Gå til innhold

Hva gjør jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har gått fra hverandre. Er gravid i 6 mnd, han flytter 3 timer unna, så virker som han ikke blir så aktiv innenfor meg og barnet.

Han tjener rundt 300.000kr i året og føler ikke han vil bidra med det store. Er det noe annet bidra man har krav på når man er alene?

Anonymkode: be08a...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har gått fra hverandre. Er gravid i 6 mnd, han flytter 3 timer unna, så virker som han ikke blir så aktiv innenfor meg og barnet.

Han tjener rundt 300.000kr i året og føler ikke han vil bidra med det store. Er det noe annet bidra man har krav på når man er alene?

Du spør om hva du gjør. Mitt forslag er at du kontakter Nav. Begynn gjerne me då lese på sidene til Nav om enslig forsørger. Dere må og bli enige om fars rolle i forhold til barnet. 

Anonymkode: 4e36a...786

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må betale barnebidrag og du får vel dobbel barnetrygd i tillegg tror jeg når han sier fra seg alt øvrig ansvar..

Anonymkode: 97e65...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, NotNaomi skrev:

For jeg syns økonomi var veldig lite å bekymre seg for ifh til alt annet. 

Da har du lite livserfaring. Eller du er en sv dem som har fucket opp egne økonomiske muligheter og lever i fornektelse. Å ikke tenke økonomi i Ts' situasjon ville vært direkte uansvarlig. 

Anonymkode: 6fa68...486

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du egen inntekt? 

Han må betale bidrag ja, og du får dobbel barnetrygd.

Anonymkode: 10cc3...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du lite livserfaring. Eller du er en sv dem som har fucket opp egne økonomiske muligheter og lever i fornektelse. Å ikke tenke økonomi i Ts' situasjon ville vært direkte uansvarlig. 

Anonymkode: 6fa68...486

Jeg sa ikke at økonomi ikke er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg sa ikke at økonomi ikke er viktig.

Å vite at man har råd til å overleve er for veldig mange et premiss for å orke å ta tak i resten av utfordringene man står i. Før man vet at man har råd til å skaffe tak over hodet og mat på bordet er det egentlig lite annet som betyr noe, så for noen er økonomi det største problemet, ikke det minste.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...