Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag åpnet Studentweb for å melde seg til undervisning i emnene, og siden jeg reiser på backpacking på mandag og ikke er tilbake før i slutten av august, ønsker jeg å ordne dette før jeg drar. 

Skal begynne andre studieår av en bachelor, hvor det er krav om fullført første studieår for å få fortsette (som jeg har gjort). Jeg får til å semesterregistrere meg for høst 2017. Men jeg får meldt meg opp til undervisning i kun ett av tre emner jeg skal ha nå til høsten. På de andre står det at emnet har forkunnskapskrav som det ikke er registrert at jeg har fullført, og at jeg dermed ikke kan melde meg opp. Når jeg går på "status og oversikt" i utdanningsplanen min, er det masse røde kryss hvor det står at flere av emnene i planen er plassert i feil gruppe (både emner fra første studieår og emner jeg ennå ikke har hatt). Men dette få jo ikke jeg til å endre noe på, som jeg kan se? 

Dette er jo veldig rart, siden jeg har fullført første studieår, og jeg får jo til å melde meg opp til ett av tre emner. Noen som vet hva som er galt, evt. hva jeg kan gjøre? Får ikke kontaktet Studentweb eller skolen heller, siden det er helg. Og jeg skulle gjerne hatt svar på dette før mandag. 

Anonymkode: b3a26...f82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger tar det tid med å få ting registrert i systemet, men ring de for sikkerhetens skyld!

Anonymkode: c48c8...6ea

Skrevet

Ring studentkontoret ditt, dette burde de ha peiling på.

AnonymBruker
Skrevet

Som du selv sier, det er ikke så mye du kan få gjort. Noen ganger tar det tid å få alt riktig ordnet på studweb, så da må du nesten belage deg på å vente. Jeg ville heller ha bedt noen andre ordne det for deg mens du er borte. I tillegg er det jo ikke krise å vente til august med å melde deg opp (med mindre det bare er et visst antall som kan ta emnet). Du kan jo melde deg opp helt til september. 

Anonymkode: c513a...01b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger tar det tid med å få ting registrert i systemet, men ring de for sikkerhetens skyld!

Men som jeg skriver å har jeg ikke anledning til å ringe, siden jeg reiser bort mandag morgen (og det ikke er åpent i helger). Skjønner at det kan ta tid, men det står grønn hake bak at jeg har fullført emnene i første studieår. Og i tillegg får jeg jo meldt meg opp til det ene emnet, og det er samme forkunnskapskrav for alle emnene på andre studieår. Derfor veldig merkelig at jeg ikke får meldt meg til undervisning i de andre emnene. 

Akkurat nå, Svartedauden skrev:

Ring studentkontoret ditt, dette burde de ha peiling på.

Studentkontoret mitt? De har vel heller ikke åpent i helger. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men som jeg skriver å har jeg ikke anledning til å ringe, siden jeg reiser bort mandag morgen (og det ikke er åpent i helger). Skjønner at det kan ta tid, men det står grønn hake bak at jeg har fullført emnene i første studieår. Og i tillegg får jeg jo meldt meg opp til det ene emnet, og det er samme forkunnskapskrav for alle emnene på andre studieår. Derfor veldig merkelig at jeg ikke får meldt meg til undervisning i de andre emnene. 

Studentkontoret mitt? De har vel heller ikke åpent i helger. 

Jeg er godt klar over at det er helg. Så du har ingen mulighet til å ringe evt før du reiser på mandagen? Når det åpner liksom? Det kan jo være at ting ikke er helt ferdig enda, og man må bare vente. Eller du kan ringe når du har landet. Du kan alltids la en person få studentnummeret ditt og de ringer å hører, evt moren din. 

Hvis ikke svaret mitt var plausibelt så er det vel ikke noe å gjøre, siden du sjekket dette så seint og over en helg. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Svartedauden skrev:

Jeg er godt klar over at det er helg. Så du har ingen mulighet til å ringe evt før du reiser på mandagen? Når det åpner liksom? Det kan jo være at ting ikke er helt ferdig enda, og man må bare vente. Eller du kan ringe når du har landet. Du kan alltids la en person få studentnummeret ditt og de ringer å hører, evt moren din. 

Hvis ikke svaret mitt var plausibelt så er det vel ikke noe å gjøre, siden du sjekket dette så seint og over en helg. 

Sjekket så seint? Det er vel heller tidlig, siden det er mange uker igjen til semesterstart. Jeg ventet til idag siden det er 1. juli det ble åpnet for semesterregistrering. Regnet med alt skulle bli i orden da, men det ble det altså ikke. Nytter jo ikke å semesterregistrere seg når man ikke får meldt seg opp til emnene man skal ha. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send mail. 

Anonymkode: c37b5...c15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send mail. 

Anonymkode: c37b5...c15

Jeg har gjort det :) Men blir så utrolig bekymret for at ting ikke skal ordne seg og jeg ikke får fortsette på andre studieår som normalt. Vet at det er et stort egenansvar på universitetet, og jeg føler derfor jeg må "gjøre noe" for at dette skal bli i orden. Skummelt å tenke at det sikkert ordner seg etter hvert og at ting tar tid i systemene. 

AnonymBruker
Skrevet

Du klarer vel å ordne en telefonsamtale selv om du er på backpacking? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer vel å ordne en telefonsamtale selv om du er på backpacking? 

Joda, men hadde vært greit å få fikset dette før jeg drar. Derfor blir jeg stressa når jeg trodde det skulle ordne seg når det ble åpnet for å semesterregistrere seg og melde seg opp til undervisning. Er redd for at jeg har gjort noe feil slik at jeg ikke får tatt emnene for andre studieår. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det :)Men blir så utrolig bekymret for at ting ikke skal ordne seg og jeg ikke får fortsette på andre studieår som normalt. Vet at det er et stort egenansvar på universitetet, og jeg føler derfor jeg må "gjøre noe" for at dette skal bli i orden. Skummelt å tenke at det sikkert ordner seg etter hvert og at ting tar tid i systemene. 

Dette er krisemaksimering. Det er første mulige dag man kan registrere seg, det er helg og midt i ferien. Som nevnt kan man registrere seg helt til september, og siden du har planlagt reisen til slutten av august er det jo ikke noe du på død og liv må gjøre før fristen. Det er mange som venter langt ut i august med å melde seg opp til undervisning og eksamen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er krisemaksimering. Det er første mulige dag man kan registrere seg, det er helg og midt i ferien. Som nevnt kan man registrere seg helt til september, og siden du har planlagt reisen til slutten av august er det jo ikke noe du på død og liv må gjøre før fristen. Det er mange som venter langt ut i august med å melde seg opp til undervisning og eksamen. 

Men jeg må jo også melde meg til undervisning for å få opp emnet i læringsplattformen Blackboard (har fått emnet jeg har meldt meg opp i allerede). Må jo ha emnet der for å få info om oppstart osv., derfor er det jo nødvendig å fikse det før studiestart. Men får håpe jeg bare krisemaksimerer. Synes bare det er skummelt å satse på at ting ordner seg, når det er "fort gjort" å gjøre noe feil slik at man mister retten til feks. videre studier i planlagt løp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...