Gå til innhold

Engelske salmer

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi skal gifte oss i England, og skal derfor ha salmer på engelsk. Jeg vil gjerne at alle skal ha muligheten til å synge med, og vil derfor ha salmer folk kan, eller i det minste kjenner melodien til. Vi trenger 3 salmer. Vi har bestemt oss for "Morning has broken", og kanskje "Amazing Graze". Vet noen av dere om noen engelske salmer som nordmenn kanskje kjenner til? Eller om det er noen salmer som brukes i Norge som er oversatt fra engelsk, sånn at nordmenn vil kunne melodien og dermed vil kunne synge med? Jeg vet jo at mange av julesangene vi synger i Norge finnes på engelsk... Finnes salmene dere skal ha i deres bryllup på engelsk?

Veldig takknemlig for all hjelp - tror nemlig presten begynner å bli litt utålmodig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske sikker på at Nærmere deg min Gud også finnes på engelsk, det var jo den som så berømmelig ble spilt når Titanic sank. Vet ikke hvor godt den passer i et bryllup, da...

Skrevet

Nermere deg min Gud finnes på engelsk ja, og det er jeg sikker på veldig mange andre gjør, men desverre kommer jeg ikke på noen i farta (har skjeldent gått i kirke i ulandet)

Men kanskje du kan ta kontakt med kirken og spørre noen der? Eller kanskje universitetet, ved det teologiske fakultet kan hjelpe deg??

Tenker også at menigheter med mange av våre nye landsmenn vil ha kjennskap til salmer som finnes på flere språk, men har ikke så god kjennskap til hvem...

Lykke til med letingen.

Skrevet

Det var jo en idé - det finnes en anglikansk kirke i Oslo og de samarbeider mye med den norske kirka, så de kan sikkert hjelpe deg.

De har til og med nettside:

http://www.osloanglicans.net/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...