Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har erfaringer fra stedet? 

Hvordan er temperaturen der i sep/okt? 

Endret av MLy92
AnonymBruker
Skrevet

Fint, men dyrt. Steinstrender. Kjøp egen paraply og stol, og gå på de offentlige strendene. De private er svindyre. Var der om sommeren, men er vel kanskje 18-20 grader i slutten av september også

Anonymkode: afabe...ea2

Skrevet

Oppskrytt by, mye prostitusjon, steinstrender, strandklubbene er svindyre. Type 20-25 euro pr seng. Dyr mat, sure kelnere.Temperaturen i sept er sikkert perfekt, vi var der i juli og holdt på å dø, hetebølge og ikke et vindpust på stranden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der i Juni for noen år siden. 

Synes det var en litt kjedelig by, for å være helt ærlig. Ikke så mye å se eller gjøre på. 

Jeg tok dagsturer rundt omkring, blant annet til Monaco og Cannes. Ellers er det et par borger å se på, og fint å gå tur langs sjøkanten om du liker slikt. 

Anonymkode: 173d9...547

Skrevet

Vært i Nice 5 ganger på venninnetur, synes det er en kjempefin by :) Javel er det steinstrand men så lenge du bruker badesko og ligger på solseng ser jeg ikke ulemper med det. Du slipper sand over-alt og fargen på vannet er det nydeligste azurblå. Liker å sole oss comfy, derfor betaler vi for solseng + evt parasoll på privatstrand. Prisene på betalstrender varierer nesten med 50%, så det kan lønne seg å sjekke litt første dagen.. Til gjengjeld får du tilgang til bedre toaletter og dusjer/ omkledningsrom, og sikkerheten mot tyver er noen hakk bedre enn på offentlige strender. Masse god mat, og prisnivå er hva du selv gjør det til, pasta/ pizza/ blåskjell fra 10-15 euro og opp til 'hinsides'. Har bare vært der sommertid, men husker jeg leste en artikkel hvor det var folk som bada helt frem til desember (tror nok ikke det er for alle oss gjennomsnittlige frysepinner) men det tyder på at Nice pga beliggenheten har behagelige badetemperaturer lenge ;)  

Skrevet
19 timer siden, gustav skrev:

Vært i Nice 5 ganger på venninnetur, synes det er en kjempefin by :) Javel er det steinstrand men så lenge du bruker badesko og ligger på solseng ser jeg ikke ulemper med det. Du slipper sand over-alt og fargen på vannet er det nydeligste azurblå. Liker å sole oss comfy, derfor betaler vi for solseng + evt parasoll på privatstrand. Prisene på betalstrender varierer nesten med 50%, så det kan lønne seg å sjekke litt første dagen.. Til gjengjeld får du tilgang til bedre toaletter og dusjer/ omkledningsrom, og sikkerheten mot tyver er noen hakk bedre enn på offentlige strender. Masse god mat, og prisnivå er hva du selv gjør det til, pasta/ pizza/ blåskjell fra 10-15 euro og opp til 'hinsides'. Har bare vært der sommertid, men husker jeg leste en artikkel hvor det var folk som bada helt frem til desember (tror nok ikke det er for alle oss gjennomsnittlige frysepinner) men det tyder på at Nice pga beliggenheten har behagelige badetemperaturer lenge ;)  

16 euro pr stykk på strandklubbene var det billigste vi fant. Da kunne vi IKKE ha med eller kjøpe verken drikke eller mat utenfra. Alt måtte kjøpes i klubben.  Rå burger kostet ca 20 euro, vann 70 kr. 

Skrevet
6 timer siden, Mystix skrev:

16 euro pr stykk på strandklubbene var det billigste vi fant. Da kunne vi IKKE ha med eller kjøpe verken drikke eller mat utenfra. Alt måtte kjøpes i klubben.  Rå burger kostet ca 20 euro, vann 70 kr. 

Beklager, jeg ser at hva jeg skrev kunne misforstås :) Å kjøpe mat på betalstrand koster selvfølgelig skjorta, lunsjen inntas mye bedre og rimeligere over gata og opp i byen. Senga beholder du jo uansett ut dagen såfremt du lar bok og håndkle ligge igjen. Vannflaske tolereres, men mat og drikke utover det er forståelig nok ikke tillatt medbragt, siden de selger mat der.. Har aldri betalt 70 kr for vann eller spist rå burger i Nice jeg, så prisnivå og kvalitet er som andre steder: hva du gjør det til ;)

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2017 den 14.16, MLy92 skrev:

Noen som har erfaringer fra stedet? 

Hvordan er temperaturen der i sep/okt? 

Kjempe fint😊 God og rimelig mat. God vin. Spennende gamleby. Kort togtur til villefrance eller Monaco😊☀️

Anonymkode: f4a43...d44

AnonymBruker
Skrevet
På 4.7.2017 den 13.17, gustav skrev:

5 min med tog mot Monaco og du kan hoppe av på Villefrance tror jeg det heter. Liten by med fantastisk strand. Stranda i Nice er ikke noe særlig å ligge på. 

AnonymBruker
Skrevet

Min anbefaling er å heller ta ferien i en av de små idylliske småbyene i nærheten av Nice. Vi har hus i en liten koslig by kun 10 min unna bråket og ståket i nice. 

Ellers er det nydelig mat og deilig vær. Vi giftet oss i der nede i slutten av august,  og da var det 29 grader. I oktober er faren for regn større

Anonymkode: 0d9ac...2ae

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempe fint😊 God og rimelig mat. God vin. Spennende gamleby. Kort togtur til villefrance eller Monaco😊☀️

Er det dyrt med tog?

Anonymkode: 58b84...2b6

AnonymBruker
Skrevet

Koster det penger å vær på den store stranden i Nice?

Anonymkode: 58b84...2b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...