AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Skrevet 1. juli 2017 Eller har de greid å ta alle nå, og har gode nok testmetoder slik at ingen tør dope seg lenger? Anonymkode: 85dcb...d42 1
stan Skrevet 1. juli 2017 #2 Skrevet 1. juli 2017 Ja, det er jo omtrent obligatorisk. Jeg synes de skulle heller åpne fullstendig opp for doping. Da vil det skje mer kontrollert og den med det beste farmasøytiske teamet vil vinne. 1
jabx Skrevet 1. juli 2017 #3 Skrevet 1. juli 2017 Ja. Profesjonell sport er ikke noe annet enn juks og doping. Skjønner ikke at noen gidder å følge med på sport i det hele tatt. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #4 Skrevet 1. juli 2017 All kondisjonsidrett er pill råttent og Norge er jo overhodet ikke noe bedre enn andre land. (Johaug etc.) Ser ikke på sykkel som idrett lenger, Armstrong var spikern i den kista for meg. Anonymkode: ea94c...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #5 Skrevet 1. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: All kondisjonsidrett er pill råttent og Norge er jo overhodet ikke noe bedre enn andre land. (Johaug etc.) Ser ikke på sykkel som idrett lenger, Armstrong var spikern i den kista for meg. Anonymkode: ea94c...1d9 Mener du Johaugsaken kan sammenlignes med det som bloddoper seg til suksess i sykkel? Anonymkode: 85dcb...d42 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #6 Skrevet 1. juli 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du Johaugsaken kan sammenlignes med det som bloddoper seg til suksess i sykkel? Anonymkode: 85dcb...d42 Jepp! Samme med leflingen med astmamedisin de norske har drevet på med i over 20 år. Anonymkode: ea94c...1d9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #7 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jepp! Samme med leflingen med astmamedisin de norske har drevet på med i over 20 år. Anonymkode: ea94c...1d9 Nå synes jeg du skal holde opp! Norge har aldri drevet med systematisk bevisst juks slik svært mange andre land har! Anonymkode: 85dcb...d42
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #8 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå synes jeg du skal holde opp! Norge har aldri drevet med systematisk bevisst juks slik svært mange andre land har! Anonymkode: 85dcb...d42 69% av norske OL-medaljer i langrenn tatt etter 1992 har vært tatt av løpere på astmamedisin... Anonymkode: ea94c...1d9
stan Skrevet 1. juli 2017 #9 Skrevet 1. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 69% av norske OL-medaljer i langrenn tatt etter 1992 har vært tatt av løpere på astmamedisin... Anonymkode: ea94c...1d9 Det er jo litt rart at det er så mange astmatikere som satser på langrenn ...
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #10 Skrevet 1. juli 2017 44 minutter siden, stan skrev: Det er jo litt rart at det er så mange astmatikere som satser på langrenn ... De aller fleste aktive langrennsløpere med astma plages av anstrengelsesutløst astma, og gjerne kuldeastma, og har utviklet denne etter de begynte å satse for fullt. For meg fremstår det ikke så veldig rart at Martin Johnsrud Sundby og Marit Bjørgen er mer utsatt for å pådra seg en astmatype man gjerne får ved å trene knallhardt i kaldt vær enn f.eks. deg og meg. Spørsmålet må snus - er det egentlig så rart at de som trener aller mest og hardest i utholdenhetsidretter pådrar seg anstrengelsesutløste plager? Jeg synes egentlig ikke det. Forøvrig tror jeg ikke Tour de France-feltet er rent i år heller, men jeg tror det er betraktelig renere enn på sitt verste. Tidene de bruker opp de verste stigningene har økt markant de siste 20 årene, og wattproduksjonen i verdenstoppen har sunket rundt 10 % i samme periode på tross av alle fremganger i treningsmetoder, teknologi og utstyr. Det trekker helt klart i retning av at det er mindre doping i feltet enn før. Anonymkode: 71e98...600 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå