AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg googler og finner hundrevis av spørsmål og svar på hvor lang ventetid det er på å få passet i posten. Men ingenting om det jeg lurer på, nemlig hvor lang tid tar selve timen på passkontoret? Sist jeg var inne tok det timevis, men håper det er bedre nå som man har timebestilling? En annen ting, MÅ man levere inn det gamle passet når man søker om nytt, eller kan det vente til man får utlevert det nye? Har ingen annen legitimasjon. Anonymkode: e9fd6...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #2 Del Skrevet 1. juli 2017 Hvor lang ventetid det tar når du har time, kommer an på om de er forsinket med tidligere kunder, eller er i rute. Dette blir som ventetiden på et legekontor, altså umulig å anslå. Men utgangspunktet er at du skal komme til når du har time. Gammelt pass blir klippet når nyttmpass bestilles, dette er rutine for å unngå misbruk - les salg - av pass. Anonymkode: 04371...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #3 Del Skrevet 1. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang ventetid det tar når du har time, kommer an på om de er forsinket med tidligere kunder, eller er i rute. Dette blir som ventetiden på et legekontor, altså umulig å anslå. Men utgangspunktet er at du skal komme til når du har time. Gammelt pass blir klippet når nyttmpass bestilles, dette er rutine for å unngå misbruk - les salg - av pass. Anonymkode: 04371...fa1 Forrige gang leverte jeg inn det gamle når jeg hentet det nye, men det går kanskje ikke lenger? Er ikke så lysten på at det skal sendes i post heller, selv om jeg selvsagt har lås på postkassen. Anonymkode: e9fd6...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #4 Del Skrevet 1. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forrige gang leverte jeg inn det gamle når jeg hentet det nye, men det går kanskje ikke lenger? Er ikke så lysten på at det skal sendes i post heller, selv om jeg selvsagt har lås på postkassen. Anonymkode: e9fd6...461 Hvorfor ikke? Det er jo bare å sende det med sporing eller som rekommandert brev. Nye pass fra politiet blir jo til og med sendt med post. Anonymkode: 2969e...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. juli 2017 #5 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg fikk nytt pass nå i mai og det tok ca. fem minutter fra jeg kom inn på passkontoret til jeg gikk ut døren igjen. Jeg hadde bestilt time og dette var på Lillestrøm. Det nye passet hentet jeg ca. 14 dager senere (10 virkedager sier de) og leverte da inn det gamle (Dvs. de klippet hull i det etc. og så fikk jeg det med meg igjen). Hvis jeg skulle ha fått passet tilsendt i posten måtte jeg ha levert inn det gamle da jeg bestilte nytt evt. levert tapsmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 1. juli 2017 #6 Del Skrevet 1. juli 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang ventetid det tar når du har time, kommer an på om de er forsinket med tidligere kunder, eller er i rute. Dette blir som ventetiden på et legekontor, altså umulig å anslå. Men utgangspunktet er at du skal komme til når du har time. Gammelt pass blir klippet når nyttmpass bestilles, dette er rutine for å unngå misbruk - les salg - av pass. Anonymkode: 04371...fa1 Klippet ja, men kan du ta det med deg? Jeg fikk nytt pass i Bergen for ni år siden, da satte de bare hull gjennom hele med en stor hullemaskin, så fikk jeg det med meg. Har veldig lyst til å beholde det jeg har nå, med stempel og visum, når jeg snart må få meg nytt. - Men for å svare på spørsmålet: mine foreldre fikk seg nye passordet for en måned eller to siden. Det var ingen timebestilling og de var inn og ut på ti minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #7 Del Skrevet 1. juli 2017 5 minutter siden, Leo skrev: Jeg fikk nytt pass nå i mai og det tok ca. fem minutter fra jeg kom inn på passkontoret til jeg gikk ut døren igjen. Jeg hadde bestilt time og dette var på Lillestrøm. Det nye passet hentet jeg ca. 14 dager senere (10 virkedager sier de) og leverte da inn det gamle (Dvs. de klippet hull i det etc. og så fikk jeg det med meg igjen). Hvis jeg skulle ha fått passet tilsendt i posten måtte jeg ha levert inn det gamle da jeg bestilte nytt evt. levert tapsmelding. Å oppfordre noen til å levere tapsmelding, altså begå lovbrudd er skjelden lurt. Melder du passet ditt tapt to eller flere ganger ganger på kort tid, så kan du få problemer med å få pass eller nødpass. Det kom nylig nye regler på dette. Pass er et dokument man skal passe på. Anonymkode: 04371...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kira87 Skrevet 1. juli 2017 #8 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Da jeg fikk nytt pass tok det ca 10 minutter. Fikk passet i posten dagen etterpå. 😀 Men dette var i september, så det var lavsesong. Husket ikke helt hva som skjedde med det gamle, men mener at jeg leverte det inn siden jeg uansett ikke skulle ut å reise før jeg fikk nytt. Endret 1. juli 2017 av kira87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. juli 2017 #9 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å oppfordre noen til å levere tapsmelding, altså begå lovbrudd er skjelden lurt. Melder du passet ditt tapt to eller flere ganger ganger på kort tid, så kan du få problemer med å få pass eller nødpass. Det kom nylig nye regler på dette. Pass er et dokument man skal passe på. Anonymkode: 04371...fa1 Jeg har IKKE oppfordret noen til å levere tapsmelding! Det var beskjeden jeg fikk på passkontoret verken mer eller mindre. (Ordrett sa vedkommende bak skranken at "Hvis du ikke kan levere inn det gamle passet ditt så må du levere tapsmelding"). Og hvis det var slik at jeg av en eller annen grunn ikke fant igjen det gamle passet mitt så var det jo akkurat det jeg måtte ha gjort. I så fall ville det heller ikke ha vært noe lovbrudd siden passet da ville ha blitt å anse som tapt. Endret 1. juli 2017 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #10 Del Skrevet 1. juli 2017 Vi var inn og ut på 10 minutter, og da bestilte vi pass til hele familien. Anonymkode: f31d0...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå