Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har siden jul spist både godt og mye og gå nå rundt med litt ekstra bevis på nettopp dét. Oppretter denne tråden for å holde meg selv i skinnene, ved å prøve å poste innsatsen daglig. 

Veier pr i dag 65,5kg. 30 år. Trivselsvekta er 60-62kg. Vanligvis spiser jeg variert og spiser mye svært sunn mat, men jeg er sukkeravhengig uten liiike. Kan lett sluke en hel svær sjokoladeplate på et kvarter alene! 

Nå skal jeg altså forsøke å kutte ned på sukkerholdig mat, som det har blitt aaalt for mye av i det siste, og generelt spise litt sunnere. De første 10 dagene tenker jeg å teste ut følgende; Annenhver dag blir det å snacke på gulrøtter og agurker gjennom hele dagen - mine to favorittgrønnsaker som i tillegg har lite kalorier. Har aldri testet dette, så jeg kommer nok til å endre litt underveis, legge til noen andre matvarer disse dagene etc, eller eventuelt bytte litt på grønnsakene om jeg går lei. Resterende dager spiser jeg normale måltider, men så sunt som mulig. 

Trener som normalt, så langt det lar seg gjøre - lange gåturer/jogging/noe styrketrening. 

Hiv og hoi, nå skjer det! 

Jeg har endret innlegget i henhold til reglene om høyde og vekt. Les festet innlegg.

sofie777, mod

Endret av nordicfox
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avhengighet, alle prater om avhengighet. Alle liker sjokolade. Å spise en stor sjokoladeplate på et kvarter er da ikke vanskelig. Folk flest lar være å gjøre det fordi det ikke er lurt, ikke fordi det er vanskelig.

Når du allerede har en sunn god vekt - og det har du - KAN DU IKKE gå ned en kilo pr uke. Det er forbeholdt mennesker som veier borti (eller over) 100 kilo.

Har du tenkt å spise bare grønnsaker enkelte dager? Hvis det er planen, så forbered deg på en gedigen smell.

Hvorfor går du ikke bare tilbake til det som holdt deg på trivselsvekta? Det funket i fjor, det vil funke nå.

• Liker 6
Skrevet

Mener du at to dager i uke skal du spise BARE gulerøtter eller agurker? Jeg hadde heller spist mindre sukkerholdige produkter gjennom hele uka og spist ellers vanlig mat.

• Liker 2
Skrevet

Ta heller å bare dropp den sjokoladen.. evt kutt ned til en bit eller to. Kjøp inn kesam, frukt, grønt, magert kjøtt osv og spis masse men magert og variert.. Du er jo allerede «sunn» men med litt ekstra sånn du beskriver. Så du trenger ikke raaaase ned de 4-5 kg i vekt på 4-5 uker. Da kommer du til å gå på smell etter smell tenker jeg da men :)
Men har selv vært rimelig lik deg på det med sjokolade. Man føler seg pyton.. Kuttet ut sukker og hadde hodepine i 3 uker. Men nå blir jeg nesten kvalm av tanken på å stappe sånn som før. Kjøpte en plate denne helgen. Alt utenom ett par rader ble gitt til gjester, skulle liksom ha det selv igår kveld og det fristet IKKE :P Helt merkelig at det kan snu så veldig :)  lykkke til:)

• Liker 2
Skrevet
På 2.7.2017 den 17.58, nordicfox skrev:

Jeg har siden jul spist både godt og mye og gå nå rundt med litt ekstra bevis på nettopp dét. Oppretter denne tråden for å holde meg selv i skinnene, ved å prøve å poste innsatsen daglig. 

Veier pr i dag 65,5kg. 30 år. Trivselsvekta er 60-62kg. Vanligvis spiser jeg variert og spiser mye svært sunn mat, men jeg er sukkeravhengig uten liiike. Kan lett sluke en hel svær sjokoladeplate på et kvarter alene! 

Nå skal jeg altså forsøke å kutte ned på sukkerholdig mat, som det har blitt aaalt for mye av i det siste, og generelt spise litt sunnere. De første 10 dagene tenker jeg å teste ut følgende; Annenhver dag blir det å snacke på gulrøtter og agurker gjennom hele dagen - mine to favorittgrønnsaker som i tillegg har lite kalorier. Har aldri testet dette, så jeg kommer nok til å endre litt underveis, legge til noen andre matvarer disse dagene etc, eller eventuelt bytte litt på grønnsakene om jeg går lei. Resterende dager spiser jeg normale måltider, men så sunt som mulig. 

Trener som normalt, så langt det lar seg gjøre - lange gåturer/jogging/noe styrketrening. 

Hiv og hoi, nå skjer det! 

Jeg har endret innlegget i henhold til reglene om høyde og vekt. Les festet innlegg.

sofie777, mod

Jeg hiver meg på bølgen.. Har selv spist mye sukker i et halvt år, og gått opp en del kilo. Jeg veier 62kg, men skal ned til 56 kg

Jeg tenker å spise minst mulig karb, og i har laget handletlist til i morgen. Jeg råder deg til å prøve lavkarb:). i 2013 gikk jeg ned 16 kilo med å følge lavkarb, men jeg unnet meg litt snop vær lørdag :)  Husker jeg brukte 9 mnd på å gå ned 16 kilo så dette kan jeg klare..  Blir lange turer vær dag og styrketrening.:).  Lykke til du også:)

Skrevet (endret)

..,

Endret av nordicfox
Skrevet (endret)

...

Endret av nordicfox
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, nordicfox skrev:

Lavkarb er ikke noe for meg, men takk for tipset :) Lykke til! Når du har vært så flink før, så klarer du det definitivt igjen!! Jeg heier på deg! 

Vi kan jo heie på hverandre her inne:). Min startdag er i morgen.. Så legger jeg inn hvordan det går:).   

Skrevet

Hei. Jeg har ca 5 kilo jeg må ned. Fra 70/71 til 66 kg. Har fått det til før, men etter en stund havner jeg der jeg er nå. Har prøvd 5:2 dietten i 3 uker uten noe særlig hell. Nå denne uka prøver jeg 16/8. 16 timer fasting og 8 timer spisevindu. Fasting er noe som jeg kunne tenkt meg å gjøre sånn sporadisk også når jeg når mitt mål. Jeg har en kropp som er god på å holde vann så ofte må jeg vente en evighet før jeg ser resultater. Blir med dere på reisen. Veier meg lørdag så ser jeg om dette har hjulpet. Lykke til damer😊

Skrevet
På 2.7.2017 den 16.58, nordicfox skrev:

Nå skal jeg altså forsøke å kutte ned på sukkerholdig mat...

Har du det vanskelig med viljestyrken og sukker; kutt ut sukkerholdig helt og fullt hvis du vil ha resultater.
"Det er så vanskelig for sukkervarer er SÅ godt" -  jo, men det er nettopp det saken dreier seg om.
Det gjelder bare noen få uker dette her (ikke resten av livet) og du klarer det hvis du vil det nok.
Lykke til med avgjørelsen og standhaftigheten.  :) 

Skrevet

I dag har jeg vært flink heldigvis. Spist innenfor spisevinduet mitt. Kalorinivået var også perfekt. Fasten slutter kl 12 å begynner kl åtte. Dette funker bra, håper det funker på vekta også....

AnonymBruker
Skrevet

Spisevindu? :klo: 

Anonymkode: 4735f...f84

Skrevet

Spisevindu er den tiden man spiser innenfor i løpet av dagen. Spiser man frokost klokken 07 og middag kl 19, har man et 12 timers spisevindu. Hmmmmmm har et spisevindu på 8 timer, fra kl 12 til kl 20. Det er ikke noe mystisk, det høres bare litt snålt ut å kalle tiden man spiser et vindu, men å ha en tid man spiser, og dermed en tid man ikke spiser, kan for mange være en effektiv måte å redusere overopptatthet av mat. Det fungerer fint for meg.

Jeg personlig stusser mer over andre ting hun sier.

Skrevet
5 timer siden, Pringle skrev:

Spisevindu er den tiden man spiser innenfor i løpet av dagen. Spiser man frokost klokken 07 og middag kl 19, har man et 12 timers spisevindu. Hmmmmmm har et spisevindu på 8 timer, fra kl 12 til kl 20. Det er ikke noe mystisk, det høres bare litt snålt ut å kalle tiden man spiser et vindu, men å ha en tid man spiser, og dermed en tid man ikke spiser, kan for mange være en effektiv måte å redusere overopptatthet av mat. Det fungerer fint for meg.

Jeg personlig stusser mer over andre ting hun sier.

Hva andre ting stusser du over?

Skrevet
4 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Hva andre ting stusser du over?

Jeg tenker på flink - min erfaring er at å føle seg flink til å spise, er det som vanligvis hender rett før man går på rattata i godteskuffen.

Heldigvis vært flink, det gir ingen mening for meg? 

Håper det funker på vekta - du kan være sikker på at det funker på vekta hvis du har et kaloriunderskudd. Men det er kaloriunderskuddet som påvirker vekta, ikke måltidsrytmen. Måltidsrytmen kan bare gjøre det lettere eller vanskeligere å ha et kaloriunderskudd over tid.

Skrevet
11 minutter siden, Pringle skrev:

Jeg tenker på flink - min erfaring er at å føle seg flink til å spise, er det som vanligvis hender rett før man går på rattata i godteskuffen.

Heldigvis vært flink, det gir ingen mening for meg? 

Håper det funker på vekta - du kan være sikker på at det funker på vekta hvis du har et kaloriunderskudd. Men det er kaloriunderskuddet som påvirker vekta, ikke måltidsrytmen. Måltidsrytmen kan bare gjøre det lettere eller vanskeligere å ha et kaloriunderskudd over tid.

Javel ja

AnonymBruker
Skrevet

I'm in :nori: Er tråden fortsatt aktuell? Jente 34 her

Anonymkode: 82dc5...714

Skrevet

Ja det håpe

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

I'm in :nori: Er tråden fortsatt aktuell? Jente 34 her

Anonymkode: 82dc5...714

Ja, det håper jeg. Jeg skal nå prøve å melde innpå her for å holde fokus. Denne uken trodde jeg at jeg skulle få se endring på vekta, men har fått mnd faste syklus, så i stede for ned i vekt så har jeg gått opp. 😰 Denne kroppen her og 💦 Oppgitt. Kommer sterkere tilbake:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...