Gå til innhold

Ikke kamera i bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nyfødt baby? Vel, da får din datter fortelle de når de er sammen...desverre jeg kan ikke komme.

Egen fotograf?er dere kongelig? Eller er de kjendiser? Altså kjendiser på nivå av verdensstjerner?

De kunne ha sagt dette for lenge siden. Er ikke min erfaring at folk raser rundt og tar bilder i tide og utide. Hvordan skal dere få bilder av bryllupet etterpå? 

Vel....veldig spesielt. Nå har jeg god kjemi med mine barn, så jeg hadde sagt at nå får de tenke seg om. 

Anonymkode: 95626...59e

Man trenger vel ikke være verken kongelig eller verdensstjerne for å ville ha gode bilder fra bryllupet sitt? Mange bruker jo i våre dager sekssifrede beløp på denne dagen og bildene er jo, kanskje bortsett fra gavene, egentlig de eneste konkrete minnene man sitter igjen med etterpå så hvorfor ikke bruke litt penger på det også når man først er i gang? For eksempel har de fleste bruder brukt tusenvis av kroner på en kjole som som regel er i en nyanse av hvitt. Å skulle fotografere hvitt og samtidig beholde detaljene er faktisk ganske krevende og normalt ikke noe man klarer å få til med et mobilkamera og spesielt ikke i dårlig lys inne i en kirke.

Og nå har jeg som nevnt tatt bilder i en del bryllup og min erfaring er nettopp at folk raser rundt og tar bilder og da spesielt i utide. Å få bilder etterpå er ikke noe problem. Som regel får brudeparet de bildene de vil ha på en diskett eller minnepinne etterpå og kan dele dem med hvem de vil.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun tar bilder for sin egen del. Ute på kirkebøkene kan du ta så mye bilder du vil...er en offentlig plass.  

Anonymkode: 95626...59e

Hvis man har fått klar beskjed om at brudeparet ikke ønsker at andre enn den innleide fotografen skal ta bilder så vil det jo være temmelig frekt å gjøre det likevel. Offentlig sted eller ikke. Bilder av brudeparet på kirketrappen blir heller aldri fine av at tante Doris, eller i dette tilfellet svigermor, kommer flagrende inn fra venstre og fyller søkeren akkurat i det den innleide fotografen skal til å knipse et rørende øyeblikk. Øyeblikk kommer som kjent aldri tilbake så man får faktisk bare den ene sjansen og da er det jo dumt om bildet for en stor del består at en blomstrete kjole... ;) 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn hører ikke hjemme i bryllup, farmoren til barnebarnet ditt kan vel passe henne noen timer? Dattern din må jo ikke være der til langt på natt. Prøv å være litt løsningorientert!

• Liker 1
Skrevet

Dette skjønner jeg godt. Barn er bare irriterende, særlig i bryllup. Omtrent like irriterende som amatørfotografer som bare kommer til å forstyrre og være i veien for den profesjonelle. Synes hverken barneforbud eller fotoforbud høres urimelig ut, det er DERES dag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fullstendig enig i både fotoforbud og ingen barn på bryllupsdagen. Vi tok de samme avgjørelsene i vårt bryllup og var veldig glade for det (Ingen foto i kirken og ingen barn på bryllupsfesten). Er det ikke bedre at du som mor kan nyte den store dagen til din sønn og samtidig vite at du får tilsendt alle bilder? Barn og Alkohol hører ikke hjemme på samme plass. Men mindre det ikke blir servert alkohol i bryllupet da. 

Jeg forstår at det kan kjennes ubehagelig for deg at din eneste sønn nå setter mer pris på sin forlovedes meninger enn dine. Men for tiden fremover vil jeg anbefale deg å tone dette ett hakk ned da det er deres dag og ikke din. Synes det er fantastisk gjort av henne å inkludere deg i planleggingen jeg :)

Anonymkode: ed93e...258

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en god ide å ha en profesjonell fotograf i bryllupet! Det er vanskelig å ta gode bilder når alle skal presse seg fram for å ta bilder. Bildene blir også mye finere hvis man slipper å ha en drøss med fotografer/kameraer/mobiltelefoner i bakgrunnen på bildene fra brudevalsen, kakeskjæringen, ned midtgangen og så videre. Jeg ville kanskje åpnet for enkelte anledninger hvor folk kan ta bilder hvis det er et ønske om det, men synes det er en god ide å ha en proff fotograf, og begrense fotograferingen ut over det. 

Hadde en slektning hatt et stort ønske om å fotografere ville jeg nok prøvd meg på et kompromiss. Kanskje vedkommende kunne få fotografere noen forberedelsene (hvis proff-fotografen ikke skulle være tilstede der), en egen fotoseanse eller få fotografere i deler av bryllupet. Bare for å være grei og ikke skape dårlig stemning. Samtidig høres det jo ut som du TS har tatt litt av med dette, og at det kanskje er derfor brudeparet har blitt litt lei? Kanskje de ønsker at du først og fremst skal være gjest og mor, ikke svinse rundt med kamera? De kan jo ikke noe for at du har investert masse i dette, hvis du ikke spurte dem først...

Barn har jeg full forståelse for at ikke er ønsket. Det blir automatisk mye mas med barn, det er jo en typisk voksenfest og jeg tror de vil kjede seg endel. Men hos oss tror jeg vi blir nødt til å invitere barn, da vi har tantebarn og onkelbarn som ville blitt veldig lei seg om de ikke får komme. Må bare håpe de klarer å oppføre seg, og at foreldrene klarer å underholde dem... Hehe. Men full forståelse for at andre ønsker at barn ikke skal være med. Spedbarn er selvsagt unntak her. 

Anonymkode: a3364...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...