Gå til innhold

Flasser på nesa - ikke tørr!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har slitt med tørr hud på nesa om vinteren, men aldri om sommeren! Men i år har huden vært verre. Jeg flasser på nesa, på tuppen og litt på vingene, og et og annet tilfeldig flak ellers i ansiktet.Typisk mellom øyenbrynene. Jeg bruker ordentlig hudpleieprodukter, gir huden nok fuktighet. Den føles ikke tørr eller stram, men likevel kommer disse små hudflakene frem. Dette gjør at jeg ikke kan bruke foundation i det hele tatt, fordi da syntes det mye bedre! 

Kan det være en slags sopp eller eksem? 

Jeg er allergisk mot dyr og har dette året bodd i hus med en hund, kan dette ha noe å si?

Anonymkode: 2b7f4...f5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke solbrent, da?

Anonymkode: c32df...699

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke solbrent, da?

Anonymkode: c32df...699

Nei, ikke i det hele tatt. Det har også vært slik i over et år nå.

AnonymBruker
Skrevet

Slik er jeg også, aldri funnet svar på hvorfor jeg er slik. Tenker at jeg kanskje kan ha overproduksjon av hudceller uten at jeg har fått sjekket det enda. 

Anonymkode: ec84c...cea

AnonymBruker
Skrevet

Seborisk eksem.

Anonymkode: 44831...d1e

Skrevet

Har samme problemet, hos meg hjelper det å bruke peeling en gang i blant, og smøre godt med krem etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, venus_ skrev:

Har samme problemet, hos meg hjelper det å bruke peeling en gang i blant, og smøre godt med krem etterpå.

Er det jeg må gjøre for å holde det i sjakk også. Minimum annenhver dag 

Anonymkode: ec84c...cea

Skrevet

Dehydrert hud:) brukte evig lang tid på å finne ut av hvorfor huden min flassa så mye, spesielt i kinnene og rundt nesa. Prøvde lengde med produkter for tørr hud, men fikk bare kviser 🙈 kan anbefale vitamin c serien fra body shop kombinert med serum/ampoule på områdene som er tørre 😊

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det høres ut som sopp. Det er det samme som man får flass i hodet av. Kjøp en fungoral-sjampo på apoteket og bruk den på nesa.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene! 

@Herr Heftig Jeg har kjøpt fungoral nå og skal prøve det, takk! :)

@Silje92 Jeg har dehydrert hud og bruker produkter fra Matis og Decleor mot dette som gjør at det er bra i resten av ansiktet. Aldri slitt å ille på nesa før. 

@venus_ Jeg peeler som en gal, og kliner på med fuktighetskrem. Syntes faktisk peelingen nesten gjør det verre, da bruker huden lang tid på å leges igjen.

Skrevet

Prøv med ampuole/serum på bare nesa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...