AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Kjører Netflix via Samsung smart hub. TV er koblet til via kabel med 75 mbit linje. Alltid vært god kvalitet og rask lasting, men de siste dagene skaleres stadig bildet ned og blir kornete. Altså flere ganger i løpet av en TV serie-episode. Er det flere som opplever det samme? Jeg har som sagt mer enn god nok linje. Allikevel forunderlig når jeg går på innstillinger på netflix får jeg at Netflix laster ned med 34 mbit. Dette er jo under halvparten av linjen. Byttet om til trådløs for å sammenligne og da lastet den ned på 19!!! Koblet til pc med nettverkskabel og sjekket med speedometer og den laster ved rundt 75 som det jeg betaler for. Så nå skjønner jeg lite. Anonymkode: 4fc3b...966
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Har akkurat løst samme problem. Under "Innstillinger for avspilling" valgte jeg Høy, istedet for Auto. Håper det hjelper! Anonymkode: b4ad5...7f9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har akkurat løst samme problem. Under "Innstillinger for avspilling" valgte jeg Høy, istedet for Auto. Håper det hjelper! Anonymkode: b4ad5...7f9 Takk for tips. Da sjekker jeg det😄 Anonymkode: 4fc3b...966
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har akkurat løst samme problem. Under "Innstillinger for avspilling" valgte jeg Høy, istedet for Auto. Håper det hjelper! Anonymkode: b4ad5...7f9 Den innstillingen eksisterer ikke på Samsung appen. Ble ikke klokere. Får se om jeg får somlet meg til å ringe kundestøtte. Det aner meg at det kan være selve appen. Nrk appen på Samsung TV har jeg gitt opp. Heldigvis har jeg NRK app via get, men elendig at Samsung ikke kan forbedre appene sine... Anonymkode: 4fc3b...966
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #5 Skrevet 2. juli 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den innstillingen eksisterer ikke på Samsung appen. Anonymkode: 4fc3b...966 Jeg logget meg på netflix-kontoen min på pc, og fant innstillingen der. Anonymkode: b4ad5...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #6 Skrevet 2. juli 2017 Bildet ble i alle fall bedre! Takk for tipset 😄 så får vi se om det blir mer stabilt nå Men ved å sjekke hastigheten på nettverket kommer det fremdeles kun 34 mbit men det er jo mer enn nok så lenge det ikke er noe annet som tuller det til. Anonymkode: 4fc3b...966
Gjest Winza Skrevet 3. juli 2017 #7 Skrevet 3. juli 2017 Opplever dette selv, etter noen minutter blir det blurry, fryktelig irriterendes Hadde forventet bedre av Netflix
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #8 Skrevet 3. juli 2017 3 timer siden, Winza/Jacklost skrev: Opplever dette selv, etter noen minutter blir det blurry, fryktelig irriterendes Hadde forventet bedre av Netflix I går kveld var det skikkelig ille igjen og i dag bedre. Fryktelig ustabilt! har egentlig alltid vært fornøyd med Netflix sin løsning kontra f eks hbo, men noe er endret. Skuffende Anonymkode: 4fc3b...966
Gjest Winza Skrevet 3. juli 2017 #9 Skrevet 3. juli 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: I går kveld var det skikkelig ille igjen og i dag bedre. Fryktelig ustabilt! har egentlig alltid vært fornøyd med Netflix sin løsning kontra f eks hbo, men noe er endret. Skuffende Anonymkode: 4fc3b...966 Jeg som nettopp startet å skulle se The 100. Blir mer som 100 MB i timen..
EnLøk Skrevet 3. juli 2017 #10 Skrevet 3. juli 2017 Jeg hadde samme problem i to forskjellige leiligheter. I begge hadde jeg Get.. Problemet begge steder var at de hadde solgt høye hastigheter til flere beboere, men ikke hadde nok kapasitet i "hoved boksen" i borettslaget.... alt går gjennom denne før det går videre. NB: de har fikset det i min nåværende leilighet. Du kan teste ved å gjøre følgende: Åpne start menyen og søk opp programmet cmd. Start programmet og skriv inn: ping 8.8.8.8 -t Resultatet bør være "time=60ms" eller mindre tall. La den stå å kjøre mens du ser på Netflix. Hvis tallene er går mye opp og ned (+-100) så kan det tyde på at du ikke får hastigheten du betaler for.
Gjest Winza Skrevet 3. juli 2017 #11 Skrevet 3. juli 2017 7 minutter siden, EnLøk skrev: Jeg hadde samme problem i to forskjellige leiligheter. I begge hadde jeg Get.. Problemet begge steder var at de hadde solgt høye hastigheter til flere beboere, men ikke hadde nok kapasitet i "hoved boksen" i borettslaget.... alt går gjennom denne før det går videre. NB: de har fikset det i min nåværende leilighet. Du kan teste ved å gjøre følgende: Åpne start menyen og søk opp programmet cmd. Start programmet og skriv inn: ping 8.8.8.8 -t Resultatet bør være "time=60ms" eller mindre tall. La den stå å kjøre mens du ser på Netflix. Hvis tallene er går mye opp og ned (+-100) så kan det tyde på at du ikke får hastigheten du betaler for. Hjelper ikke på smart TV /:
EnLøk Skrevet 3. juli 2017 #12 Skrevet 3. juli 2017 Akkurat nå, Winza/Jacklost skrev: Hjelper ikke på smart TV /: Nei jeg skjønner at det ikke går på en TV.. tenkte å slenge inn mine "to cent" siden jeg selv slet i 2 måneder med å finne ut av og så få fikset problemet. 1
Gjest Winza Skrevet 3. juli 2017 #13 Skrevet 3. juli 2017 Rart da, min forbindelse har ikke endret seg nylig men dette startet først en uke siden
EnLøk Skrevet 3. juli 2017 #14 Skrevet 3. juli 2017 Det samme skjedde for meg i den første leiligheten. Da var det naboen som hadde kjøpt en 150mbit linje..
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #15 Skrevet 3. juli 2017 57 minutter siden, EnLøk skrev: Nei jeg skjønner at det ikke går på en TV.. tenkte å slenge inn mine "to cent" siden jeg selv slet i 2 måneder med å finne ut av og så få fikset problemet. Takk for tipset men som du ser av HI så har jeg sjekket at jeg får det jeg betaler for gjennom et nettbasert speedometer. Allikevel laster smart TV ned på halv kapasitet når jeg kjører nettverkstesten på netflix. Anonymkode: 4fc3b...966
EnLøk Skrevet 3. juli 2017 #16 Skrevet 3. juli 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tipset men som du ser av HI så har jeg sjekket at jeg får det jeg betaler for gjennom et nettbasert speedometer. Allikevel laster smart TV ned på halv kapasitet når jeg kjører nettverkstesten på netflix. Anonymkode: 4fc3b...966 Anbefaler å teste uansett. Slike feil kan komme og gå. Jeg fikk også opp 100% av hastighet jeg betalte for. For å ta det veldig kort så "kom ikke internett gjennom" (altså nettet datt ut) i ca 10 til 100 milli-sekunder av gangen. Med tilfeldige mellomrom. Hastigheten er på maks, men fungerer bare 99% av tiden. Netflix kan tolke det som står linjen din ikke tåler hastigheten og sette ned kvaliteten. NB: alt dette er kun noe jeg har opplevd selv og tenger absolutt ikke være det samme som du opplever. Men jeg fant roten til problemet mitt slik.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #17 Skrevet 3. juli 2017 1 time siden, EnLøk skrev: Anbefaler å teste uansett. Slike feil kan komme og gå. Jeg fikk også opp 100% av hastighet jeg betalte for. For å ta det veldig kort så "kom ikke internett gjennom" (altså nettet datt ut) i ca 10 til 100 milli-sekunder av gangen. Med tilfeldige mellomrom. Hastigheten er på maks, men fungerer bare 99% av tiden. Netflix kan tolke det som står linjen din ikke tåler hastigheten og sette ned kvaliteten. NB: alt dette er kun noe jeg har opplevd selv og tenger absolutt ikke være det samme som du opplever. Men jeg fant roten til problemet mitt slik. Ja tenkte på det etter du skrev det. Og det kan faktisk være ettersom testen i netflix feiler innimellom. Jeg tror jeg skal sende en henvendelse til get like så godt... Anonymkode: 4fc3b...966
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå