Gå til innhold

Glidemiddel: flaut spørsmål.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På grunn av sykdom har jeg begynt på medisiner som gjør slimhinnene mine veldig tørre. Medisinen skal jeg ta hver eneste dag i mange år framover. I den verste sykdomsperioden har ikke sex vært prioritert, men nå begynner jeg liksom å komme til hektene og har lyst til å ha sex med samboeren min igjen. Etter et par mislykkede forsøk på samleie, forstår jeg at ting ikke er helt som før, og at jeg utvilsomt trenger smøring for å få det til. Jeg har jo sett disse tubene på apoteket, men altså: hvordan bruker man egentlig glidemiddel?? Skal jeg smøre det innenfor de indre kjønnsleppene? Skal han smøre det på penis? Eller begge deler? Hvor mye skal man bruke? Dette tør jeg ikke spørre farmasøyten om! Har ikke funnet noen gode svar på nett, heller. 

Anonymkode: 54d82...b7d

AnonymBruker
Skrevet

Du bruker så mye du vil, dette fiinner du ut ved å prøve deg frem. Du kan smøre direkte på penis og rundt skjedeåpning og litt inni.

Det er liksom ikke noen fasit her. Du gjør det du liker best. :)

Anonymkode: 3bc50...bbe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta litt på kukhodet og gni det utover, kam også være greit  å ta et par dråper på vilva og gni utover bare, er ikke akkurat komplisert;p Glatt blir det;)

Anonymkode: dc991...503

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis står bruksanvisning på pakkene. I tillegg må du prøve deg frem med hva som fungerer i ditt tilfelle. 

Har du fått behandling fra lege for tørre slimhinner i underlivet, eller gitt beskjed om at medisinen du bruker gir disse bivirkningene? Det er jo mulig du kan få behandling eller legemidler som avhjelper problemet med tørrhet. 

Uten hentydning om årsak så er dette vanskelig å vurdere. 

Anonymkode: 26eb5...3cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du fått behandling fra lege for tørre slimhinner i underlivet, eller gitt beskjed om at medisinen du bruker gir disse bivirkningene? Det er jo mulig du kan få behandling eller legemidler som avhjelper problemet med tørrhet. 

Jeg har snakket med legen om det, og i dette tilfellet finnes det ingen andre behandlinger eller legemidler som kan avhjelpe problemet. Jeg går på antiøstrogener pga hormonsensitiv kreftsykdom. Derfor kan jeg f.eks ikke bruke østrogen eller liknende preparater, da de vil øke risikoen for tilbakefall av sykdommen, og dermed er det ikke mye annet igjen enn glidemiddel. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har snakket med legen om det, og i dette tilfellet finnes det ingen andre behandlinger eller legemidler som kan avhjelpe problemet. Jeg går på antiøstrogener pga hormonsensitiv kreftsykdom. Derfor kan jeg f.eks ikke bruke østrogen eller liknende preparater, da de vil øke risikoen for tilbakefall av sykdommen, og dermed er det ikke mye annet igjen enn glidemiddel. 

https://www.apotek1.no/produkter/replensmd-hormonfri-vaginalgel-10stk-921447p

Jeg vil tro du kan bruke preperatet i lenken for å avhjelpe. Glidemiddel finner jeg ikke noe lenke til bruksanvisning på. 

Når du har hatt kreft, er det mulig å søke om individuell refusjon fra Helfo av produkter for å avhjelpe bivirkninger av behandling/sykdommen. Beklageligvis er ikke alle like flinke til å opplyse om denne muligheten og å prate om problemer du tar opp i denne tråden. Jeg synes ikke du skal føle deg flau, du setter søkelys på et viktig problem for mange. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få mannen til å fingre deg med glidemiddel i hendene, det er superdeilig. Og så runker du ham mens du smører ham inn. Mmmmh.

Anonymkode: 91dc0...d6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha litt på fingrene og gni det mellom kjønnsleppene, er ikke hjernekirurgi akkurat :P 

Anonymkode: 32b97...030

Skrevet

Tar både mellom kjønnsleppene og rundt, og på penis. Man bruker så mye man vil, det finner du ut ved å prøve deg frem.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp like gjerne fra kondomeriet, billig og fint i lengden. "sliter" med det samme selv, og jeg og mannen bruker glidemiddel hver dag, ikke noe stress. Bare ta litt på penis, og/eller smør i åpningen, funker veldig fint :D 

Anonymkode: e120e...b72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe flaut med glidemiddel, men det er viktig at du ER kåt uansett da, selvom du ikke produserer like mye saft, ellers er jo ikke sexen godt selvom man bruker glidemiddel....
Bare klem ut en dæsj rett over sprekken din når du ligger , så den renner nedover, så smører mannen den ut :)
Blir du tør under akten kan han ta en dæsj på penisen sin. Bare ha tuben ved siden av senga.

Anonymkode: 8749a...925

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp like gjerne fra kondomeriet, billig og fint i lengden. "sliter" med det samme selv, og jeg og mannen bruker glidemiddel hver dag, ikke noe stress. Bare ta litt på penis, og/eller smør i åpningen, funker veldig fint :D 

Anonymkode: e120e...b72

Wow! You go girl!! :danse:

AnonymBruker
Skrevet

De jeg har brukt har vært helt ok. Har dog ikke brukt det merket som nevnes over. Når vi har trengt å bruke det så har jeg bare smurt det lett på utsiden av åpningen og litt på leppene rundt og gnidd inn hele pikken hans med det. 

Anonymkode: 4f9fe...e66

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei leste omtalene om produktet. Noen har opplevd svie etter bruk. Noe har kjent?

Anonymkode: 812ae...73d

Aldri merket det. 

Skrevet

Ganske mange opplever litt svie ved bruk av vannbasert glidemiddel, det skyldes typisk glycerin, som også kan medfører soppinnfeksjoner. (ikke glycerin i seg selv, men sukker er en god næringskilde for å dyrke frem sopp)
Dersom det er vegetabilsk glycerin, er det mindre fare for både svie og soppinfeksjoner, men det beste er å benytte glidemiddel uten glycerin og parabener, ihvertfall dersom man opplever problemer med svie og/eller bekymrer seg for parabener.
Hydra fra intimate earth er et slikt glidemiddel, men det finnes flere alternativer. Det nevnte luksus glidemiddelet er ikke et av de.

Glycerin og parabener benyttes for glide egenskapene og holdbarheten til glidemiddelet, det finnes alternativer (nevnte hydra bruker fks, plante cellulose) men alternativene er typisk dyrere og/eller har dårligere egenskaper, som fks. at det glir ikke like lenge før man må tilføre mer glidemiddel eller vann.
Silikon glidemiddel er "tryggere" og "enklere" sånn sett, men har den bakdelen at det ikke bare kan skyldes av med vann... der må det såpe til... eller man lar det være og lar kroppen fikse det selv (silikon glidemiddel i skjeden blir normalt "skylt ut" etter 12-24 timer.)
Bakdelen med såpe er som de fleste vel kjenner til, at man samtidig fjerner en del av kroppens naturlige bakterieflora.

Skrevet

La mannen smøre deg inn forsiktig og la det bli en naturlig del av forspillet 😉 Så blir det ikke så teknisk. Mange bruker glidemiddel enten de trenger det eller ikke, fordi det kjennes annerledes ut på en bra måte! Nyt sommeren 😊

Skrevet

Du gjør lurt i å bruke et seigt glidemiddel. Det tynt et kan tørke vekk og da...ja du kan tenke deg.

Smør i åpninga eller på penis det går for det samme.

(Jeg husker ei av "mine" som brukte å legge en kladeis med feit handkrem i åpninga, det kjentes spesielt ut)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få glidemiddel på apotek også. Jeg syns sexen blir mye bedre med glidemiddel!

Anonymkode: 2531b...029

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...