AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Vet at spedbarn skal få sove uten å bli vekket. Men hva med en 1 åring, er det samme som gjelder? Hun her sover fra 20 til 08 hver natt, samt dupp fra 12-15, sover gjerne til 16 hvis hun ikke vekkes. Hun har sovet fra 20 til 08 i hvertfall 5 mnd, så den er ok men at hun sover så mye dupp er litt nytt. Anonymkode: a007f...6f5
tekjerringa Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Hvis hun legger seg greit på kvelden igjen er det ingen grunn for å vekke henne. Noen barn trenger mer søvn enn andre for å fordøye inntrykk. Prøv å la henne sove ut på dagtid. Blir det vanskelig med legging, så vekker du henne en time tidligere. Det er vel best å prøve seg frem 😉 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 Høres helt normalt ut det der. Min på 17 mnd sover ca like mange timer i døgnet. Sønnen min sov mindre. Jobber i bhg og opplever at det er store variasjoner. Anonymkode: a5d04...f62
Surriball Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Ville aldri vekket barnet med mindre det ble problemer ved leggetid. Det høres veldig deilig ut med så mye søvn 🙈 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #5 Skrevet 2. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet at spedbarn skal få sove uten å bli vekket. Men hva med en 1 åring, er det samme som gjelder? Hun her sover fra 20 til 08 hver natt, samt dupp fra 12-15, sover gjerne til 16 hvis hun ikke vekkes. Hun har sovet fra 20 til 08 i hvertfall 5 mnd, så den er ok men at hun sover så mye dupp er litt nytt. Anonymkode: a007f...6f5 Høres ut som en drømmesituasjon, så lenge det ikke er sutring og oppvåkning på natta. Vår datter på 20 mnd sover aldri gjennom en hel natt. Enten mye våken el bittelitt, så sovner hun fort, og våkner alt fra halv seks til halv åtte. Alt ettersom hvordan natta har vært. heldig du! 😉 Anonymkode: ac1a5...349
Minlillelykke Skrevet 2. juli 2017 #6 Skrevet 2. juli 2017 La nå barnet få sove, så lenge barnet sover greit om natten og legger seg godt hadde jeg ikke endret det.
Miss.Wildfox Skrevet 2. juli 2017 #7 Skrevet 2. juli 2017 Sålenge duppen ikke ødelegger for kveldsrutiner og legging for natten hadde jeg bare latt det stå til! Min sov 2x20min dupper frem til han begynte i barnehagen rundt året, og der ble han fort vendt over til en dupp. Han er 20mnd nå og kan fint sove 1,5-3t dupp. Tydelig han trenger mer søvn når han er mer aktiv og det skjer mer av fysiske og psykiske inntrykk. Han har alltid sover bra på natta uten noe tull, 19-08 og noen ganger lenger. Hos noen barn gjelder "søvn avler søvn" lenge, mens hos andre barn ødelegger duppene på dagen for natta. Du finner fort ut når det blir et problem og må legge restriksjoner på dagsoving. Frem til da er det bare en ting å gjøre, nyt 🙌🏼
Vera Vinge Skrevet 2. juli 2017 #8 Skrevet 2. juli 2017 Dersom barnet legger seg greit om kvelden og ikke virker plaget av noe, så er det jo ikke noe problem. Og jeg ville uansett aldri vekket barn dersom det ikke ble problemer med soving om kvelden. Den ene sønnen min sov ganske mye ganske lenge, dvs han sov en vanlig natt og i tillegg opp til 3 timer på dagen til han var 3 år og blånektet mer dagsoving i barnehagen. Mens i helgene sov han gjerne tre timer på dagen og var likevel stuptrøtt kl 19. Han ble fort sliten og utrolig grinete hele ettermiddagen hvis han ikke sov på dagen til han var fire. Det viste seg da å skyldes store mandler og snorking, som gikk utover søvnkvaliteten. En venninnes barn sov også mye og virket mye sliten og der ble det oppdaget jernmangel. Så det kan være fysiske grunner til at noen barn sover mye, mens andre bare liker å sove.
_Malene Skrevet 2. juli 2017 #9 Skrevet 2. juli 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet at spedbarn skal få sove uten å bli vekket. Men hva med en 1 åring, er det samme som gjelder? Hun her sover fra 20 til 08 hver natt, samt dupp fra 12-15, sover gjerne til 16 hvis hun ikke vekkes. Hun har sovet fra 20 til 08 i hvertfall 5 mnd, så den er ok men at hun sover så mye dupp er litt nytt. Anonymkode: a007f...6f5 Da min yngste var 1 år kunne h*n på det meste sove fra 1900- 0830, og fra 1200-1400/1500 (pleide å vekke senest kl 1500). Aldri våken på nettene. Men barnet var ekstremt aktivt da det var våkent (gikk/ løp mye, aldri i ro), så søvnen var nok tiltrengt. Sov fortsatt 14-16 timer i døgnet som 2- åring. Er i skolealder nå, og sover helt normalt for alderen, dvs 10-12 timer pr natt. Fortsatt ekstremt aktiv Skjønte da jeg fikk barn nr 2 at ikke alle barn sov SÅ mye Endret 2. juli 2017 av _Malene
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #10 Skrevet 3. juli 2017 Ah, nyt det 😅! Min på 1,5 år sover fra 19-05 men med flere oppvåkninger, og ca 1 times dupp på dagtid. Anonymkode: 36f3c...bf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå