AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Del Skrevet 1. juli 2017 Vi er 8 jenter som skal på tur. Jeg skal arrangere tur til en "hemmelig" destinasjon, hvor resten av jentene bare skal møte opp et sted jeg bestemmer. Prøver å bestemme meg for hvor vi skal dra. Amsterdam, hele Polen, Praha, London og Dublin er av ulike årsaker uaktuelt. Kriteriene er som følger: - Turen må ikke koste mer enn 4 000 kroner per hode. - Turen må inneholde minst en "akivitet" - Turen er fra torsdag til søndag tidlig i oktober (så har litt tid på å finne riktig tur). - Destinasjonen bør være litt original. Dette er en årlig greie, og jeg vil ikke være den første som drar til et uoppfinnsomt og typisk langhelgreisemål. Det jeg har sett på til nå er følgende: - Hamburg/Berlin - Tallinn - Vilnius - Buchurest (om jeg finner fly som passer). Har også vurdert følgende, men det ser ut til å bli for dyrt (eller så er enten flytidene uaktuelle eller for lange pga. stopp): Budapest, Barcelona (Spania generelt), Portugal generelt og Ljubliana. Jeg er også usikker på om jeg skal gå for hotell eller AirBNB. Det siste er gøyest med tanke på at vi får samla alle, men jeg syns også det virker mer stressende ettersom vi da er i noens private hjem og må avtale avlevering av nøkkel etc. med eier. Mye greiere å bare møte opp på et hotell og få tildelt romkort. Hmmm..? Har kvinneguiden noen tips? Er stedene jeg vurderer å anbefale? Er noen av dem absolutt ikke å anbefale? Burde jeg vurdere flere steder? Anonymkode: f7dd1...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solivagant Skrevet 1. juli 2017 #2 Del Skrevet 1. juli 2017 Tyskland er fint. Berlin og Hamburg anbefales begge deler, men det er veldig store forskjeller. Berlin er en ordentlig storby, mens Hamburg føles litt mer som en mindre by selv om det er en storby det også. Ellers kan jeg anbefale Budapest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #3 Del Skrevet 1. juli 2017 ParisAnonymkode: 6d9e2...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 1. juli 2017 #4 Del Skrevet 1. juli 2017 Budapest <3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shai Skrevet 1. juli 2017 #5 Del Skrevet 1. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Paris Anonymkode: 6d9e2...0b7 Blir fort dyrt med Paris. Når det er prisgrense på turen regner jeg med at det er fordi alle ikke har så alt for mye å punge ut med, og da kan Paris kanskje bli i dyreste laget, tenker jeg. Hva med Dublin? Eller Italia? Gardasjøen er vidunderlig vakker, så hvis du finner noe innen prisgrensa er det absolutt å anbefale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #6 Del Skrevet 1. juli 2017 Hvert år drar jeg med venner til Strømstad i Sverige. Leier hytter da. Nei,ikke så spennende. Men en helt nydelig sommerby. Gode spisesteder,og div.uteservering pluss puber. Ikke minst havnen og alle de små butikkene opp sidegatene/bakkene! Ikke er det så eksotisk,men like herlig hver sommer! Ps.ta Kosterbåten:-) Anonymkode: c7c6a...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saral Skrevet 1. juli 2017 #7 Del Skrevet 1. juli 2017 Hva med Helsinki?? Jeg syntes det var helt knall der. Dere kan også ta en dagstur med båt en dag over til St.Petersburg eller Tallinn så for dere opplevd to byer på en tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #8 Del Skrevet 1. juli 2017 Paris trenger ikke å bli dyrt. ( Vært der 2 ganger på budsjett ) Kjøpte billige biletter hos Norwegian og man kan faktisk bo fint og trygt på "budsjett hotell" i Paris. Bodde i bydelen "passy" i en liten gate med utekafeer og grønnsaksmarked ( nesten som om jeg var i Italia, en liten skjult perle av et sted ). Anonymkode: 6d9e2...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #9 Del Skrevet 1. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Paris trenger ikke å bli dyrt. ( Vært der 2 ganger på budsjett ) Kjøpte billige biletter hos Norwegian og man kan faktisk bo fint og trygt på "budsjett hotell" i Paris. Bodde i bydelen "passy" i en liten gate med utekafeer og grønnsaksmarked ( nesten som om jeg var i Italia, en liten skjult perle av et sted ). Anonymkode: 6d9e2...0b7 les haut de passy heter minihotellet Anonymkode: 6d9e2...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2017 #10 Del Skrevet 2. juli 2017 Dra til Brussel og se på all den fine jugendstil-arkitekturen? Se Hortamuseet (hjemmet til jugendarkitekt Horta)! Bruk Airbnb - mye rimeligere og hyggeligere enn hotell! Anonymkode: 2d5c7...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #11 Del Skrevet 4. juli 2017 Edinburgh <3 https://no.tripadvisor.com/Attractions-g186525-Activities-c56-Edinburgh_Scotland.html Anonymkode: 80df9...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #12 Del Skrevet 4. juli 2017 Cardiff Anonymkode: 4a4f0...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torelli Skrevet 4. juli 2017 #13 Del Skrevet 4. juli 2017 Brygge/gent belgia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 4. juli 2017 #14 Del Skrevet 4. juli 2017 Hva med Bergsmo. Billig med Ryanair om du orker. Bergsmo er en flott by i seg selv, så kan dere ta toget til Milano og gå i operaen. La Skala. Eller ev dra rett til Milano. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 4. juli 2017 #15 Del Skrevet 4. juli 2017 La scala☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå