Gå til innhold

Fjerne hundehår er ikke lett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fra en stoffsofa. 

Har dere svært gode tips til å få vekk hundehår fra en sofa?

Har vasket trekkene i maskin, tørket i trommel. Bare de to fjernet en del, men ennå så sitter det en del igjen. Har prøvd med klesrull, det hjelper nesten ikke noe som helst. Lurer på å sende alle trekkene på renseri, men det trur jeg blir svindyrt.

Tar i mot alle tips. Behøver ikke komme med tips om at hunden ikke skal ligge der, hun har fått ny kurv som hun elsker å ligge i nå.

Anonymkode: 40075...13b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunderhår er forskjellige, men med våre Cavalierer var det å bruke en litt fuktig hånd og stryke over, det beste. Hårene tovet seg og ble tråder som var lett å få vekk. 

Men på lang sikt er det skinnmøbler som var løsningen :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støvsuger. Med det lille runde munnstykket med lang kost på. Støvsug i små sirkler.

Anonymkode: f3dc4...fd1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Støvsuger. Med det lille runde munnstykket med lang kost på. Støvsug i små sirkler.

Går det å støvsuge i små åttetall også?

Anonymkode: 66272...422

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur de hårene som er igjen har vevd seg inn i stoffet. Aldri mer at hunden skal få ligge i sofaen. Strihåret ES.

Trur jeg har en tidkrevende jobb foran meg, men det blir vel fint til slutt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I fra en stoffsofa. 

Har dere svært gode tips til å få vekk hundehår fra en sofa?

Har vasket trekkene i maskin, tørket i trommel. Bare de to fjernet en del, men ennå så sitter det en del igjen. Har prøvd med klesrull, det hjelper nesten ikke noe som helst. Lurer på å sende alle trekkene på renseri, men det trur jeg blir svindyrt.

Tar i mot alle tips. Behøver ikke komme med tips om at hunden ikke skal ligge der, hun har fått ny kurv som hun elsker å ligge i nå.

Kjøpte en " nal" er liksom dobbel.på dyrebutikkeller felleskjøpet. Beregnet et på hår. Tok alt

Anonymkode: 7852b...e92

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte en " nal" er liksom dobbel.på dyrebutikkeller felleskjøpet. Beregnet et på hår. Tok alt

Anonymkode: 7852b...e92

Da skal den skaffes fort som f....

Skrevet

Klesruller.
Vår sofa blir tovet med pels fra kattene om vi ikke støvsuger den en gang i uka, så når det er mye, går det med en klesrulle for å få sofaen helt ren. De beste klesrullene er de du får på Dressmann.

Skrevet

Vi bruker en vanlig nal, veldig effektivt. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går det å støvsuge i små åttetall også?

Anonymkode: 66272...422

Hehe, skjønner hvis du ler altså, men jeg har også prøvd "alt". :ler: Det der møbelmunnstykket til støvsugeren var bare en ubrukelig dings i ti år til jeg fikk husdyr. Når jeg tok den i bruk var det hallelujastemning her.

Skrevet

Kjøp en gummikarde, fukt den med litt vann og dra over med sirkelbevegelser.

Skrevet

Fuktet gummihanske :)  Sånn vanlig gul oppvaskhanske!

Skrevet

Kanskje litt utafor- om du ikke vasker trekket på sofan.. Men å ha en vanlig kjøkkensvamp (jeg klipper av skureflaten) sammen med klesvasken inni vaskemaskina er smart !! Løshår fester seg i svampen :link:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...