manta Skrevet 6. januar 2005 #14 Skrevet 6. januar 2005 Hadde før en gigant seng på 220. Men savnet "kjærsten" så gikk over til 160. :oops:
Arkana Skrevet 6. januar 2005 #15 Skrevet 6. januar 2005 Nei, jeg ville ikke handlet madrasser på Ikea.
Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2005 #16 Skrevet 6. januar 2005 180 cm er perfekt God plass, men likevel ikke så stor plass at det tar et kvarter å rulle seg fra den ene til den andre siden.
Gjest Tristessa Skrevet 6. januar 2005 #17 Skrevet 6. januar 2005 Har 180 seng, og blir mobbet (!) av vennene mine fordi den er så stor. Men helt ærlig - å sove to stykker i 120 cm seng ville jeg ikke klart i lengden. Etter å ha delt min enkeltseng på jenterommet hjemme i noen uker, har jeg fått helt angst for å sove trangt...
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #18 Skrevet 6. januar 2005 En eks av meg tålte ikke at jeg lå i samme seng som han, så han dro meg ut med beina først, så jeg slo hodet og det som verre var....En gang vi var på ferie kom vi til en campingsplass som kun hadde et lite kott med en stor seng ledig, og han syntes det var grusomt.
Gjest Vindelspev Skrevet 6. januar 2005 #19 Skrevet 6. januar 2005 Hmmm... 120 funker helt greit for meg. Vi har plass til å sove hver for oss, eller krype inntil om det trengs;) Men det blir sikkert litt større med større leilighet.
Gjest MrsL Skrevet 6. januar 2005 #20 Skrevet 6. januar 2005 Vi har 1.80 seng og det sier mannen vi må ha for jeg er så urolig at det nesten ikke er plass til ham
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå