Gå til innhold

Totalrenovering, hvor dyrt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å legge inn bud på en bolig, som må totalrenoveres. Huset er på 2 etasjer, og totalt 100 m2, så det er ikke så stort hus. Det som må gjøres, er nytt tak og bytte av kledning. Dette må jeg ansette noen til å gjøre. Innvendig blir det ikke så dyrt, da jeg skal legge nytt gulv, på ca 40 m2. Men dette gjør en venn gratis, som jobber med det. Ellers blir det male vegger, og sette opp kjøkkeninnredning. Dette har jeg gjort en gang før, så setter opp det selv. Så innvendig blir det maks 150 000 kr.

Budsjettet mitt er på 1 mill. Tror dere det holder? Og skulle det bli penger til overs, skulle jeg gjerne fått bygget en terrasse på ca 40 m2 og, dette måtte jeg ansatt noen til å gjøre.

Anonymkode: d3496...079

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye som må gjøres, hva som oppdages etterhvert (eksta utgifter/arbeid), og ikke minst hvilket firma du velger. 

Det er gratis for privatpersoner å hente inn anbud. Ring ulike firma i ditt nærområde, intviter de inn så de kan se seg rundt, og be de kontakte deg med et anbud😥

Anonymkode: 20d98...889

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på hvor mye som må gjøres, hva som oppdages etterhvert (eksta utgifter/arbeid), og ikke minst hvilket firma du velger. 

Det er gratis for privatpersoner å hente inn anbud. Ring ulike firma i ditt nærområde, intviter de inn så de kan se seg rundt, og be de kontakte deg med et anbud😥

Anonymkode: 20d98...889

Det skulle jeg gjerne gjort. Men boligen selges i morgen. Var på visning i går, og det er allerede kommet inn bud.

Jeg vil bare finne ut om 1 mill burde holde på så lite hus, eller om det kan bli mye dyrere enn det. Jeg, vet og det kan dukke opp ting underveis. Men for meg, så er det kledning og tak, som ser ut som det som må gjøres. Det er ikke noe fukt inne, ikke kjeller. Derfor tenker jeg at selv, om det skulle dukke opp noe, er det begrenset hva som kan dukke opp, og hvor mye dyrere det kan bli. Men jeg har overhodet ikke peiling på priser, så vet ikke hva tak, eller kledning koster.

Skrevet

Ja, teknisksett kan du komme deg unna med totalrenovering på 1mill. Men, det kan være greit å ta det viktigste først, tak og kledning og se hva du har igjen etterpå. Hvor lenge kan du leve med kjøkkenet, er det noe som må fikses på nå? Terrasse, det kan du i grunn bygge selv ved hjelp av noen venner. 

Men ja, det er en absolutt god mulighet for at det går fint, dersom det ikke dukker opp de største overraskelsene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Badet trenger ikke oppussing? 

Anonymkode: 4801e...b6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er røropplegget? Kobberrør eller rør-i-rør? Hva med det elektriske?

Anonymkode: 3b06f...17c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, dillyduzit skrev:

Ja, teknisksett kan du komme deg unna med totalrenovering på 1mill. Men, det kan være greit å ta det viktigste først, tak og kledning og se hva du har igjen etterpå. Hvor lenge kan du leve med kjøkkenet, er det noe som må fikses på nå? Terrasse, det kan du i grunn bygge selv ved hjelp av noen venner. 

Men ja, det er en absolutt god mulighet for at det går fint, dersom det ikke dukker opp de største overraskelsene. 

Takk for svar. Tak og kledning er det jeg prioriterer først. Men kjøkken bør strengt tatt bli tatt det og. Men jeg har selv satt opp ikea kjøkken til 40 000 kr før. Så er det jeg tenker å gjøre nå. Terrasse, kan jeg helt fint vente med.

Badet er nylig pusset opp. Rør og det elektriske virket bra. Blir nok litt elektrisk arbeid, skal jeg pusse opp kjøkken.

Jeg hadde med meg en kompis, som er tømrer. Og han syntes huset virker i bra stand, bortsett fra tak, og kledning burde og bli tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Kan og legge til at jeg kan bruke ca 200 000 til, men vil helst slippe det.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Tak og kledning er det jeg prioriterer først. Men kjøkken bør strengt tatt bli tatt det og. Men jeg har selv satt opp ikea kjøkken til 40 000 kr før. Så er det jeg tenker å gjøre nå. Terrasse, kan jeg helt fint vente med.

Badet er nylig pusset opp. Rør og det elektriske virket bra. Blir nok litt elektrisk arbeid, skal jeg pusse opp kjøkken.

Jeg hadde med meg en kompis, som er tømrer. Og han syntes huset virker i bra stand, bortsett fra tak, og kledning burde og bli tatt.

Da tenker jeg det absolutt er noe å gå for. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle. Dessverre ble ikke boligen min. Den gikk for nesten 600 000 over takst. Jeg hadde bestemt meg for at jeg kunne gå 200 000 over takst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...