AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Skrevet 1. juli 2017 Er det noen her som har kommet inn på studier hvor poengrensen var høyere enn din egen poengsum? Tenker på ventelister osv Anonymkode: c2a17...eb7
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #2 Skrevet 1. juli 2017 Tenker du på poenggrensen fra samme år som opptaket? Ja, jeg hadde 0,7 poeng under (medisin, NTNU). Jeg kom inn dagen etter immatrikulering. Dette var i førstegangskvoten, så det var nok en del som reserverte plassen sin på grunn av førstegangstjeneste og en del som ikke var reelle søkere det året (friår). Det hadde nok ikke skjedd i ordinærkvoten. Jeg kom jo inn på et annet sted, men jammen var jeg heldig! Jeg husker ikke helt hva slags ventelistenummer jeg var på. Jeg var ikke så langt nede. Dette er jo egentlig det viktigste da alt avhenger av hvor nært poengsummen de andre på ventelisten er. Husk også på at studiene overbooker, så de tar i utgangspunkt hensyn til en viss prosentandel frafall. Anonymkode: eee94...272
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 På 1.7.2017 den 23.06, AnonymBruker skrev: Tenker du på poenggrensen fra samme år som opptaket? Ja, jeg hadde 0,7 poeng under (medisin, NTNU). Jeg kom inn dagen etter immatrikulering. Dette var i førstegangskvoten, så det var nok en del som reserverte plassen sin på grunn av førstegangstjeneste og en del som ikke var reelle søkere det året (friår). Det hadde nok ikke skjedd i ordinærkvoten. Jeg kom jo inn på et annet sted, men jammen var jeg heldig! Jeg husker ikke helt hva slags ventelistenummer jeg var på. Jeg var ikke så langt nede. Dette er jo egentlig det viktigste da alt avhenger av hvor nært poengsummen de andre på ventelisten er. Husk også på at studiene overbooker, så de tar i utgangspunkt hensyn til en viss prosentandel frafall. Anonymkode: eee94...272 Da var du heldig! Jeg er ikke førstegangssøker så da spørs d nok om jeg ikke kommer inn, veldig kjipt egentlig. Anonymkode: c2a17...eb7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 Det er mange som velger å ta et friår før de begynner med psykologi, så på det studiet så er det en litt større sjanse for å komme inn om du er litt under (da mange velger å reservere plassen til neste år). Anonymkode: a44b8...c3c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 På 1.7.2017 den 22.42, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har kommet inn på studier hvor poengrensen var høyere enn din egen poengsum? Tenker på ventelister osv Anonymkode: c2a17...eb7 Spørs hvilken poengrenser du trenger. Jeg kjøpte en på Clas Ohlson, men syns ikke den renset noe særlig bra. De dyre en får på nett renser nok vesentlig bedre:-) Anonymkode: 616a6...e89 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #6 Skrevet 3. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spørs hvilken poengrenser du trenger. Jeg kjøpte en på Clas Ohlson, men syns ikke den renset noe særlig bra. De dyre en får på nett renser nok vesentlig bedre:-) Anonymkode: 616a6...e89 Er du drita eller har du det bare veldig gøy? Anonymkode: 06fd1...3a7
Jacklost Skrevet 8. juli 2017 #8 Skrevet 8. juli 2017 Det varierer etter skole og studium. Mye handler om tilfeldigheter og flaks.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #9 Skrevet 8. juli 2017 På 3.7.2017 den 4.43, AnonymBruker skrev: Er du drita eller har du det bare veldig gøy? Anonymkode: 06fd1...3a7 Bare sier hvor en får tak i en god renser:-) Anonymkode: 616a6...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå