Gjest Mariachi Skrevet 4. juli 2017 #61 Skrevet 4. juli 2017 På 7/2/2017 den 16.56, Testosteron skrev: Trådstarter skriver at han hadde lyst til å ha sex med henne; "Det var jo litt av grunnen til at vi ikke sov på samme rum pga at ikke lysten skal ta oss til å gjøre noe dumt." Han hadde altså lyst til å ha sex med henne, og da hadde ikke jeg anmeldt henne. Hadde det derimot vært en person jeg ikke var seksuelt tiltrukket av, så hadde jeg anmeldt. Så det du sier er at så lenge du er tiltrukket av noen er det greit for deg å bli voldtatt?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #62 Skrevet 4. juli 2017 50 minutter siden, kattepusen skrev: Så feil kan man ta. Hvorfor skulle en kvinne voldta en mann? Kvinner har ingen interesse av det. En isbjørn kan også voldta en hund. Rent teknisk. Men det kommer aldri til å skje. For isbjørnen har ingen interesse av det. Anonymkode: 1e92b...3b8 1
SlemUlv Skrevet 4. juli 2017 #63 Skrevet 4. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle en kvinne voldta en mann? Kvinner har ingen interesse av det. En isbjørn kan også voldta en hund. Rent teknisk. Men det kommer aldri til å skje. For isbjørnen har ingen interesse av det. Anonymkode: 1e92b...3b8 Så du hva som skjedde? Leste du HI i det hele tatt??
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #64 Skrevet 4. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle en kvinne voldta en mann? Kvinner har ingen interesse av det. En isbjørn kan også voldta en hund. Rent teknisk. Men det kommer aldri til å skje. For isbjørnen har ingen interesse av det. Anonymkode: 1e92b...3b8 Um... Anonymkode: 8bd76...9c5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #65 Skrevet 4. juli 2017 På 2.7.2017 den 16.56, Testosteron skrev: Trådstarter skriver at han hadde lyst til å ha sex med henne; "Det var jo litt av grunnen til at vi ikke sov på samme rum pga at ikke lysten skal ta oss til å gjøre noe dumt." Han hadde altså lyst til å ha sex med henne, og da hadde ikke jeg anmeldt henne. Hadde det derimot vært en person jeg ikke var seksuelt tiltrukket av, så hadde jeg anmeldt. Så hvis du var seksuelt tiltrukket av en mann i utgangspunktet, er det fritt frem for ham å voldta deg? Det er jo det du egentlig sier nå. Anonymkode: 295b5...c0a
Testosteron Skrevet 4. juli 2017 #66 Skrevet 4. juli 2017 3 timer siden, Gjest Mariachi skrev: Så det du sier er at så lenge du er tiltrukket av noen er det greit for deg å bli voldtatt? Nei, for det er ikke voldtekt når det ikke brukes vold.
Testosteron Skrevet 4. juli 2017 #67 Skrevet 4. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så hvis du var seksuelt tiltrukket av en mann i utgangspunktet, er det fritt frem for ham å voldta deg? Det er jo det du egentlig sier nå. Anonymkode: 295b5...c0a Nei. Jeg sa at jeg ikke hadde anmeldt henne.
SlemUlv Skrevet 4. juli 2017 #68 Skrevet 4. juli 2017 3 minutter siden, Testosteron skrev: Nei, for det er ikke voldtekt når det ikke brukes vold. https://snl.no/voldtekt Voldtekt er seksuell omgang (kjønnslig omgang eller samleie) fremtvunget ved vold eller ved å fremkalle frykt for liv eller helse; ved å utnytte bevisstløshet eller ved å utnytte en som er ute av stand til å kunne motsette seg handlingen, for eksempel som følge av beruselse eller søvn. Så dette var voldtekt, fordi han VÅKNET av det hun gjorde. Og han hadde sagt at han ikke ville dette. 1
Testosteron Skrevet 4. juli 2017 #69 Skrevet 4. juli 2017 1 minutt siden, kattepusen skrev: https://snl.no/voldtekt Voldtekt er seksuell omgang (kjønnslig omgang eller samleie) fremtvunget ved vold eller ved å fremkalle frykt for liv eller helse; ved å utnytte bevisstløshet eller ved å utnytte en som er ute av stand til å kunne motsette seg handlingen, for eksempel som følge av beruselse eller søvn. Så dette var voldtekt, fordi han VÅKNET av det hun gjorde. Og han hadde sagt at han ikke ville dette. Jeg er ikke enig i den definisjonen, for ved søvn våkner man opp når noen prøver å ha sex med en, og da setter man seg til motverge hvis man ikke vil. Først hvis det blir brukt vold er det tale om en voldtekt.
SlemUlv Skrevet 4. juli 2017 #70 Skrevet 4. juli 2017 Akkurat nå, Testosteron skrev: Jeg er ikke enig i den definisjonen, for ved søvn våkner man opp når noen prøver å ha sex med en, og da setter man seg til motverge hvis man ikke vil. Først hvis det blir brukt vold er det tale om en voldtekt. I mangel på samtykke, er det voldtekt. Og ts hadde sagt at han IKKE ville ha sex, altså var det mangel på samtykke, OG han sov. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #71 Skrevet 4. juli 2017 3 minutter siden, Testosteron skrev: Jeg er ikke enig i den definisjonen, for ved søvn våkner man opp når noen prøver å ha sex med en, og da setter man seg til motverge hvis man ikke vil. Først hvis det blir brukt vold er det tale om en voldtekt. Det du skriver er helt latterlig. Plis ikke snakk om ting du har null peiling eller forståelse for. Anonymkode: 8bd76...9c5
Testosteron Skrevet 4. juli 2017 #72 Skrevet 4. juli 2017 3 minutter siden, kattepusen skrev: I mangel på samtykke, er det voldtekt. Og ts hadde sagt at han IKKE ville ha sex, altså var det mangel på samtykke, OG han sov. Det kommer an på hvor langt hun gikk. Det er forskjell på voldtekt og tafsing.
Testosteron Skrevet 4. juli 2017 #73 Skrevet 4. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du skriver er helt latterlig. Anonymkode: 8bd76...9c5 Tydeligvis ikke mer latterlig enn at du måtte kommentere det
SlemUlv Skrevet 4. juli 2017 #74 Skrevet 4. juli 2017 På 7/2/2017 den 12.29, AnonymBruker skrev: Men på natten voknet jeg til at ho runket og sugde meg..! Anonymkode: 8a202...16a Hun sugde... så alt for langt, uten samtykke (faktisk hadde han sagt at han IKKE ville), og begynte mens han sov... så, om vi følger den FAKTISKE definisjonen, er han blitt voldtatt, akkurat som han anmeldte henne for. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #75 Skrevet 4. juli 2017 1 time siden, Testosteron skrev: Jeg er ikke enig i den definisjonen, for ved søvn våkner man opp når noen prøver å ha sex med en, og da setter man seg til motverge hvis man ikke vil. Først hvis det blir brukt vold er det tale om en voldtekt. Her er det ikke så viktig hva du er enig i. Jeg er uenig i promillereglene, og synes fint jeg kan kjøre hjem etter ti pils, men tror du det holder i retten? Prøv å bytte brukernavn fra testosteron til intelligens, og se om det hjelper på forståelsen av Norges lover. Anonymkode: 7ca95...95f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #76 Skrevet 4. juli 2017 Så hva skjedde egentlig? Blir hun sikta? At hun har forstått alvoret sier ikke meg en dritt. Dama må i fengsel som mennene som må i fengsel. Det hjelper ikke å drepe noen og forstå alvoret etterpå. Her må ts forklare. Anonymkode: 4dcbe...426 1
SlemUlv Skrevet 4. juli 2017 #77 Skrevet 4. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hva skjedde egentlig? Blir hun sikta? At hun har forstått alvoret sier ikke meg en dritt. Dama må i fengsel som mennene som må i fengsel. Det hjelper ikke å drepe noen og forstå alvoret etterpå. Her må ts forklare. Anonymkode: 4dcbe...426 Tviler vel på at det er kommet en dom enda.
Testosteron Skrevet 4. juli 2017 #78 Skrevet 4. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det ikke så viktig hva du er enig i. Jeg er uenig i promillereglene, og synes fint jeg kan kjøre hjem etter ti pils, men tror du det holder i retten? Prøv å bytte brukernavn fra testosteron til intelligens, og se om det hjelper på forståelsen av Norges lover. Anonymkode: 7ca95...95f Denne trådens tema er ikke om handlingen var en voldtekt, men om man ville ha valgt å anmelde det som skjedde.
sol87 Skrevet 4. juli 2017 #79 Skrevet 4. juli 2017 På 7/2/2017 den 12.29, AnonymBruker skrev: Jeg er en kristen mann i slutten av 20 årene som har møtt ei søt og snill jente "trodde jeg". Vi har hatt flere dater tidligere kun på dagen, men denne gangen ville vi være hos hverandre enda lenger så jeg skulle overnatte hos ho for å få bedre tid sammen. Men iogmed jeg er en kristen mann så vil jeg ikke ha sex før jeg vet helt sikkert at det er ho jeg skal ha og vi skal gifte oss. Er ikke helt ekstrem med at jeg ikke skal ha sex før ekteskap men ikke sex før vi har bestemt dato for bryllup. Vi hadde det kjempekoselig sammen på dagen og kvelden før vi la oss for natten. Jeg skulle sove på gjesterommet og ho på sitt soverom. Ho viste hvilke meninger jeg har i og rundt sex og ho sa ho synes det var bra, så jeg trodde virkelig ho skulle respektere det! Men på natten voknet jeg til at ho runket og sugde meg..! Jeg ble helt i sjokk og ble både sint og utrolig skuffet og lei meg 😭 Trodde aldri ho kunne få seg til å gjøre noe sånt! Det var jo litt av grunnen til at vi ikke sov på samme rum pga at ikke lysten skal ta oss til å gjøre noe dumt. Nå sliter jeg litt i å bestemme meg for om jeg skal anmelde ho for voldtekt eller ikke. Jeg er hvertfall helt og holdent ferdig med ho etter dette. Men ja, jeg tar litt av skylden selv for at jeg i det heletatt overnattet i hennes hus tross vi hadde forskjellige rum. Det er jo klart at ulåste dører ikke er et stort hinder har jeg tenkt på i ettertid. Men får meg ikke til å bestemme meg for om jeg skal anmelde dette eller ikke. Det er jo tydelig og klart en voldtekt, men jeg som mann blir nok ikke trodd av politiet om jeg evnt anmelder.. hennes forklaring veier nok mer enn meg som mann desverre. Beklager et langt og muligens rotete innlegg, men håper noen tok seg tid til å lese gi tips om hva jeg bør gjøre med dette. Anonymkode: 8a202...16a Huff, så trist! De man er blitt glad i, er jo de man tror at man kan stole på. Selvfølgelig bør du anmelde dette. Du har ikke skyld i dette selv. Som du sier, visste hun hva du stod for og hva du mente. Likevel gjorde hun dette.
Gjest HarryDotter Skrevet 5. juli 2017 #80 Skrevet 5. juli 2017 2 timer siden, Testosteron skrev: Denne trådens tema er ikke om handlingen var en voldtekt, men om man ville ha valgt å anmelde det som skjedde. Ikke så greit å diskutere når de man diskuterer med ikke klarer å lese hva du faktisk skriver? Men her er vi på KG Selvsagt var det hun gjorde mot TS teknisk sett voldtekt. Men selv voldtekter er situasjonsbasert, er de ikke? Er det ingen forskjell på følsen man sitter igjen med etter en overfallsvoldtekt, kontra å våkne opp til at en kvinne man liker godt, tråkket over en intimgrense og tafset/sugde? Personlig må jeg være ærlig å si at i førstnevnte situasjon ville nok traumefaktoren hos meg være 100x sterkere enn sistnevnte. Men det er nok bare meg. Her må jo hver enkelt føle sitt behov og ta hensyn til sitt. Om TS ønsker det har han loven i ryggen til det fulle. Her kan han anmelde så det suser om han ønsker. Og om TS anmelder vil jeg støtte han 100% i det. Absolutt ingen baktanker med det. Men jeg er også enig med deg testosteron, i spørsmålet om man må anmelde. Det spørsmålet er individuellt. Personlig ville jeg heller aldri anmeldt i akkurat denne situasjonen. Har selv snakket med en tidligere kvinnelig kollega som opplevde brutal voldtekt. Hun kom seg raskt videre uten traume sa hun. "Det var skrekkelig ubehagelig, men jeg beholdt jo helsen og fikk ingen varige skader, så jeg orket ikke dvele ved det som skjedde. Livet går videre. Jeg tok tak i hendelsen og fikk lagt det bak meg" Tro det eller ei, men slik tenker altså noen offre selv, rundt en slik grusom hendelse. Psyken avgjør. Skal innrømme at jeg ble litt forskrekket da hun sa det, men det fikk meg til å tenke over grader av voldtekt og senskader man kan få av slikt. Ingen situasjoner er like. Jeg har full forståelse for de som får traumer av slikt, men jeg respekterer også de som har opplevd voldtekt og som mener man skal la være å anmelde, av diverse hensyn. Dette er det rett og slett ingen fasit på. Om JEG (merk: Ikke alle dere andre kvinner og menn på KG) var i din situasjon TS, ville jeg ikke anmeldt. Og det kun på bakgrunn av MIN EGEN tanke og følse rundt det at en person man vet godt hvem er, en man vet ikke ville skade meg for livet og en man liker veldig godt, hadde gått langt over streken slik du opplevde Ts. Fryktelig ubehagelig ja, men i en makan situasjon?...nei jeg ville ikke anmeldt. Om et villt fremmed menneske plutselig angrep og holdt meg hardt nede i en bakgate, eller brutalt voldtok meg mens jeg, ville situasjonen vært en helt annen for min del. Men det koker ned til hva DU føler ts. Dersom du føler deg ødelagt og brutt ned av hendelsen og at dette virkelig gikk hardt innpå deg, så anmeld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå