AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Inspirert av tråden om AAP og utdannelse. Jeg kjenner et par stykker nå som studerer fulltid mens de mottar uføretrygd. For meg fremstår dette som mye mer urettferdig enn støtte til utdanning/omskolering via AAP. Det virker som det ikke er noen føringer på hva som er lov/ikke lov mtp studier. Sånn jeg har skjønt det kan disse jeg kjenner som utdanner seg mens de mottar uførepensjon også gå ut i jobb samtidig som de mottar uføretrygd når de er ferdigutdannet. Er det særlig rettferdig da? Hvor ufør er man når man evner å studere fulltid? Anonymkode: b525e...8b1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Hva mener du forskjellen på å studere under AAP og under uføretrygd er i praksis? Og jo, det finnes mye regler angående studier under både AAP og uføretrygd. Det skal mye til å få det godkjent, og det er ofte med en rekke regler og forbehold, spesielt dersom man er ufør. Og ja, de kan beholde trygda mens de jobber etter endt utdannelse dersom de tjener under ca 30 000 i året. Er det virkelig noe å være sjalu på? Personlig synes jeg det er flott at folk prøver å skape seg en mulighet til å komme seg ut i jobb igjen. Anonymkode: 7a90d...a7e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå