AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Skrevet 1. juli 2017 Jeg synes ting blir dyrere og dyrere. Så hvordan skal vi som ikke går under kategorien "rike" få råd til opplevelser snart? Jeg vet ikke helt hvordan ting funker slik, men jeg har en følelse av at rike vil ha mer. De med bra betalt jobber streiker fordi de skal ha enda mer. Anonymkode: 36d8b...7f0
ajarRun Skrevet 1. juli 2017 #2 Skrevet 1. juli 2017 Lønnen øker jo hvert eneste år når lønnsoppgjøret kommer. Jeg har inntrykk av at de late (lavtlønnede) ikke gidder å organisere seg, de gidder ikke anstrenge seg, og de gidder ikke endre noe. De sløser sikkert bort den lille lønnen sin på mobilspill og multi-level-marketing dritt. Hvis du er misfornøyd med lønnen kan du jo bare starte egen bedrift. 1
stan Skrevet 1. juli 2017 #3 Skrevet 1. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ting blir dyrere og dyrere. Så hvordan skal vi som ikke går under kategorien "rike" få råd til opplevelser snart? Jeg vet ikke helt hvordan ting funker slik, men jeg har en følelse av at rike vil ha mer. De med bra betalt jobber streiker fordi de skal ha enda mer. Anonymkode: 36d8b...7f0 Prisstigningen er jo ikke spesielt høy for tiden. Hva er det du synes er blitt dyrere? Alle vil jo ha mer, og kunnskap er makt. Skjønner man hvordan samfunnet fungerer har man bedre mulighet til å lykkes.
Tillion Skrevet 1. juli 2017 #4 Skrevet 1. juli 2017 Det nytter ikke å leve i en "stakkars meg"-boble med utopiske fantasier om en rettferdig verden hvor alle blir lønnet etter behov og rikdom er et skjellsord (ganske sikker på at det har blitt prøvd før, uten stor suksess). Du MÅ lære deg økonomi, man kan dessverre ikke forvente å vinne i et spill hvis man ikke kan reglene engang...
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #5 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ting blir dyrere og dyrere. Så hvordan skal vi som ikke går under kategorien "rike" få råd til opplevelser snart? Jeg vet ikke helt hvordan ting funker slik, men jeg har en følelse av at rike vil ha mer. De med bra betalt jobber streiker fordi de skal ha enda mer. Anonymkode: 36d8b...7f0 I Norge har de aller fleste med helt vanlige inntekter råd til mange slags opplevelser. Det er ikke uten grunn at det nesten blir sidestilt med fattigdom om man ikke har råd til sydentur hvert år. Og de rike vil ha mer? Ja, det vil de sikkert, akkurat som alle vi andre vil? De færreste vil ha mindre, og vil man det er det jo en enkel sak å ordne. Anonymkode: 73540...4cb
applestories Skrevet 1. juli 2017 #6 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, amativeReflection skrev: Lønnen øker jo hvert eneste år når lønnsoppgjøret kommer. Jeg har inntrykk av at de late (lavtlønnede) ikke gidder å organisere seg, de gidder ikke anstrenge seg, og de gidder ikke endre noe. De sløser sikkert bort den lille lønnen sin på mobilspill og multi-level-marketing dritt. Hvis du er misfornøyd med lønnen kan du jo bare starte egen bedrift. Hva er vanlig lønnsøkning per år? Jeg jobber i kommunen og fikk i går vite at årets lønnsøkning er på 0,65%. Ble ikke akkurat imponert.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #7 Skrevet 1. juli 2017 Som en som har vært fysisk syk, mesteparten av mitt voksne liv. Vært inn og ut av Nav de siste 17 årene. De årene jeg ikke har vært hos Nav, har jeg studert. Og jeg ser, at det jeg fikk å leve av, for 17 år siden, under Nav. Det som nå tilsvarer AAP, så kunne jeg leve av det, jeg kunne betale leie for bolig, mat, klær, medisiner, og litt aktiviteter. Følte jeg klarte meg greit, selv om jeg var langt fra rik. På de 17 årene, så har ikke AAP økt mye. Men boligprisene har mangedoblet seg, prisene på mat har doblet seg, hvis ikke mangedoblet seg. Nå er det man får i minstesats AAP, nok til å betale husleie og strøm. Anonymkode: 6fd60...4bf 1
ajarRun Skrevet 1. juli 2017 #8 Skrevet 1. juli 2017 11 minutter siden, applestories skrev: Hva er vanlig lønnsøkning per år? Jeg jobber i kommunen og fikk i går vite at årets lønnsøkning er på 0,65%. Ble ikke akkurat imponert. Jeg bruker å ta utgangspunkt i 250% av det statlige ansatte får. I fjor fikk dem 0.85%, så da ber man om 2.55%. NHO anslo vel at lønnsoppgjøret var på 2.2% i fjor, så det er vel litt mer enn normalt. Men så er ikke jeg en gjennomsnittlig ansatt da.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #9 Skrevet 1. juli 2017 Haha, prisangst! Er det en diagnose? Anonymkode: 62ac7...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå