AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Skrevet 1. juli 2017 Jeg er en ung jente som er på utkikk etter en leilighet med delvis god standard. Prøblemet er bare at jeg har en snill, liten hund som aldri har gjort noe skade her vi bor nå. I det området jeg trenger bolig fra august er det kun en leilighet ute til leie. Den koster 11000 i måneden, noe jeg som student ikke har råd til. Hva er grunnen til at folk ikke vil ha dyr i leilighetene de leier ut? Jeg forstår at man kanskje ikke vil ha store rottweilere om de skraper opp gulvet osv.. Var så heldig å ha en leilighet før hvor jeg fikk smisket meg til å ha hund, og huseier var storfornøyd med både meg og "vesla". Han solgte huset og da måtte jeg flytte Anonymkode: 2bc3c...ce1
Gjest NotNaomi Skrevet 1. juli 2017 #2 Skrevet 1. juli 2017 Kan være flere grunner. Dårlige erfaringer med gjøing osv. Ikke alle oppdrar hundene sine godt nok pluss allergi osv. Men det fins de som leier ut til folk med dyr altså. Sett inn annonse selv med litt info under "ønskes leid". Da kan du få napp.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #3 Skrevet 1. juli 2017 De fleste vil ikke ha dyr fordi de da i ettertid får boligen full av allergener slik at allergikere ikke kan bod der, fordi hunder kan gjøre fra seg inne og ødelegge, hunder bjeffer og ellers kan øke slitasjen på boligen. Å leie ut til folk med dyr er ofte verre enn å leie ut til folk med flere barn. En ting er at man ikke vet hvem man får i hus av leieboere men når de da i tillegg skal ha et dyr med seg, så blir ting enda mer usikkert. Når du er student, skal dyret da være hjemme alene mens du er på skolen? Anonymkode: 7f393...657 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Om du har en voksen hund som oppfører seg, og god referanse fra de du leide hos hjelper det mye Det med allergier er som regel en dårlig unnskyldning fordi de fleste bryr seg ikke om det, men om dyr som har uhell inne + bråk + kloremerker. Anonymkode: ebe54...a5d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #5 Skrevet 2. juli 2017 Jeg har hatt hund selv. Aldri får noen leie med hund eller katt. Uhell kan skje. Uansett, etter tid vil det lukte hund. Blir noe ødelagt, så har du som student ikke råd til å ta skaden. Hvem skal da betale? En bekjent leide ut til noen som har hund. Også liten hund. Den fikk laget riper i parketten. Parketten var ikke i markedet lengre. Hvor mye tror du det kostet huseier? Leietaker hadde ikke råd. Så hadde den skrapet opp utgangsdør. Vet du hvor mye den døren kostet som ny? Jeg skjønner godt at de ikke vil ha folk med dyr Anonymkode: c65a8...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #6 Skrevet 2. juli 2017 Jeg har hatt denne hunden i 7 år og både parketten Og laminatgulv gulvet hos oss er like fint. Ikke en entreer ripe, ikke skarpere dører osv. Hunden er vant til å være hjemme fra 7-15 eller fra 15-24 pga jeg jobber turnus. Jeg har absolutt råd til å dekke evt. Skader om hun skulle ødelagt noe. Jeg har hatt fast jobb (25%) ved siden av studiene og jobbet to år som ferdig utdannet i over 100% stilling. Nå skal jeg videreutdanne meg og jobbe litt på siden i helger osv. Anonymkode: 2bc3c...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #7 Skrevet 2. juli 2017 Jeg ville satt inn annonse på finn.no under ønskes leid Anonymkode: 53d82...fa9
Gjest chiki Skrevet 5. juli 2017 #8 Skrevet 5. juli 2017 Håper du finner leilighet!:) sett inn annonse i avisen eller finn, skriv du har referane. vi fikk nei på noen leiligheter fordi vi hadde en dverghamster i bur da vi var studenter😅
Perle Skrevet 5. juli 2017 #9 Skrevet 5. juli 2017 Jeg forstår frustrasjonen din. Har selv miniatyrhunder og de utgjør ingen slitasje på boliging. Har aldri selv vært i samme sko som deg, da jeg alltid har eid, men vil tippe at grunnen til at du stiller bakerst i "køen" på utleiemarkedet rett og slett er fordi det såpass presset, og at eier kan velge og vrake i klientell. Da blir personen uten dyr valgt først utifra "føre var prinsippet". Når mange hører ordet "hund" ser de nok for seg ett stk. 60 kilos siklende dyr, med klor hvis skraper opp dører og parkett og som tygger opp dørkarmene. Mitt råd til deg vil væe å møte opp på visning med hunden utten å nevne den i forhånd. Så de får dannet seg et inntrykk av dere uten å være forutinntatte. Vurderer å leie ut selv, og jeg skjønner problemstillingen til utleier. Ville aldri i livet leid ut til noen med to huskyer, men en ung søt jente med en liten selskapshund hadde jeg gladlig signert med. Håper det ordner seg! 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #10 Skrevet 5. juli 2017 Jeg hadde heller leid ut sokkelen til noen med irsk ulvehund enn til noen med selskapshund. Det blir mer slitasje fra en stor hind enn en liten hund, men det spiller ingen rolle, da alt av ekstra slitasje vil jo hundeeier uansett måtte dekke økonomisk når denne flyttet. Men disse selskapshundene har en lei tendens til å gneldre og bjeffe mye, og den slags støy er jeg ikke interessert i. Katter, kaniner og marsvin hadde vært uaktuelle pga allergener. Nå har det seg slik at jeg har hund selv, og dermed vil jeg allikevel ikke leie ut sokkelen til noen med hund. Anonymkode: f0a08...a4a
Tvist Skrevet 5. juli 2017 #11 Skrevet 5. juli 2017 På 2.7.2017 den 1.22, AnonymBruker skrev: Jeg er en ung jente som er på utkikk etter en leilighet med delvis god standard. Prøblemet er bare at jeg har en snill, liten hund som aldri har gjort noe skade her vi bor nå. I det området jeg trenger bolig fra august er det kun en leilighet ute til leie. Den koster 11000 i måneden, noe jeg som student ikke har råd til. Hva er grunnen til at folk ikke vil ha dyr i leilighetene de leier ut? Jeg forstår at man kanskje ikke vil ha store rottweilere om de skraper opp gulvet osv.. Var så heldig å ha en leilighet før hvor jeg fikk smisket meg til å ha hund, og huseier var storfornøyd med både meg og "vesla". Han solgte huset og da måtte jeg flytte Anonymkode: 2bc3c...ce1 Er det bare en leilighet til leie? Eller en leilighet der det er tillatt med dyr? Ville kontaktet eier, bedt om å komme på visning, og så nevnt at jeg har dyr. Jeg leier med to katter nær Oslo. Har gått greit å finne noe, men det har nok noe med at jeg vil bo litt usentralt pga kattene.
Frk Midnattsol Skrevet 5. juli 2017 #12 Skrevet 5. juli 2017 Hehe, jeg har en sokkelleilighet, og leier kun ut til mennesker med dyr. Skal sies at det er fliser på alle gulv, men det er ikke hovedgrunnen..... Min erfaring er at mennesker med dyr sliter så med å finne bolig, at de er ekstremt opptatt av å få bli boende der... Har hatt 3 leietakere på flere år med utleie, og aldri har leien vært forsinket - ikke en eneste dag!!... Skal sies at jeg bestandig har hatt hund selv, og at jeg vet hvor vanskelig det kan være å få leid. Har faktisk avvist søkere uten dyr, og da synes de at jeg var veldig merkelig 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå