Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har aap og fikk barn for noen måneder siden. Nav vet godt om at jeg har fått barn grunnet mye styr rundt aktivitetsplan osv. Saksbehandleren min var mye utilgjengelig i disse tider og det var andre ved Nav-kontoret som fikset saken min.

Nå har jeg imidlertid funnet ut at jeg har krav på et barnetillegg når jeg har aap. Dette har jeg ikke fått opplyst og har dermed "tapt" en del tusenlapper samlet de siste månedene. Var det virkelig min oppgave å finne ut av dette, eller har Nav brutt sin såkalte veiledningsplikt (jmf forvaltningsloven?)? Hvordan klager jeg i så fall på dette? Skal selvsagt søke om barnetillegg fra i morgen, men vil gjerne si fra om at dette ikke er helt greit...

Noen som vet? (:

Anonymkode: df4d0...2dc

AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok et brudd på veiledningsplikten ja. 

Du skal nok ha etterbetalt. Men må nok sende en klage. 

NAV-saksbehandleren har også plikt til å hjelpe deg med å skrive klage. Klagen leveres også til ditt lokale nav-kontor.

Anonymkode: e3008...5f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har aap og fikk barn for noen måneder siden. Nav vet godt om at jeg har fått barn grunnet mye styr rundt aktivitetsplan osv. Saksbehandleren min var mye utilgjengelig i disse tider og det var andre ved Nav-kontoret som fikset saken min.

Nå har jeg imidlertid funnet ut at jeg har krav på et barnetillegg når jeg har aap. Dette har jeg ikke fått opplyst og har dermed "tapt" en del tusenlapper samlet de siste månedene. Var det virkelig min oppgave å finne ut av dette, eller har Nav brutt sin såkalte veiledningsplikt (jmf forvaltningsloven?)? Hvordan klager jeg i så fall på dette? Skal selvsagt søke om barnetillegg fra i morgen, men vil gjerne si fra om at dette ikke er helt greit...

Noen som vet? (:

Du må prompte skrive til Nav og kreve barnetillegget. Nav har 3 måneders tilbakebetaling fra det tidspunktet et krav blir fremsatt. 

Om de har brutt veiledningsplikten sin bør du ikke henge deg opp i, fordi du aldri vil kunne klare å bevise dette, og lager mer trøbbel,for deg selv enn nødvendig med sure ansatte du må forholde deg til videre. 

Anonymkode: ff183...461

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Noen som vet? (:

Hva mener du med at du fikk barn på grunn av styr rundt aktivitetsplanen? 

Det ser nok ut som du kan vente deg både barnetillegg og en bekymringmelding til barnevernet.

Anonymkode: aa372...442

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at du fikk barn på grunn av styr rundt aktivitetsplanen? 

Det ser nok ut som du kan vente deg både barnetillegg og en bekymringmelding til barnevernet.

Anonymkode: aa372...442

Hva i all verden har dette med barnevernet å gjøre?

Synes du legger vrangsiden til nå, du skjønte vel hva Ts mente?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...