AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Jeg har en sommerjobb der avtalen i utgangspunktet var å jobbe ut august, men av personlige årsaker valgte jeg å si opp jobben med en måned oppsigelse (jobber ut juli). Oppsigelsen min ble ikke godtatt av arbeidsgiver. Jeg har vel rett til å si opp? Har ikke kontrakt (ja, jeg vet, idiotisk). Anonymkode: 9b8db...59d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 Dersom du ikke har kontrakt, har du heller ikke gyldig jobb, og trenger ikke møte opp i det hele tatt. Anonymkode: 2fb42...a49 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Høres utrolig useriøst ut. Uten kontrakt har du heller ikke en bindende avtale med arbeidsgiver, og da faller alle de formelle rammene bort. Anonymkode: a5dce...1a4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #5 Skrevet 2. juli 2017 Du har rett til å si opp, men du har en oppsigelsestid å forholde deg til. Som regel så er det fra første neste måned opsigelsen telle fra, og sa du opp i dag feks, skal du jobbe ut juli. Selv om du ike har kontrakt så betyr det ikke at du også har forpliktelser. Her vil arbeidsmiljøloven tre inn, og du kan ike bare "ikke møte opp" som foreslått over. Anonymkode: f7575...e97
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #6 Skrevet 2. juli 2017 Sa opp før 1. Juli og planen er å jobbe ut juli, altså 1 mnd oppsigelse. Anonymkode: 9b8db...59d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #7 Skrevet 2. juli 2017 Pleier å være 14 dager dersom det er innen prøvetiden Anonymkode: 4d7af...fa4
Rosalie Skrevet 2. juli 2017 #8 Skrevet 2. juli 2017 Ring LOs Sommerpatrulje i morgen http://www.lo.no/Om-LO/ung/LOs-sommerpatrulje/ 3
Carrot Skrevet 2. juli 2017 #9 Skrevet 2. juli 2017 Selvsagt kan du si opp, en arbeidsgiver kan ikke nekte ta imot en oppsigelse. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå