Gå til innhold

Rens og hudpleie best fra Apoteket eller Body Shop?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig blank og fet hud men veldig sensitiv også. Ingen kviser men får det av feil produkter. Tenkte å spørre litt på apoteket og bodyshop men lurer på om det er noen her som har noe rens og fuktkrem å anbefale så jeg ikke bare kjøper alle produktene de vil selge meg i butikken.

Har også null erfaring med Bodyshop er det organske produkter alt der ? 

Anonymkode: 3cd23...a18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dem. Gå til hudpleiesalong. 

Anonymkode: 048b7...b79

• Liker 5
Skrevet

Dropp apoteket, de kan ikke hudpleie.  Produktene er ofte fulle av mineralolje.  TBS er helt greit, gå heller for det. 

Skrevet

...og nå får du ett tips til slik at forvirringen er komplett :fnise: : gå på apoteket. For sensitiv hud finnes det mye bra der. Men jeg vil anbefale å heller lese deg litt opp selv, da de som jobber der ikke pleier å være hudpleieguruer. Se på merker som Avéne og La Roche Posay.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville gått til en hudpleiesalong.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke body shop i hvert fall. 

Anonymkode: ded39...8a6

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har veldig blank og fet hud men veldig sensitiv også. Ingen kviser men får det av feil produkter. Tenkte å spørre litt på apoteket og bodyshop men lurer på om det er noen her som har noe rens og fuktkrem å anbefale så jeg ikke bare kjøper alle produktene de vil selge meg i butikken.

Du kan jo prøve Botanics fra boots, synes de fungerer bra her i hjemmet:) 

AnonymBruker
Skrevet

Hverken de på apoteket eller de på bodyshop er pålagt å ha noe som helst kunnskap om hudpleie for å kunne gjøre jobben sin. Har du skikkelig flaks kan du få gode råd, men vanligvis blir det bare synsing. Så det er nok bedre å høre med en hudpleier - eller her! 😉

Selv har jeg også veldig sensitiv hud som lett blir blank. Jeg er superfornøyd med Blithe Pressed Serum Crystal Ice Plant (kjøper på nett, naturalglow.no). Lett og ikke fet - og huden min blir ikke irritert! Bruker rens (oljerens og skumrens) fra Whamisa. 

Anonymkode: 61cc8...c38

Skrevet
På 3.7.2017 den 8.07, AnonymBruker skrev:

Ikke body shop i hvert fall. 

Anonymkode: ded39...8a6

hvorfor ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slår også et slag for hudpleiesalong. 

Anonymkode: 42259...9d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hudlege.

Anonymkode: 4645f...6fc

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hudlege.

Anonymkode: 4645f...6fc

Med mindre man har store problemer med huden sin oppsøker man ikke hudlege for å få en generell vurdering av produkter som kan passe til den hudtypen man har. 

Anonymkode: 42259...9d5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv veldig god erfaring med Vitamin E serien og Drops of Light serumet fra Body Shop. Fungerer kjempebra for meg - og jeg har prøvd andre (og dyrere) produkt fordi jeg fikk det for meg at The Body Shop kanskje ikke var bra nok. Men går alltid tilbake til det.

Det er nå engang sånn med hudpleie at det som fungerer for noen, er krise for andre.

Men de som jobber på Body Shop eller apoteket er vel gjerne ikke hudleger eller innehar kjempestor kompetanse på området - så ville være forsiktig med å stole blindt på de som jobber der. Da bør man heller få en hudanalyse hos en hudpleier... Selv har jeg funnet min greie rett og slett ved hjelp av prøving og feiling. 

Anonymkode: fe64b...078

Gjest Bellabell
Skrevet

Gå til en hudpleier! De har flere års utdanning, og erfaring.

har forskjellig hud gjennom årstidene, og fikk skreddersydd et program til meg. Og har ingen problemer. (Bruker forøvrig guinot sine produkter).

AnonymBruker
Skrevet

Har også veldig god erfaring med vitamin E fra Body Shop! Den nattkremen går jeg alltid tilbake til! 

Anonymkode: f9164...2bb

AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2017 den 22.03, AnonymBruker skrev:

Jeg ville anbefalt rens fra Lush. Følgende er særdels god for sensitiv hud: https://www.lushnorge.no/produkt/ansikt/ansiktsvann-tonertabs/eau-roma-water

https://www.lushnorge.no/produkt/ansikt/fuktighetskrem/celestial

https://www.lushnorge.no/produkt/ansikt/fuktighetskrem/skin-drink

https://www.lushnorge.no/produkt/ansikt/fuktighetskrem/imperialis 

Jeg har brukt alle og jeg kan virkelig anbefale dem alle i hop. Hvis du vil lese litt mer om hva som blir sagt om de forskjellige, kan du sjekke ut den amerikanske og den britiske Lush-siden, så får du vite hva du går til. Positive med fet hud er at du ikke ser så gammel ut. 

Anonymkode: 64947...35a

Skrevet

La Roche Posay er det beste jeg har prøvd, og jeg har prøvd det meste.  Kjøper det på apotek.

Skrevet

Jeg var fornøyd med no7 da jeg brukte de. Nå bruker jeg bare Cosmica siden de er ganske billige og uten parfyme. De har mye forskjellig på apoteket og der synes jeg de har best utvalg. De fra Cosmica var så billige at jeg kjøpte to forskjellige slik at jeg kan se an hvordan huden min er den dagen.

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...