Gå til innhold

Dårlig ånde ?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

:grine: Jeg har en mandel på ene siden som alltid har vært gropete. HUsker når jeg var yngre og trente hardt kunne jeg "hoste" opp en slik gul ILLELUKTENDE klump.

Nå gjør jeg ikke det lenger men jeg forsøker å pirke inni der med q-tips osv for å grave ut noe men får det ikke til.

Det er så leit og jeg plages virkelig av dettte.

Hva kan jeg gjøre ?????

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde det samme på mandelen min før. Men jeg pirket det vekk med neglefila :kvalm:

Har det ikke nå lenger heller...merkelig. Jeg ville gått til legen...

Skrevet

Høre med legen? Kanskje noe som går an å gjøres noe med?

Utrolig ubehagelig kan jeg tenkte meg!

Skrevet

Jeg hadde også dette problemet tidligere og snakket med legen. Jeg ble bare anbefalt å gurgle og skylle munnen godt når jeg pusset tennene....

Jeg har ikke akkurat vært så flink å gjort hva han har anbefalt, men av en eller annen grunn så får jeg ikke disse klumpene lenger!

Men jeg vet det er utrolig irriterende, for du kjenner på en måte at det er noe bak imunnen som ikke skal være der. kjedelig. :-?

Prøv å drikke mye vann, så får du skylt godt over mandlene etter du har spist!

Skrevet

Det er jo bakterier da.. en slags liten infeksjon. Trening er veldig bra, for det får opp mye av slimet. Prøvd desinfiserende skyllevann?

Jeg ville vurdert å gå til legen med det...

Skrevet

Det er ikke en infeksjon i den forstand tror jeg. Det er matrester som samler seg i disse gropene i mandlene og bakteriene som er i munnen tenker "AHA! lunchtime!" :sjarmor:

Og angriper matrestene... :tunge1:

Det er vel derfor det lukter så ille.

Men for all del gå til legen for å være på den sikre siden! :wink:

Skrevet
Det er ikke en infeksjon i den forstand tror jeg. Det er matrester som samler seg i disse gropene i mandlene og bakteriene som er i munnen tenker "AHA! lunchtime!" :sjarmor:

Og angriper matrestene... :tunge1:

Det er vel derfor det lukter så ille.

Men for all del gå til legen for å være på den sikre siden! :wink:

Samling av bakterier er jo infeksjon da. infeksjon stinker noe forferdelig!

Skrevet

Har du prøvd å skylle munnen med bakteriedreper - som er beregnet på sånt (Munnskyllevann). Det finnes en brun flaske med blå etikett og hvit kork på apoteket - som virker veldig bra når tannkjøtt etc. er litt betent.

Det er hvertfall et forsøk verd.

Skrevet

Samling av bakterier er jo infeksjon da. infeksjon stinker noe forferdelig!

Litt utenfor tema, da men... For at det skal være en infeksjon så skal mandlene i tillegg bli røde, hovne og varme. Per definisjon.Tror ikke det er så drastisk. :wink:

Ikke bruk corsodylen (bakteriedrepende vann som Lillebille snakker om) over lengre tid, for da får du misfarginger av tennene!

Skrevet

Jeg har hørt at det eneste som hjelper er å slutte å spise meieriprodukter. Hvis du "synder" så drikk masse vann etterpå.

Jeg har samme problem. Legen får ikke gjort noen ting med det.

Pleier å pirke vekk litt, ja..

Skrevet

men man får jo ikke infeksjon(jmf bakterier) av meieriprodukter!

Skrevet

Jeg leste i et Hjemmet at en klinikk i Bærum har hjulpet folk med slike "lommer/rom" i munnhulen bak ved halsen. Du får henvisning fra fastlegen din og kan kontakte han etter det. Ingen operasjon, kun bruk av laser. Klinikken heter Alle klinikken og ligger på Høvik (sjekket gule sider nettopp).

Skrevet
Jeg får de klumpene av mel og poteter.

Men, hvordan kan du vite at det er av mel og poteter da ?

Gjest Gjesta
Skrevet

Men, hvordan kan du vite at det er av mel og poteter da ?

Jeg har vært plaget lenge, så jeg har prøvt meg litt fram. De gangene jeg har kuttet de to ingrediensene ut av maten jeg spiser så er jeg ikke så plaget som om når jeg spiser dem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Litt utenfor tema, da men... For at det skal være en infeksjon så skal mandlene i tillegg bli røde, hovne og varme. Per definisjon.Tror ikke det er så drastisk. :wink:  

Bare for å kverulere, men da har du en infeksjonsykdom :wink:

Skrevet

Bare for å kverulere, men da har du en infeksjonsykdom :wink:

Rett skal være rett!! :)

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet i hele oppveksten. Fikk omsider overtalt en lege til å fjerne hele mandelen!

Det var DEILIG å bli kvitt det problemet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...