AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Del Skrevet 1. juli 2017 Hei! Noen som vet hvor en sykepleier kan jobbe, utenom helsevesenet? Jeg takler ikke dette lenger. Jeg elsker å være sykepleier, men administrasjon tar knekken på meg. For det første hater jeg turnus. Jeg er på jobb når alle andre har fri, jobber 3. hver helg (pluss ekstra) og føler jeg aldri får deltatt på noe. Jeg må jobbe de fleste helligdager og skoleferier, jul, påske, pinse osv. Får heller aldri sommerferie når andre har ferie, og har på mine 7 år som sykepleier aldri hatt ferie samtidig med mannen min. Jeg må alltid ha ferie i slutten av mai eller midten av august - og max de tre ukene jeg har rett på. De to andre må fordeles på kalenderåret. Det er jo ikke stas å aldri kunne reise noe sted med mannen min, aldri finne på noe med venner osv fordi jeg enten er på jobb, eller for sliten etter jobb. Men jeg har fri når alle andre er på jobb og må sitte hjemme å glo i tre uker alene I tillegg har vi tredelt turnus - noe jeg ikke tåler. Får ikke sove, må ta sovemedisin, må snu døgnet nesten hver uke. I tillegg har vi nedbemanningen, nedskjæringer og et sinnsykt press. Alt skal spares på. Jeg takler ikke denne jobben lenger, å begynner å forakte sykepleiertittelen min. Så jeg må finne meg ny jobb asap, noen som har forslag? Dagjobber i helsevesenet er nesten umulig å få - så jeg må skifte beite totalt. Så, hvor jobber sykepleiere som har takket for seg i helsevesenet? Anonymkode: ef9d1...9c9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maria.magdalena83 Skrevet 1. juli 2017 #2 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg jobbet som saksbehandler hos NAV. Helt topp!👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #3 Del Skrevet 1. juli 2017 Kanskje skole/barnehage/spesialskole. De kan jo ha barn som trenger oppfølging. Anonymkode: b11c8...d5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #4 Del Skrevet 1. juli 2017 Kom deg inn i psykiatrien eller rusomsorgen. Jeg jobber med rusbehandling. Jobber da mer som miljøterapeut enn som sykepleier. Dagene tilbringes med å spille Volleyball, samtaler og rett og slett se på tv og slappe av🙈 jobber to-delt turnus, men har alltid fått ønske meg ferie og her strekker ledelsen seg langt for at alle skal få det sånn som de vil. Aldr opplevd og ikke få ferie når jeg ønsket meg. Samme var det da jeg jobbet på bolig for rusavhengige. I høytider får vi ønske oss fri og det er som regel alltid noen som vil jobbe. Så jeg har alltid fått det som jeg vil😊 finnes mange jobber som sykepleier der du ikke trenger å haste rundt på en sengepost😊 Anonymkode: 48ccc...c9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 1. juli 2017 #5 Del Skrevet 1. juli 2017 Du kan også jobbe med medisinsk utstyr og forelesninger/salg av det. Mölnlycke for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #6 Del Skrevet 1. juli 2017 Hva med butikk? Jeg kjenner 2-3 sykepleiere som jobber i en butikk der de selger bandasjer og andre hjelpemidler som skal hjelpe mennesker som trenger utstyr i hverdagen, f.eks om de har stomi. Det er ikke et apotek, fordi de selger ikke legemidler, men bare kosttilskudd og andre hjelpemidler. Anonymkode: 52d3a...387 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #7 Del Skrevet 1. juli 2017 Apotek, legekontor, ideelle organisasjoner (Blå Kors, LHL, Redd Barna), legemiddelfirmaer. Ellers hadde jeg en sjef engang som ikke orket mere helsearbeid, hun begynte å jobbe i kiosk. Anonymkode: 3c5e7...a8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 1. juli 2017 #8 Del Skrevet 1. juli 2017 Som lærer på vgs. utdanner helsefagarbeidere. Man må ta PPU utd, da blir man adjunkt. Ingen tvil om at jeg ALDRI kommer til å gå tilbake til turnus jobb. Elsker at jeg stort sett alltid har fri når ungene har fri. Men man må orke hjemme jobbing om kveldene og i helger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #9 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg forlot yrket for å jobbe i NAV og angrer ikke ett sekund! 🖒😊 Anonymkode: 8a4f8...073 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 1. juli 2017 #10 Del Skrevet 1. juli 2017 Skole inkl Sfo med avd for multihandikappede barn, dette gjelder også ungdomsskole/videregående skole. Helsestasjon. Bedriftshelsetjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2017 #11 Del Skrevet 1. juli 2017 Det jobber sykepleier på apotek, vet noen jobber med de som ordner med doserullene. I kommunehelsesektor er det som regel kun 2 delt turnus, og man har det ene året ferie i uke 26, 27 og 28, det andre 28, 29 og 30, og siste pulje har 30,31 og 32. Så rullerer det. Om du er misfornøyd med ledelsen så kan du kanskje bytte arbeidssted? Anonymkode: 05940...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cottontail Skrevet 2. juli 2017 #12 Del Skrevet 2. juli 2017 Hvis du kunne tenke deg å ta videreutdanning, kan du spesialisere deg som feks helsesøster? Eller ta et år praktisk pedagogikk, så kan du undervise i helse- og sosialfag på videregående skole. Du kan søke jobber feks i helsedirektoratet, Folkehelseinstituttet, barne- og familiedepartementet / dir osv, som prosjektleder / rådgiver / saksbehandler, de trenger ofte folk med helsefaglig bakgrunn. Jobbe innen salg / formidling av medisinsk utstyr, medisiner, hjelpemidler.. Jobbe på legekontor etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Del Skrevet 18 timer siden maria.magdalena83 skrev (På 1.7.2017 den 14.06): Jeg jobbet som saksbehandler hos NAV. Helt topp!👌 Jobber du her enda? Kan du dele litt dine tanker om jobben, trives du enda feks? Når du søkte stilling, søkte de spesifikk etter spl, eller bare saksbehandler nav? Har man mye kontakt med brukere? (vet ikke hva man kaller det) Anonymkode: 0c4d9...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå