Gå til innhold

Ikke kamera i bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eneste sønn skal snart gifte seg. Jeg har alltid hatt en god tone med svigerdatteren min, men nå synes jeg hun har gått for langt! Jeg har helt siden vi fikk høre om forlovelsen fått lov til å inkludere meg i bryllupsplanleggingen, noe jeg synes er kjempe stas. Jeg har gått til innkjøp av et veldig dyrt kamera og tatt fototimer for å best mulig få tatt mange flotte bilder av de nygifte. 

Forje uke mottok vi invitasjonene til den store dagen, hvor de har skrevet at de ønsker at ingen har med kamera fordi de har leid inn en profesjonell fotograf for hele dagen. Jeg synes dette er utrolig leit at jeg har brukt mye penger og tid for å kunne ta mange bilder selv. De har visst hele tiden at dette er noe jeg har gledet meg til.

i tillegg så har de skrevet at de ikke ønsker barn i bryllupet, noe jeg mener er utrolig frekt da flere av de inviterte har små barn og min egen datter nettopp har fått en nydelig datter som ikke får være med, dette gjør jo slik at hans egen søster ikke får blitt med i bryllupet. 

Er dette virkelig OK? 

Anonymkode: 48aa5...145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg støtter dem helt og fult ut på ikke egene kamera.
"Alle" skal løpe rundt å ta bilder hele tiden i tide og utide.

Når det kommer til ikke barn er det helt opp til dem er dems bryllup, selv om jeg synes dette er litt rart.
Og folk med barn kan vel prøve å få tak i noen som kan passe barna den kvelden?

Og hvorfor tror du at det bare er din svigerdatter som har kommet med kameraforbud og barneforbud?
Det kan også være din sønn som har kommet med det.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Ikke barn: helt ok. Bryllupsfest er en voksenfest. Ikke alle anledninger er barneanledninger, og barn kan være forstyrrende og ødelegge ellers verdige øyeblikk. 
Ikke kamera: merkelig. Det at de har en proffotograf til å ta bilder av den store dagen blir ikke forstyrret av at andre vil ha sine egne bilder. Du sier ikke noe om det, men jeg regner liksom ikke med at de er superduperverdenskjendiser, heller. Så det er ikke faren for salg av private bilder til den kulørte pressen som er problemet, mener jeg?? 

Anonymkode: ea673...567

• Liker 6
Skrevet

Synes det høres veldig OK ut. Det er deres fest. Barn har ingenting på voksenfest å gjøre.

Om folk ønsker kamera eller ikke må jo få være opp til dem, på samme måte som man ikke ønsker taler, bestemmer kleskode osv.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke barn: helt ok. Bryllupsfest er en voksenfest. Ikke alle anledninger er barneanledninger, og barn kan være forstyrrende og ødelegge ellers verdige øyeblikk. 
Ikke kamera: merkelig. Det at de har en proffotograf til å ta bilder av den store dagen blir ikke forstyrret av at andre vil ha sine egne bilder. Du sier ikke noe om det, men jeg regner liksom ikke med at de er superduperverdenskjendiser, heller. Så det er ikke faren for salg av private bilder til den kulørte pressen som er problemet, mener jeg?? 

Anonymkode: ea673...567

Nå er ikke jeg profesjonell fotograf, men jeg har vært hyret som fotograf i en del bryllup og det er et lite h... å skulle fotografere for eksempel i kirken når alle andre også skal gjøre det. Det blir nemlig ikke fine bilder når tante Doris, onkel Fridjof og fanden og hans oldemor står og veiver med mobiltelefoner og nettbrett midt i synsfeltet. Proffe fotografer er også som regel flinke til å ikke gå i veien for hverandre, men amatører er helt håpløse. Akkurat i det man skal ta bilde kan du være helt sikker på at tante Doris kommer styrtende og fyller hele søkeren. Jeg har med andre ord stor forståelse for "fotoforbudet"!

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min eneste sønn skal snart gifte seg. Jeg har alltid hatt en god tone med svigerdatteren min, men nå synes jeg hun har gått for langt! Jeg har helt siden vi fikk høre om forlovelsen fått lov til å inkludere meg i bryllupsplanleggingen, noe jeg synes er kjempe stas. Jeg har gått til innkjøp av et veldig dyrt kamera og tatt fototimer for å best mulig få tatt mange flotte bilder av de nygifte. 

Forje uke mottok vi invitasjonene til den store dagen, hvor de har skrevet at de ønsker at ingen har med kamera fordi de har leid inn en profesjonell fotograf for hele dagen. Jeg synes dette er utrolig leit at jeg har brukt mye penger og tid for å kunne ta mange bilder selv. De har visst hele tiden at dette er noe jeg har gledet meg til.

i tillegg så har de skrevet at de ikke ønsker barn i bryllupet, noe jeg mener er utrolig frekt da flere av de inviterte har små barn og min egen datter nettopp har fått en nydelig datter som ikke får være med, dette gjør jo slik at hans egen søster ikke får blitt med i bryllupet. 

Er dette virkelig OK? 

Hvorfor er det hun  som har gått for langt? Hva med sønnen din? Han er kanskje helt uskyldig? 
Kanskje de syns det blir mer stress med en mor som skal svinse rundt for å få tatt de beste bildene hele tiden og ønsker fred og ro i bryllupet sitt, derfor har de tatt det valget de har tatt. 
Det er da strengt tatt heller ikke deres problem at noen av gjestene som er invitert har barn. Om de inviterte ønsker å komme, da uten sine barn, må de få tak i en barnevakt som alle andre. Hadde du syns det var bedre om de lot være å invitere folk med barn?

Anonymkode: 9aff0...4a4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du sier ingenting om grunnen til at de har valgt dette (jeg sier "de" ettersom man jo må gå utifra at det er nettopp en felles avgjørelse de har tatt, og ikke kun henne!). Ang kamerabruk ville jeg kanskje tenkt at grunnen er for å minske telefonbruk blant gjestene? Det støtter jeg uansett fullt ut. 

Når det gjelder barna synes jeg dette også er fullstendig akseptabelt. Barna har det stort sett ikke dødsmoro i bryllup uansett fordi det er en voksenfest og ikke lagt opp for barneunderholdning, noe som fører til understimulerte barn som kjeder seg = forstyrrelser og rop og skriking. Søsteren hans, din datter, har vel mulighet til barnepass i det minste et par timer? Eller om barnefar er i bildet, så kan han ha babyen og søsteren delta i sin brors bryllup? 

Unødvendige problemstillinger, synes jeg. Snakk i det minste med din sønn, kommunikasjon er key. 

Anonymkode: 83eee...11a

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du skulle ha luftet kamerakjøpet med dem tidligere, så hadde du sluppet å komme i denne situasjonen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg vet at det er henne som har bestemt dette er fordi min sønn vil gjøre alt for å gjøre henne fornøyd, og han har vist null interesse i å planlegge bryllupet, så hun står for ca 99% av alt som er gjort. Min sønn bryr seg nada om alle gjestene tar bilder eller om barn som løper rundt. 

Jeg vil helst ikke ta det opp med henne fordi jeg ønsker å ha er godt forhold med henne. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Violetta skrev:

Kanskje du skulle ha luftet kamerakjøpet med dem tidligere, så hadde du sluppet å komme i denne situasjonen.

Om jeg har luftet det? Jeg har vist det frem, snakket mye om det, postet masse bilder på Facebook. De visste godt grunnen til hvorfor jeg kjøpte det kameraet.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette virkelig OK? 

Forstår henne godt. Skal gifte meg i sommer og vi har også egen fotograf hele dagen. Og vi har bare tillatt barn i selve vielsen.  

Jeg skjønner ikke helt hva barn skal på en bryllups middag og fest. Der er jo masse folk og alkohol. Og de som ikke har barn selv tar ikke alltid hensyn til at det er unger i lokalet. Barn har ikke noe der å gjøre. Dette er hovedsakelig en fest for voksne er det ikke?

Anonymkode: 20657...524

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er deres dag, så da bestemmer de alt selv. Ingenting er merkelig eller dumt, så lenge de er fornøyd. 

Ikke barn og g ikke kamera hadde ikke jeg reagert på. 

Anonymkode: 77898...bb1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg har luftet det? Jeg har vist det frem, snakket mye om det, postet masse bilder på Facebook. De visste godt grunnen til hvorfor jeg kjøpte det kameraet.

Og forrige bryllup jeg caroli i fikk man ikke ta bilder av brudeparet med mobilen engang.  De ville nemlig ikke at brudebildene skulle havne på Facebook.  

• Liker 6
Gjest chisandra
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg vet at det er henne som har bestemt dette er fordi min sønn vil gjøre alt for å gjøre henne fornøyd, og han har vist null interesse i å planlegge bryllupet, så hun står for ca 99% av alt som er gjort. Min sønn bryr seg nada om alle gjestene tar bilder eller om barn som løper rundt. 

Jeg vil helst ikke ta det opp med henne fordi jeg ønsker å ha er godt forhold med henne. 

Skjønner godt at du er skuffet, men det høres egentlig kjempedeilig ut med kamerafritt bryllup. Nå har du jo kamera og fototimer du kan få mye glede av i andre sammenhenger? 

De bryllupene jeg har vært i har hatt en skjønn forening av barn og voksne - rett og slett familie i alle aldre, og det har vært utrolig koselig. Synd egentlig at feiringer blir mer og mer "profesjonelle" men det er vel et tegn i tiden?

Endret av chisandra
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det godt. Kjenner flere som tar bilder i bryllup, og det er utrolig mange som løper i veien hele tiden. I tillegg så er det jo nærmest konkurranse om å få lagt opp bilder først på sosiale medier i disse dager. 

Og at barn ikke blir invitert er heller ikke noe uvanlig. Ikke alle setter pris på unger som løper rundt om. 

Anonymkode: 821f9...ecc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, chisandra skrev:

Skjønner godt at du er skuffet, men det høres egentlig kjempedeilig ut med kamerafritt bryllup. Nå har du jo kamera og fototimer du kan få mye glede av i andre sammenhenger? 

De bryllupene jeg har vært i har hatt en skjønn forening av barn og voksne - rett og slett familie i alle aldre, og det har vært utrolig koselig. Synd egentlig at feiringer blir mer og mer "profesjonelle" men det er vel et tegn i tiden?

Det kan være helt andre grunner til å ikke ville ha barn der. Selv har vi to gamle i min slekt som er glad i alkohol. Ville aldri tatt med egne barn på familie sammenkomster der onkel geir alltid blir godt beruset. Ikke noe glede i det for barna uansett. 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der har du kanskje noe av årsaken til hele "fotoforbudet"... ;) Jeg vet om en hel del mennesker med dyrt fotoutstyr som selv mener at de tar utrolig gode bilder og nærmest spammer FB med dem, men som i realiteten ikke tar fine bilder i det hele tatt.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være helt andre grunner til å ikke ville ha barn der. Selv har vi to gamle i min slekt som er glad i alkohol. Ville aldri tatt med egne barn på familie sammenkomster der onkel geir alltid blir godt beruset. Ikke noe glede i det for barna uansett. 

Nei, det er klart, skal det være fyllekalas så hører ikke barn hjemme der. 

Anonymkode: b240d...a25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er klart, skal det være fyllekalas så hører ikke barn hjemme der. 

Anonymkode: b240d...a25

Har vært i 8 konfirmasjonen. Vil ikke kalle en eneste for noe fylkekalas,  men At barna ikke liker at enkelte tanter og bestefedre ol drikker, det er et faktum. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i 8 konfirmasjonen. Vil ikke kalle en eneste for noe fylkekalas,  men At barna ikke liker at enkelte tanter og bestefedre ol drikker, det er et faktum. 

Er det vanlig med alkohol i konfirmasjon? 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 010c4...9b0

Anonymkode: 7ecc8...4cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...