Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke Internett og bor ved fjell og skog. Var ikke mulighet for riks-TV blant annet.

Noen som vet om Internett som fungerer greit? Kan man streame om man har mobilt bredbånd? 😬 

Anonymkode: 486cd...274

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt mobilt bredbånd siden det kom på markedet. 

Du må absolutt finne ut om du har dekning før du velger og kjøper med bindningstid. Telenor har nok best dekning. Fungerer mobilen din greit, så vil sannsynligvis også mobilt bredbånd fungere. 

Du kan gjøre det samme stort sett med mobilt bredbånd som med fiber ol. Men forskjellen er at du betaler for all bruk inntil månedskvoten din er brukt opp. Da reduseres farten til "minitrafikk". Det er og vesentlig forskjell på fiberhastighet og hastigheten på mobilt bredbånd. 

Anonymkode: c50f8...367

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Vi har varierende dekning på mobilen hjemme. Noe dårlig i sofakroken og noen andre steder. 😬 men er det nok fart og mengde i ett sånn abonnement? Uten at det koster 2000kr i mnd? Hva får man hatt av Internett her ute liksom. Vil streame

AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan finner man ut om dekningen er grei her? Riks TV kunne vi ikke ha, han klatra litt oppi fjellet her men fant ikke signal. Så vi har paraboltv. 

Skrevet

Hvis du har grei 4g-dekning på mobilen en viss plass i hjemmet, så plasserer du bare modemet der. Du vil nok få 5-10 mbps raskere nett med et modem. Er det fortsatt ikke bra nok så kan du kjøpe en utendørs antenne og strekke kabel inn til modemet.

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Jeg har også en gammel telefonledning inn i huset her. Sjekket opp homenet og der stod det at farten vil være 16 Mbit/s. Er ikke det dårlig?  Kan også betale 15.000 for fiber, den gang når de skal bygge ut akkurat her😫 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan teste hastigheten du får med mobilen på http://www.nettfart.no/, Det bruker litt data så hvis du har liten kvote kan du også se hva du blir koblet opp med (edge/3G/4G), Edge er drittseint, 3G er muligens også for seint for streaming.

Anonymkode: a4537...ce1

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg har også en gammel telefonledning inn i huset her. Sjekket opp homenet og der stod det at farten vil være 16 Mbit/s. Er ikke det dårlig?  Kan også betale 15.000 for fiber, den gang når de skal bygge ut akkurat her😫 

Det er nok til streaming. Hvis du har tvilsom dekning på mobilen vil jeg tippe du får lignende fart med 4g-modem.

AnonymBruker
Skrevet

Ok takk skal sjekke. Jeg har faktisk Edge innimellom 😬😂 Men om ruteren settes i ett vindu hvor det er bedre dekning burde det vel gå. 

Må si jeg heller litt mot homenet med 16mbit/s i fart til 299kr i mnd. Lest litt og virker som det skal holde til å streame. Men når det er bredbånd/ADSL er det ubegrenset med data da? 🤔 Noen som vet? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tillion skrev:

Det er nok til streaming. Hvis du har tvilsom dekning på mobilen vil jeg tippe du får lignende fart med 4g-modem.

Men homenet med 16 Mbit/s har ikke noe met dekning på mobil å gjøre? 🤔🤔 Føler dette går litt i surr 

Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men homenet med 16 Mbit/s har ikke noe met dekning på mobil å gjøre? 🤔🤔 Føler dette går litt i surr 

Beklager, jeg mener at homenet med 16 mbps er nok til streaming, siden streaming var noe du spurte etter i hovedinnlegget.

Hvis du velger 4g-bredbånd tror jeg ikke det vil bli betydelig raskere enn homenet sitt tilbud. Neppe raskt nok til å gjøre opp for prisforskjellen og begrensning på data, ihvertfall.

Endret av Tillion
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok takk skal sjekke. Jeg har faktisk Edge innimellom 😬😂 Men om ruteren settes i ett vindu hvor det er bedre dekning burde det vel gå. 

Må si jeg heller litt mot homenet med 16mbit/s i fart til 299kr i mnd. Lest litt og virker som det skal holde til å streame. Men når det er bredbånd/ADSL er det ubegrenset med data da? 🤔 Noen som vet? 

Med bredbånd eller fiber så velger du "pakker" med hastighet.  Noen har ubegrenset andre har en høy mengde. Har du muligheter til å legge inn bredbånd/fiber så er det å anbefale. Du tjener det raskt inn igjen dersom du bruker litt. 

Anonymkode: c50f8...367

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...