Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Filbehandling MacBook Air

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere Macbook brukere der ute...Trenger litt hjelp :-)

Har Windows på min stasjonære, og en Macbook som jeg drar meg rundt på forelesninger og slikt, men sliter med å skjønne dette med filbehandling på Mac`en....

Når jeg lagrer f, eks en forelesning, så legger den seg i "Alle Filer" på Finder. Så kan jeg etterpå gå inn å gi de f, eks en rød etikett for dette spesielle faget. Problemet er bare at det da ikke forsvinner fra "Alle filer", men blir liggende der, bare med en "rød prikk" på linja.... Vil det si at ALLE filer jeg lagrer, blir liggende på "Alle filer", selv om jeg flytter de over til de respektive etikettene? Det er jo i så fall fullstendig ulogisk, og veldig upraktisk.... Regner med at det er jeg som har gjort det feil, men er det noen som, for det første skjønner hva jeg mener, men i tillegg kan forklare meg om det virkelig skal være slikt? :-D :-D

Skrevet

Har ikke brukt etikettsaken du er inne på, bruker bare mapper til sine respektive saker og ting

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare lage forskjellige mapper da? :) aldri brukt den etikettgreia, lagrer bare alt i forskjellige mapper her. Du kan vel velge hvilken mappe du skal lagre i før du lagrer dokumentet. 

Anonymkode: a994f...536

Skrevet

Aha, så jeg kan lage egne mapper? Vil det si at den filen jeg lagrer i disse, ikke blir lagret i "alle filer" også da?

AnonymBruker
Skrevet

Alle filer viser jo alle filene du har, også de du har i mapper. Du kan lage nye mapper, oppe på verktøylinja under arkiv, hvis du er i Finder eller forsiden. Macbook er super på filbehandling. Liker også "rydd opp" knappen under vis, der kan du automatisk rydde opp i filer. Ellers elsker jeg at jeg kan plasserte filer og mapper der jeg vil ha dem. Jeg bruker ikke så mye fargede etiketter, isteden lagrer jeg under fagkoden for semesteret mitt. Da kan jeg enkelt søke opp alle filer med fagkoden.  

Anonymkode: 31ead...fe8

Skrevet

Tusen takk :) Har jo brukt Windows i alle år, så trenger det litt inn med "te-skje" her :) Men så på den "rydd opp", og den var veldig smart. Lettere å sortere videre det jeg har lagret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...