Pringle Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Eller er jeg endelig blitt helt sprø? Jeg kjøpte en eske med Fredsted Godnat Urtete på Søstrene Grene, og ingrediensene skal være baldrianrot/valeriana, peppermynte, sitronmelisse, ryllik, kamille, humle, rosenblad. Ingenting her som skal lukte vondt, vel? Kan det være noe galt med batchen, eller er det noe som kan "oppfattes som avføringslukt" av spesielle individer? Det smaker greit, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe den igjen.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Samme erfaring her. Det luktet promp og bæsj. Så du er ikke blitt sprø. (Eller da er vi i det minste to som er blitt sprø) Anonymkode: 22187...046 1
Zzyzx Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 Valeriana lukter ganske høgg, så jeg tror ikke det er noe feil med teen annet enn at den faktisk inneholder valeriana.
Pringle Skrevet 4. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2017 (endret) Valeriana kan være synderen - jeg har en annen urtete, og den er det ikke Valeriana i, og den lukter godt, og googlesøk bekrefter det du sier, ZZyxz. Jeg lærte også at katter liker lukten av Valeriana, så da har jeg noe å lokke katter med, hoho Ser jo at Valeriana er første ingrediens, så da blir jo lukten ganske fremtredende. Endret 4. juli 2017 av Pringle
Zzyzx Skrevet 4. juli 2017 #5 Skrevet 4. juli 2017 Vi kjøpte faktisk valeriana på apotek, i flytende form, da vi hadde katt. Brukte et par dråper på lekene til katten. Usikker på om det egentlig funket så bra på dyret vårt, og når det i tillegg luktet utedass og svette gymsokker i hele leiligheten så sluttet vi bare å bruke det.
Perelandra Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 På 4.7.2017 den 19.44, Zzyzx skrev: Vi kjøpte faktisk valeriana på apotek, i flytende form, da vi hadde katt. Brukte et par dråper på lekene til katten. Usikker på om det egentlig funket så bra på dyret vårt, og når det i tillegg luktet utedass og svette gymsokker i hele leiligheten så sluttet vi bare å bruke det. Ja, valeriana stinker som sure sokker og muggen ost. Det er sikkert det som er kilden til lukta. Jeg har med stort hell brukt det til katter, både selvplukket og som dråper.
Minya Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 På 2.7.2017 den 21.37, Pringle skrev: Eller er jeg endelig blitt helt sprø? Jeg kjøpte en eske med Fredsted Godnat Urtete på Søstrene Grene, og ingrediensene skal være baldrianrot/valeriana, peppermynte, sitronmelisse, ryllik, kamille, humle, rosenblad. Ingenting her som skal lukte vondt, vel? Kan det være noe galt med batchen, eller er det noe som kan "oppfattes som avføringslukt" av spesielle individer? Det smaker greit, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe den igjen. Ryllik lukter bæsj for meg. Baldrianrot er også en særtluktende plante og kan for noen lukte som et snev av hundebæsj. For meg lukter den litt løvetannsaft, altså den hvite safta i stilken på løvetenner.
Perelandra Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 Akkurat nå, Minya skrev: Ryllik lukter bæsj for meg. Baldrianrot er også en særtluktende plante og kan for noen lukte som et snev av hundebæsj. For meg lukter den litt løvetannsaft, altså den hvite safta i stilken på løvetenner. Baldrian og valeriana er det samme. Urten kalles også for vendelrot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå