AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #21 Skrevet 2. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det vanlig med alkohol i konfirmasjon? Anonymkode: 7ecc8...4cf Ja tydeligvis. Har vært alkohol servert i de aller fleste jeg har vært i. Fetteren min hadde alkoholfritt med det er mange år siden. Anonymkode: 20657...524
Gjest NotNaomi Skrevet 2. juli 2017 #22 Skrevet 2. juli 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jeg har luftet det? Jeg har vist det frem, snakket mye om det, postet masse bilder på Facebook. De visste godt grunnen til hvorfor jeg kjøpte det kameraet. Anonymkode: 48aa5...145 De har vel syns det var ekkelt å si fra da. Som for ikke å såre deg. Du har liksom lagd en plan i ditt eget hode om andres bryllup,og så blir du irritert på svigerdatter. Hun kan ikke for at du har investert i alt dette. Og så har du "tatt helt av". Ikke lett for dem å si noe,men uansett hadde du kjøpt kamera. Skjønner godt at en vil ha bilder uten fem hender med mobilkamera i lufta foran! Sjukt irriterende. Så bedre med fine proffe bilder!
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #23 Skrevet 2. juli 2017 Du sier jo selv at du har blitt inkludert mye i planleggingen, så jeg syns du burde være fornøyd. Vi hadde heller ingen barn på bryllupsfesten vår, og det er ganske vanlig. Det med fotoforbud syns jeg egentlig var en ganske god ide. Da slipper man at gjestene fokuserer på det. Er ikke alle som er så glad i å bli tatt bilde av heller, og syns det holder med en fotograf. Da slipper man også at det legges ut bilder på nett, noe som kanskje er den viktigste grunnen! Du kan jo spørre pent på forhånd om du kan få knipse noen bilder mens de står på kirketrappen, litt sånn diskret på avstand? Og hvertfall ikke legge de ut på Facebook! Ellers syns jeg egentlig du skal respektere deres ønske:) Du kan jo sikkert få et brudebilde av dem du kan ha på veggen hjemme:) Dette er ikke noe å lage drama ut av. Ikke vær den svigermoren, bare la det være. Anonymkode: 62396...0fb 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #24 Skrevet 2. juli 2017 Nyfødte babyer må jo være unntaket fra regelen, regner jeg med? Anonymkode: b8014...0ca 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #25 Skrevet 2. juli 2017 Begge deler høres helt normalt ut for meg, det eneste er at jeg syns de kunne sagt noe til deg da du har brukt penger på kamera og fototimer. Regner uansett med at du skjønner selv at du stiller langt fra en profesjonell fotograf da. Anonymkode: 01a5b...916
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #26 Skrevet 2. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Om jeg har luftet det? Jeg har vist det frem, snakket mye om det, postet masse bilder på Facebook. De visste godt grunnen til hvorfor jeg kjøpte det kameraet. Anonymkode: 48aa5...145 Det var nok derfor de innførte fotoforbudet. For å slippe mas og bilder fra deg. Det er brudeparets dag- ikke din! Du får ikke noe medhold for sutringen din av meg. Skjerp deg!!!! Anonymkode: 0d1e0...8db 3
Gjest ClickB4it Skrevet 2. juli 2017 #27 Skrevet 2. juli 2017 Jeg var i bryllup i går, og der og da bestemte jeg meg for at dersom jeg noen gang gifter meg skal det kun være en profesjonell som får ta bilder. Det må være så trist å gå ned midtgangen når det eneste man ser er mobiltelefoner og kameraer.
navier Skrevet 3. juli 2017 #28 Skrevet 3. juli 2017 Jeg tenker at som nevnes over her vil de nok ikke at gjestene skal fokusere på å ta bilder og se bryllupet gjennom linsa, men faktisk være ordentlig til stede og kose seg. Det er jo kjipt om du står med ditt eget kamera i fjeset i bakgrunnen på alle bildene fra bryllupet. Kanskje de ikke vil at du skal løpe rundt og fotografere og "jobbe" i bryllupet, men kose deg sammen med de på dagen deres. Skjønner at du synes det var litt dumt at de ikke sa fra tidligere siden du har investert så mye tid i dette fotograferingsgreiene, men prøv å ikke ta det personlig, for det er nok ikke ment som det 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #29 Skrevet 3. juli 2017 Kameraet og fototimene kommer vel uansett godt med når du tar boøder av barnebarnet ditt i tiden som kommer Anonymkode: 5051f...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #30 Skrevet 3. juli 2017 Barnefritt bryllup er ganske normalt. Det er også normalt at de med spebarn er unntatt fra regelen (siden de da gjerne ikke kan komme). Kamerafritt bryllup er det også flere som har, og det er faktisk en knakende god idé. At du har kjøpt kamera og tatt fotografitimer kan du da få bruk for i mang en senere anledning. Å gjøre det KUN for dette bryllupet høres litt rart ut, og det er godt mulig din sønn/svigerdatter også har tenkt at dette er noe du gjør for din egen del for din egen fornøyelses skyld. Anonymkode: f0ec9...800 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #31 Skrevet 3. juli 2017 Jeg må forøvrig legge til at det kan godt hende det er nettopp pga at du maser sånn om denne bildetagingen, og gjør en så stor greie av det, som gjør at de nå kommer med denne regelen... Det kan hende de er redd for at du kommer til å ta helt av, og gjøre en så stor greie av å leke fotograf i bryllupet at det kommer til å bli til bry for både dem og de andre gjestene. For ja, det er irriterende med folk som hele tiden skal reise seg og reke rundt og ta bilder, og går i veien for andre og ikke kan sitte i ro på plassen sin. Anonymkode: f0ec9...800 6
Ginny Skrevet 3. juli 2017 #32 Skrevet 3. juli 2017 Vi kan synse så mye vi bare vil, og lage de villeste forklaringer på hvorfor dette er sånn, men vi kommer ikke noe nærmere et svar uansett. Det kan hende du ikke er så god fotograf som du tror, det kan hende de synes det er greit at datteren din har med den lille babyen sin, det kan hende det er noen på hennes side som har en vane med å ødelegge bryllup, det kan være hundre tusen grunner til at de har valgt som de har gjort, og det er ikke sikkert du er med i grunnen i det hele tatt. Snakk med dem. Det er sønnen din og hans kommende kone, din nærmeste familie. Kanskje du kan spørre pent om du kan få ha en liten fotoseanse med dem i løpet av dagen? Hvis de skal bruke mange penger på en proff fotograf, så skjønner jeg og at de helst vil at alle andre skal sitte i ro/ikke bevege seg rundt og ødelegge potensielt fine bilder. Det trenger ikke bety noe mer enn det. Jeg regner og med at din datter, som nå er mor, er så voksen at hun selv kan ta kontakt med sin bror og svigersøster, og ordne situasjonen med babyen. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #33 Skrevet 3. juli 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var nok derfor de innførte fotoforbudet. For å slippe mas og bilder fra deg. Det er brudeparets dag- ikke din! Du får ikke noe medhold for sutringen din av meg. Skjerp deg!!!! Anonymkode: 0d1e0...8db Å, så tøft å være frekk. Anonymkode: f6075...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #34 Skrevet 3. juli 2017 Jeg reagerer mest på at du er mer opptatt av dette kamera ditt, enn at søster ikke får være med i bryllupet. For DET syns jeg er drøyt. Spesielt når de vet at det er et nyfødt barn som ikke kan lempes over hos noen barnevakt. Anonymkode: c9458...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #35 Skrevet 3. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Å, så tøft å være frekk. Anonymkode: f6075...d6a Klapp igjen og gå å lag et smørbrød, kvinne! Anonymkode: 0d1e0...8db 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #36 Skrevet 4. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerer mest på at du er mer opptatt av dette kamera ditt, enn at søster ikke får være med i bryllupet. For DET syns jeg er drøyt. Spesielt når de vet at det er et nyfødt barn som ikke kan lempes over hos noen barnevakt. Anonymkode: c9458...b4e De har ikke sagt at søsteren ikke får være med i bryllupet. Det kan for alt du vet godt hende søster får være med, og at de gjør et unntak for folk med spebarn. Det er temmelig normalt. Anonymkode: f0ec9...800 1
Leo Skrevet 4. juli 2017 #37 Skrevet 4. juli 2017 På 02.07.2017 den 23.42, ClickB4it skrev: Jeg var i bryllup i går, og der og da bestemte jeg meg for at dersom jeg noen gang gifter meg skal det kun være en profesjonell som får ta bilder. Det må være så trist å gå ned midtgangen når det eneste man ser er mobiltelefoner og kameraer. For ikke å snakke om hvor latterlig det ser ut på bilder senere! Uansett hvor dyktig man er som fotograf så blir det ganske enkelt ikke fine bilder når motivet for en stor del består av utstrakte armer som ender opp i en mobiltelefon eller et nettbrett. Ikke kan det redigeres bort i en håndvending heller. En annen ting er at det i kirker ofte er vanskelig og til dels også dårlig lys slik at 99% av de bildene som tas med mobiltelefon, nettbrett etc. blir totalt ubrukelige. Denne knipsingen fra kreti og pleti er altså for en stor del til liten eller ingen nytte. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #38 Skrevet 4. juli 2017 På 7/2/2017 den 16.04, AnonymBruker skrev: Min eneste sønn skal snart gifte seg. Jeg har alltid hatt en god tone med svigerdatteren min, men nå synes jeg hun har gått for langt! Jeg har helt siden vi fikk høre om forlovelsen fått lov til å inkludere meg i bryllupsplanleggingen, noe jeg synes er kjempe stas. Jeg har gått til innkjøp av et veldig dyrt kamera og tatt fototimer for å best mulig få tatt mange flotte bilder av de nygifte. Forje uke mottok vi invitasjonene til den store dagen, hvor de har skrevet at de ønsker at ingen har med kamera fordi de har leid inn en profesjonell fotograf for hele dagen. Jeg synes dette er utrolig leit at jeg har brukt mye penger og tid for å kunne ta mange bilder selv. De har visst hele tiden at dette er noe jeg har gledet meg til. i tillegg så har de skrevet at de ikke ønsker barn i bryllupet, noe jeg mener er utrolig frekt da flere av de inviterte har små barn og min egen datter nettopp har fått en nydelig datter som ikke får være med, dette gjør jo slik at hans egen søster ikke får blitt med i bryllupet. Er dette virkelig OK? Anonymkode: 48aa5...145 Nyfødt baby? Vel, da får din datter fortelle de når de er sammen...desverre jeg kan ikke komme. Egen fotograf?er dere kongelig? Eller er de kjendiser? Altså kjendiser på nivå av verdensstjerner? De kunne ha sagt dette for lenge siden. Er ikke min erfaring at folk raser rundt og tar bilder i tide og utide. Hvordan skal dere få bilder av bryllupet etterpå? Vel....veldig spesielt. Nå har jeg god kjemi med mine barn, så jeg hadde sagt at nå får de tenke seg om. Anonymkode: 95626...59e 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #39 Skrevet 4. juli 2017 På 7/3/2017 den 10.13, Ginny skrev: Vi kan synse så mye vi bare vil, og lage de villeste forklaringer på hvorfor dette er sånn, men vi kommer ikke noe nærmere et svar uansett. Det kan hende du ikke er så god fotograf som du tror, det kan hende de synes det er greit at datteren din har med den lille babyen sin, det kan hende det er noen på hennes side som har en vane med å ødelegge bryllup, det kan være hundre tusen grunner til at de har valgt som de har gjort, og det er ikke sikkert du er med i grunnen i det hele tatt. Snakk med dem. Det er sønnen din og hans kommende kone, din nærmeste familie. Kanskje du kan spørre pent om du kan få ha en liten fotoseanse med dem i løpet av dagen? Hvis de skal bruke mange penger på en proff fotograf, så skjønner jeg og at de helst vil at alle andre skal sitte i ro/ikke bevege seg rundt og ødelegge potensielt fine bilder. Det trenger ikke bety noe mer enn det. Jeg regner og med at din datter, som nå er mor, er så voksen at hun selv kan ta kontakt med sin bror og svigersøster, og ordne situasjonen med babyen. Kanskje hun tar bilder for sin egen del. Ute på kirkebøkene kan du ta så mye bilder du vil...er en offentlig plass. Anonymkode: 95626...59e 1
Ulven Skrevet 4. juli 2017 #40 Skrevet 4. juli 2017 Brudeparet bestemmer selvfølgelig, men hadde jeg vært brudeparet i dette tilfellet og sett hvor mye mor/svigermor hadde lagt ned av interesse, arbeid og penger i å kunne ta bilder på sønnens store dag, hadde det kostet meg veldig lite å bestemme at den profesjonelle fotografen samt mor fikk ta bilder denne dagen. Et lite offer for å glede mor/svigermor. At barn ikke er invitert er ganske normalt, men små babyer er selvfølgelig noe annet. Hvis de seriøst mener at søsteren ikke kan få ta med sitt nyfødte barn i bryllupet, er det noe veldig galt etter min mening. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå