Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man spiser moderat lavkarbo. Hva kan man spise ekstra av karbohydrater? Da tenker jeg på i forhold til lavkarbo med mål om å være i ketose. 

Har dere noen eksempler på mat? 

Anonymkode: ed6a5...96f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavkarbo regnes, avhengig av hvem du spør, som inntak av under 100 eller 150 gram karbohydrat pr dag. Ketose havner de fleste i ved å spise under 20 gram karbohydrat per dag.

Det føles litt teit å skulle gi eksempler på mat. Lån en kokebok på biblioteket. Sjekk ut matprat.no.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Pringle skrev:

Lavkarbo regnes, avhengig av hvem du spør, som inntak av under 100 eller 150 gram karbohydrat pr dag. Ketose havner de fleste i ved å spise under 20 gram karbohydrat per dag.

Det føles litt teit å skulle gi eksempler på mat. Lån en kokebok på biblioteket. Sjekk ut matprat.no.

Jeg formulerte meg nok litt dumt. 

Betyr det at jeg kan spise en porsjon med havregryn i løpet av dagen? Eller knekkebrød som ikke er lavkarbo? 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg formulerte meg nok litt dumt. 

Betyr det at jeg kan spise en porsjon med havregryn i løpet av dagen? Eller knekkebrød som ikke er lavkarbo? 

Det kan du helt sikkert. Jeg spiste havregrøt og vanlige knekkebrød, samt frukt, poteter, ris osv mens jeg gikk ned i vekt, og lå nesten alltid under 150 gram, og ofte under 100 gram karbo om dagen. (Det hadde forresten uansett ikke noe å si for vektnedgangen.)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Pringle skrev:

Det kan du helt sikkert. Jeg spiste havregrøt og vanlige knekkebrød, samt frukt, poteter, ris osv mens jeg gikk ned i vekt, og lå nesten alltid under 150 gram, og ofte under 100 gram karbo om dagen. (Det hadde forresten uansett ikke noe å si for vektnedgangen.)

Tusen takk for svar. Jeg har bestilt meg ei bok om emnet. Så jeg kan lese meg litt opp. Jeg må finne en balansegang som jeg kan leve med. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har kuttet ut vanlig brød, pasta og ris i ca 2 uker. Veide meg igår og vekta var ca 3 kilo mindre, men da er sikkert 1 kilo vann😊 Har ligget på ca 30-50 gram per døgn, blir litt slappere men ikke dårlig. Spiser mye egg, kjøttdeig og litt kjøtt og salat. Bytter ut brød med proteinbrød og lavkarbo knekkebrød  (3 gram per knekkebrød). 

Feks var middag idag  3 kokte egg, en ss fetaost, litt majones og en skive ost og servelat. Middag andre dager kan være 150 gram kjøttdeig og 100 gram grønnsaker. 

Anonymkode: dbc3c...807

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Jeg har bestilt meg ei bok om emnet. Så jeg kan lese meg litt opp. Jeg må finne en balansegang som jeg kan leve med. 

Jeg glemte å følge opp denne tråden! Jeg tenkte å spørre hva slags balansegang du ser etter? Gjelder det karbohydratinntak? Isåfall hvorfor det? For de aller fleste er karbohydratinntaket temmelig uvesentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...