AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Jeg skal etterhvert bytte kjøkken og pusse opp helt på kjøkkenet. Bytte gulv, vegger og ny dør der også. Sitter og kikker på forskjellige kjøkken, og så langt vet jeg bare en ting; det skal være hvitt. Det skal også være av en type "all round" kjøkken, som "alle" kan like greit, i tilfelle jeg en vakker dag skal selge her. Jeg tror jeg liker f.eks. dette. Andres meninger? Noe annet å anbefale f.eks. fra Ikea eller andre leverandører? Jeg ser selvsagt at hvite høyglans kjøkken uten grep på skuffene (sånn helt flate og uten synlige håndtak) virker å være det helt store nå. Veldig poppis. Men jeg klarer ikke helt å se for meg hvit høyglans i praksis... det må da bli fullt av flekker, fett, og fingermerker overalt? Må vaskes hele tiden og nærmest poleres? Noen med erfaring som kan fortelle litt om den typen kjøkken i bruk? Anonymkode: 2b7a3...ce8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Vi har hvit høyglans på bad og vaskerom. Veldig praktisk. Kjøpt på IKEA. Kjøkken er vanlig, og der må jeg vaske/tørke av mye. Bruker mere tid til å få vekk flekket også. Vaskerommet blir mye brukt. Eks til hobbybruk, bruker en del av skapene der, vasker oss der etter skittenarbeide. Eks fra garasje ,bod og hobby. Badet er nok brukt som hos de fleste. På høyglansskapene så fester ikke ting seg så lett. Bare å dra en klut over. Jeg er veldig fornøyd. Ville valgt kjøkken med håndtak på skuffer. Her blir skiftet kjøkken i løpet av året,men syns det er vanskelig å velge. Det skal være praktisk, klassisk så det ikke er "ut" om 5 år. Folk har en tendens til å velge det som er i nå. Jeg vet bare at det skal være høyglans Anonymkode: 6032b...fdb
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 Vi har kjøkken i hvit høyglans. Selv om flekker kanskje synes fortere siden kjøkkenet er hvitt, er det utrolig enkelt å holde rent. Sveiper bare over med mikrofiber og ferdig med det. Det eneste jeg aldri vil ha igjen er kjøkken med profilerte fronter eller glassruter i overskap. Da skal du være glad i vaske altså. Anonymkode: aca15...6df 1
Nuttery Skrevet 14. juli 2017 #4 Skrevet 14. juli 2017 Vi har også kjøkken i hvit høyglans. Hadde aldri valgt det selv, det var slik da vi flyttet inn. Mye flekker fra det ene og andre (mat, fettflekker fra hender, fett fra ovnen etc). Prøver å holde det rent, men det er vanskelig og krever mye. Heldigvis er lyset fra vinduet på kjøkkenet vårt slik at du ikke ser flekkene noe særlig, utenom en time eller to om dagen
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #5 Skrevet 14. juli 2017 Jeg kjøpte nytt kjøkken i fjor, og valgte likt det du har linket til ts, bare andre håndtak. Jeg er superfornøyd, pent og klassisk. Jeg ville ikke hatt høyglans, jeg synes det er så mye penere med type liknende klassiske kjøkken som du linket til. Anonymkode: bba54...bbb
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 Høyglans er ikke trenden akkurat nå. Velg det du liker. Men hvit matt er mer riktig om du er opptatt av hva som er 'in'. Folien til Ikea er svært dårlig. Velg helst lakkerte fronter. Anonymkode: bff52...cd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå