Gå til innhold

Ble voldtatt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kristen mann i slutten av 20 årene som har møtt ei søt og snill jente "trodde jeg". Vi har hatt flere dater tidligere kun på dagen, men denne gangen ville vi være hos hverandre enda lenger så jeg skulle overnatte hos ho for å få bedre tid sammen. Men iogmed jeg er en kristen mann så vil jeg ikke ha sex før jeg vet helt sikkert at det er ho jeg skal ha og vi skal gifte oss. Er ikke helt ekstrem med at jeg ikke skal ha sex før ekteskap men ikke sex før vi har bestemt dato for bryllup. Vi hadde det kjempekoselig sammen på dagen og kvelden før vi la oss for natten. Jeg skulle sove på gjesterommet og ho på sitt soverom. Ho viste hvilke meninger jeg har i og rundt sex og ho sa ho synes det var bra, så jeg trodde virkelig ho skulle respektere det! Men på natten voknet jeg til at ho runket og sugde meg..! Jeg ble helt i sjokk og ble både sint og utrolig skuffet og lei meg 😭 Trodde aldri ho kunne få seg til å gjøre noe sånt! Det var jo litt av grunnen til at vi ikke sov på samme rum pga at ikke lysten skal ta oss til å gjøre noe dumt. 

Nå sliter jeg litt i å bestemme meg for om jeg skal anmelde ho for voldtekt eller ikke. Jeg er hvertfall helt og holdent ferdig med ho etter dette. Men ja, jeg tar litt av skylden selv for at jeg i det heletatt overnattet i hennes hus tross vi hadde forskjellige rum. Det er jo klart at ulåste dører ikke er et stort hinder har jeg tenkt på i ettertid. 

Men får meg ikke til å bestemme meg for om jeg skal anmelde dette eller ikke. Det er jo tydelig og klart en voldtekt, men jeg som mann blir nok ikke trodd av politiet om jeg evnt anmelder.. hennes forklaring veier nok mer enn meg som mann desverre. 

Beklager et langt og muligens rotete innlegg, men håper noen tok seg tid til å lese gi tips om hva jeg bør gjøre med dette.

Anonymkode: 8a202...16a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er et stort overgrep. Jeg hadde faktisk anmeldt det, det er på tide at kvinner lærer at de ikke bare kan gjøre som de vil. Klarer hu ikke å styre seg så får hu heller få en lærepenge. 

Å ja, jeg er kvinne selv. Jeg mener virkelig at mange kvinner må skjerpe seg og ikke gjøre som de vil 

Anonymkode: 3fa95...525

• Liker 28
Skrevet

Selvsagt skal du anmelde henne, du var offer for et overgrep.

Det er aldri lov å ha sex med noen som sover, uansett hva situasjonen er. Du var ute av stand til å motsette deg handlingen (du sov) og da er det automatisk voldtekt.

Det er helt vanlig å føle skyld ved seksuelle overgrep, men det betyr ikke at det er din skyld. Å sove i samme hus som noen gir ikke samtykke til å ha sex. Ei heller gir en åpen dør noen andre rett til å ha sex med deg.

Det er vanskelig å bevise voldtekt uansett hvilket kjønn, men det er viktig å anmelde fort. Det er ikke sikkert akkurat din sak fører fram, men dette vil bli loggført og dersom hun forgriper seg på andre vil det bli tatt hensyn til. Det kan også virke avskrekkende for henne bare å bli anmeldt. Vanligvis når noen blir dømt sier de noe idiotisk i avhør eller i retten, så det kan hende hun blir dømt og du får erstatting.

I det minste bør du skrive ned hele hendelsesforløpet og sende det til deg selv eller noen andre på epost (for å få en datoverifisert versjon av hendelsesforløpet). Jeg vil anbefale å anmelde fort dersom du ønsker å anmelde. Husk at seksualforgripere ofte forgriper seg på mange offer, det kan være andre offer som kommer fram dersom du anmelder, og det kan hende andre offer allerede har anmeld. Da kan din anmeldelse bidra til å bygge en sterkere sak.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke ta eller føle noe skyld, fordi du har ingen skyld i dette. Jeg mener du burde anmelde og ta det derfra. Håper det går bra med deg videre.

Anonymkode: 8a199...a5d

• Liker 11
Skrevet

Anmeld. Det er utvilsomt overgrep, og det er ikke noe mer greit fordi hun er kvinne og du er mann enn det ville vært om det var omvendt. Om anmeldelsen ikke skulle lede frem så kan det likevel hende hun lærer en ting eller tre om hvordan man oppfører seg mot andre i prosessen. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Å bli vekket opp av at noen har sex med en, er utrolig vemmelig. Har opplevd det i forhold tidligere, og til og med da, syntes jeg det var et forferdelig overtramp.

synes helt klart du skal anmelde. Du har ikke samtykket, og hun forgrep seg på deg, mens du var ute av stand til å motsette deg ondskapen hennes.

om flere anmelder, kan det være at hun blir felt senere. Enig med amativeReflection over

Anonymkode: 59bcd...d9f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtten alle sammen, tror jeg drar og anmelder imorgen.

• Liker 10
Skrevet

Anmeld! Dette er overgrep, og bør ikke få lov å gå uanmeldt. 
Om du ikke blir trodd av politiet, så bør du sette advokat på saken. 
jeg er nysgjerrig på hva hennes side av saken er, siden du tror hennes versjon vil bli mer trodd.. 

"Jo du ser det, at jeg hadde så lyst å glede ham. Og vi vet jo alle at alle menn VIL ha sex, selv om de ikke sier det. Så jeg runket ham jeg, og var sikker på at han ville bli glad. Tror du ikke innerst inne han ble det?" :P

• Liker 3
Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

Trist å lese at du er blitt utsatt for dette, ts. For et grusomt kvinnemenneske! Håper at det går bra med deg etter forholdene. 

Er enig med de andre her dersom du vil anmelde kan du gjøre det. 

Endret av Snuppi
  • Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Voldtekt bør anmeldes. Om det er menn eller kvinner som blir utsatt for det! Så du bør anmelde. Du har ingen skyld i dette! 

AnonymBruker
Skrevet

:overrasket: Hvorfor i alle dager tenkte hun at dette var en ok oppførsel? Nei, anmeld med en gang, ring gjerne Dixi om du trenger noen å snakke med og kanskje noen kan bli med deg til politistasjonen? :klem: til deg TS. 

Anonymkode: 4b1e1...ef2

• Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes også du bør anmelde dette overgrepet. Jeg håper at du ved å anmelde får plassert skyld for overgrepet, men jeg frykter at det ikke blir noen sak da samfunnets holdning til voldtatte menn er en skam.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtten alle sammen, tror jeg drar og anmelder imorgen.

Selvfølgelig skal du det. :hug:

Anonymkode: d5fc7...5e7

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg synes også du bør anmelde dette overgrepet. Jeg håper at du ved å anmelde får plassert skyld for overgrepet, men jeg frykter at det ikke blir noen sak da samfunnets holdning til voldtatte menn er en skam.

Mulig du er inne på noe,men jeg tror faktisk de aller fleste har sympati og forståelse også overfor menn som blir utsatt! Det føles ikke bedre for dem. Politiet gjør nok jobben sin her. Så får håpe det går hans vei. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også du skal anmelde. Dette var et soleklart overgrep, du kunne ikke vært tydeligere mht et nei. 

Jeg lurer i tillegg veldig på: Snakket du med henne om det etterpå? Sa du at hun hadde krenket deg og dine grenser, eller spurte du henne hvorfor hun ikke respektere det du hadde sagt? Var hun lei seg, sa hun unnskyld? Du behøver selvsagt ikke svare på dette.

Jeg bare undres hva hun tenkte på og om hun skjønte hva hun hadde gjort eller bare fjaset det bort, og forventet at dere skulle fortsette datingen...eller om hun kan ha lært av dette. 

(er kvinne selv)

Anonymkode: 249a3...892

Skrevet

Jeg hadde ikke anmeldt noen som jeg hadde lyst på, som tok initiativ til sex med meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med de andre: anmeld. 

Men hvor lenge er dette siden? Har du dusjet? Har du vasket eventuelt undertøy og pysj? Hvis ikke, IKKE gjør det! 

Dersom det er relativt kort tid siden, bør du vurdere å anmelde i dag og ikke vente til i morgen. Bevisene forringes fort. 

Og du, ikke slett skriftlig kommunikasjon dere imellom. Spesielt ikke dersom du har noe angående ditt ønske om å vente. 

Og sist men ikke minst: finn noen å  snakke med. Kjenner du noen du stoler på er det flott, hvis ikke bør du vurdere å kontakte fastlege, Dixi, et støttesenter mot incest eller hva som helst. IKKE gå og bær på dette alene; da kommer det til å spise deg opp innenfra. 

Anonymkode: 0cd16...d44

Skrevet (endret)
2 timer siden, Testosteron skrev:

Jeg hadde ikke anmeldt noen som jeg hadde lyst på, som tok initiativ til sex med meg. 

Hva har dette med noe som helst å gjøre? Ingen spurte deg om du ville dette og det er heller ikke sammenlignbart med TS sin opplevelse.

Endret av LoneWolf
  • Liker 11
Skrevet
2 timer siden, Testosteron skrev:

Dette er bare tull, alle overgrep og voldtekter skal bli anmeldt. 

Selvfølgelig skal du anmelde dette, dette er absolutt ikke greit. Hvis du sliter med det og føler veldig på det, ville jeg fått tak i en psykolog. Lykke til!

Skrevet
2 minutter siden, LoneWolf skrev:

Hva har dette med noe som helst å gjøre? Ingen spurte deg om du ville dette og det er heller ikke sammenlignbart med TS sin opplevelse.

Trådstarter skriver at han hadde lyst til å ha sex med henne; "Det var jo litt av grunnen til at vi ikke sov på samme rum pga at ikke lysten skal ta oss til å gjøre noe dumt."

Han hadde altså lyst til å ha sex med henne, og da hadde ikke jeg anmeldt henne. Hadde det derimot vært en person jeg ikke var seksuelt tiltrukket av, så hadde jeg anmeldt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...