Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har seboreisk eksem og vært til hudlege for dette to ganger dette halvåret. Eksemet er kun i kinnene og noe på haka.
Har fått høre at det ikke anbefales å rense, og at det holder å vaske med vann.Også hvis jeg har på solkrem. 
 På resten av haka og i t-sonen har jeg typisk kombinert hud. Jeg synes det virker veldig uvant å ikke rense huden på kvelden om jeg har hatt på solkrem på dagen. Hva tenker dere? Jeg synes også haken virker litt betent og fuktfattig pga noen hormonelle kviser, og synes nesten den tar til seg mer fukt hvis jeg renser, enn hvis jeg ikke gjør det. Noen som har noen tips?

Anonymkode: eb3ef...fe4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal gjøre som hudlegen har anbefalt. Det du oppfatter som kviser kan like gjerne være eksemet. 

Har du fått anbefalt rensemidler fra hudlegen eller bruker du ting du selv har kjøpt på egenhånd? Mange hudleger anbefaler Posay, og de har mange gode produkter både til fukt og rens. Kanskje du kan prøve den serien? Jeg fant den mye billigere på feelunique.com og har prøvd mange produkter med godt resultat på eksemhud. 

Anonymkode: 3e32d...2fb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var vanskelig å få noen konkrete tips om behandling av seboreisk eksem (bortsett fra selukos/selsun mot eksemet i hodebunnen), det virker som det er så mye forskjellig som funker for folk. Vet apoteket selger en krem fra La Roche Posay som er laget for seboreisk eksem, har du prøvd den? Jeg har prøvd meg litt frem for å se hva som funker, men jeg får det ikke i ansiktet da...

Anonymkode: c35ad...a1c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker la roche posay!! :D Supert merke. Bruker en helt oljefri en, men får bare tak i den fra utlandet. 
Toleriane fluide heter den...Så spørs om jeg må lete etter en annen da jeg gjerne vil bruke en jeg kan få tak i, i Norge. 
Tenkte også jeg skulle kjøpe den rosaliac kremen med grønne pigmenter? i som også har solbeskyttelse. 
Har også prøver på serum fra avene og rosaliac serien i LRP serien, som skal være gode for sensitivitet. 
Bruker fast fungoral, og måtte ha en runde der jeg smørte på hver dag da eksemet blusset opp mye for et par mnd siden. 
Skal snart gå over til vedlikeholdsbehandling da det er blitt bedre. :) Men slitsomt med denne eksemen. 
Har tenkt på å kutte ut melk, sukker og hvete da jeg har hørt at det for noen kan hjelpe på med eksem, ikke overdriver jeg med noen av delene. Men samtidig dårlig timing da vi skal på ferie og man gjerne vil kose seg. :P 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du skal gjøre som hudlegen har anbefalt. Det du oppfatter som kviser kan like gjerne være eksemet. 

Har du fått anbefalt rensemidler fra hudlegen eller bruker du ting du selv har kjøpt på egenhånd? Mange hudleger anbefaler Posay, og de har mange gode produkter både til fukt og rens. Kanskje du kan prøve den serien? Jeg fant den mye billigere på feelunique.com og har prøvd mange produkter med godt resultat på eksemhud. 

Anonymkode: 3e32d...2fb

Jeg bruker rens fra eucerin. Helt uten såpestoff. Veldig nøytral rens egentlig som blir til et skum når man blander med vann. 
Han anbefalte meg heller mild såpe enn rens. Men jeg skjønner ikke helt hvilken type såpe jeg skal bruke. 
Synes det høres tryggere ut med rens. Jeg synes det blir helt uvant å ikke rense av solkremen. Er redd jeg kommer til å få problemer med akne i varmen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...